Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

10 značek s nejvyšší hodnotou: vede Toyota před Mercedesem

10 značek s nejvyšší hodnotou: vede Toyota před Mercedesem

10 značek s nejvyšší hodnotou: vede Toyota před Mercedesem Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (53)
Poradenská společnost Interbrand každoročně zveřejňuje žebříček 100 nejhodnotnějších značek. Jak si vedou ty automobilové?

Není žádným překvapením, že v první desítce najdeme převážně výrobce z Německa, okupují přesnou polovinu. A kromě Volkswagenu se jedná o ty dražší značky: Audi, BMW, Mercedes-Benz a Porsche. Ford v tomto případě pomíjíme, ač je v našich končinách mnohdy považován za německý, pořád je neodmyslitelně spjat s USA, kde vznikl a působí. Žebříček je navíc celosvětový a netýká se jen starého kontinentu. Své místo zde mají také Asiaté.

A těmi v našem přehledu můžeme začít, konkrétně Toyotou. Ta se v přehledu umístila nejvýše s hodnotou 30,3 miliard dolarů a ziskem 9 % oproti loňsku. Následuje trojcípá hvězda, tedy Mercedes-Benz s 30,1 mld. USD a desetiprocentním navýšením. Bronzové je BMW (29,1 miliardy, +18 %). Čtvrtá Honda si jako jediná z nejlepší desítky ve srovnání s rokem 2011 pohoršila, konkrétně o 11 %. Nejrychleji rostoucí značkou je naopak japonský Nissan (+30 %). Vešel se těsně do Top 10. Jihokorejský Hyundai posílil meziročně svou hodnotu o 24,4 % na 7,5 miliardy USD a v této statistice mu tak náleží pomyslné stříbro před BMW a Volkswagen.

Pořadí je sestavováno na základě finančních účetních výkazů firem v kombinaci s marketingovými aktivitami. Odráží také potenciální budoucí zisky každé značky. I když, dlužno dodat, že logo Hondy či Hyundaie nenesou zdaleka jen automobily. Podobných žebříčků je pochopitelně více, jeden takový sestavují například analytici ze společnosti Millward Brown.

PořadíZnačkaHodnota (100 mil. USD)Meziroční změna
1Toyota3039%
2Mercedes-Benz30110%
3BMW29118%
4Honda173-11%
5VW9318%
6Ford806%
7Hyundai7524%
8Audi7217%
9Porsche5112%
10Nissan5030%

Vstoupit do diskuze (53)