Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

24 hodin Le Mans 2015: Bitvu dvou německých gigantů vyhrálo Porsche

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 14. 6. 2015 • 17:56
251
33
Zobrazit náhledy (251)
Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956 Porsche 956
83. ročník slavné čtyřiadvacetihodinovky se stal kořistí automobilky z Zuffenhausenu, která nakonec porazila konkurenta se čtyřmi kruhy.

Porsche uspělo hned ve druhém ročníku po svém návratu do nejprestižnější třídy, loni zklamala technika. Získalo tak sedmnáctý triumf v prestižním klání, počítají se sem i vavříny cizích podvozků (TWR), případně úprav (Kremer, Dauer). Navíc dvojitý a stylově po sedmnácti letech... Nadvláda Audi, která s výjimkou dvou let trvala od počátku milénia, tak byla přerušena. Na delší dobu? To uvidíme příští rok. Porsche se vyplatilo i rozšíření týmu na tři vozy a potvrdilo dominanci z kvalifikace.

Závod vlastně rozhodla noční minutová penalizace Marka Webbera s červeným hybridem typu 919, kterou dostal při jízdě za safety carem v osmé hodině závodu, odpykal si ji a následně musel zajet do boxů na regulérní zastávku. Tehdy do čela proklouzli pilot F1 Nico Hülkenberg, Novozélanďan Earl Bamber a Brit Nick Tandy a už jej vlastně nepustili. Pro Tandyho to byl dokonce třetí start tomto závodě, Bamber jel Le Mans vůbec poprvé a Hülkenberg, jehož počínání sledoval i šéf týmu F1 Force India Vijay Mallya, též. Nováčci si lepší debut nemohli představit.

Favoritům se problémy nevyhnuly, drobně havarovali Duval (Audi) i Jani na černém Porsche. Zpočátku to vypadalo na vyrovnanou bitvu. Nejrychlejší vůz se čtyřmi kruhy vzdoroval druhému Webberovi a spol ještě v neděli dopoledne, ale pak bílý a červený vůz definitivně převzaly vládu nad okruhem La Sarthe. Toyoty nestačily rychlostí už v kvalifikaci, tady nebylo bohužel co řešit.

Kategorie LMP2 se stala kořistí tria Matthew Howson/Richard Bradley/Nicolas Lapierre. Novým uzavřeným prototypem Oreca 05-Nissan hongkongského týmu KCMG obsadili zároveň deváté místo v celkové klasifikaci. Svou třídu sice vedli už prakticky od začátku, ale Gibson-Nissan stáje jota Sport s posádkou Simon Dolan/Oliver Turvey/Mitch Evans je nenechal v klidu. Lakonec se dotáhl i „ruský“ Ligier G-Drive Racing s Romanem Rusinovem, Julienem Canalem a Samem Birdem, všechna tři auta ujela 358 kol.

Amatérskou kategorii GT nakonec vyhrála zbývající tovární Corvette C7.R Olivera Gavina, Tommyho Milnera a Jordana Taylora, druhý vůz po ráně Jana Magnussena v kvalifikaci ani nestartoval, takže v sobotu ve tři hodiny odpoledne bylo odmávnuto jen 55 aut. Početná ruská účast v letošním ročníku skončila úspěchem ve třídě LMGTE Am. Viktora Šajtara a Alexeje Basova doplnil v posádce Andrea Bertolini. Se svým Ferrari 458 Italia GT2 dojeli v celkové klasifikaci dvacátí. Favorizované Aston Martiny totiž odstoupily.

V cíli jsme viděli 39 aut, ale dvě nebyla kvůli malému počtu ujetých kol klasifikována. Jedním z nich byl prototyp LMP1 CLM, druhým bohužel nejúspěšnější Nissan GT-R LM Nismo. Japonské hybridy s motory vpředu sužovaly technické problémy a havárie, první odstoupil ještě během noci, Harry Tincknell zase přijel do depa bez přední kapoty. Pro Nissan Motorsports byla ale letošní čtyřiadvacetihodinovka debutem a hlavně testem. Neuspěly ani švýcarské Rebelliony, byť šachovnicový praporek nakonec viděly. Všech osm hlavních favoritů, hybridních LMP1, však do cíle dorazilo za sebou. Všechna čest!

24 HODIN LE MANS 2015 – CELKOVÉ VÝSLEDKY (prvních 10 míst)
PořadíPosádkaVůzTřídaPočet kol
1Hülkenberg/Bamber/TandyPorsche 919 HybridLMP1 – H395
2Bernhard/Webber/HartleyPorsche 919 HybridLMP1 – H394
3di Grassi/Duval/JarvisAudi R18 e-tron quattroLMP1 – H393
4Fässler/Lotterer/TréluyerAudi R18 e-tron quattroLMP1 – H392
5Dumas/Jani/LiebPorsche 919 HybridLMP1 – H391
6Wurz/Sarrazin/ConwayToyota TS 040 - HybridLMP1 – H387
7Albuquerqe/Bonanomi/RastAudi R18 e-tron quattroLMP1 – H387
8Davidson/Buemi/NakajimaToyota TS 040 - HybridLMP1 – H386
9Howson/Bradley/LapierreOreca 05 – NissanLMP2358
10Dolan/Turvey/EvansGibson 015S – NissanLMP2358

Související články

15. 6. 2015 21:59
Re: Le Mans
Martin Straka je výborný komentátor, bohužel o to horší psavec. V jeho článcích i příspěvcích na Facebooku běžně nacházím pravopisné chyby. Člověk, který píše profesionálně a živí se tím, případně "přiživuje", prostě pravopis ovládat MUSÍ.
15. 6. 2015 12:38
Re: Le Mans
misto F1 jsem zacal sledovat Formuli E, je normalka na youtube, takze snadno dostupna ke sledovani a mnohdy vetsi zabava nez F1
Avatar - AUDIRS6
15. 6. 2015 12:22
Re: Le Mans
u vas ? >:D - to je kto ? >:D

Myslis, ze u nas neriesime poriadne benziny ???? >:D
Avatar - Hammunasakra
15. 6. 2015 12:20
Re: Le Mans
A u nás to řešíme benzínem což mi přijde úplně nejlepší :-)
Avatar - AUDIRS6
15. 6. 2015 12:18
Re: Le Mans
cital som uz vcera ;-)
Aspon vidis, ze keby bolo treba silny len 3-liter TDi, tak nieje problem, ale u nas to riesime viac valcami a väcsim objemom :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku