Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

30 nejrozšířenějších aut na českých silnicích: Vede Felicia, je jich u nás už méně než 400 tisíc

22. 8. 2010 • 13:14
50
34
Zobrazit náhledy (50)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Na konci 1. pololetí letošního roku klesl počet Felicií v registru osobních automobilů pod hranici 400 tisíc. Celkově jsou u nás stále nejrozšířenější Škody a Fordy.

Registr silničních vozidel evidoval ke konci června 2010 celkem 397.707 Felicií. Počet kusů modelu Škoda Felicia tak poprvé klesl pod 400 tisíc a zároveň se její podíl na celkovém počtu registrací osobních aut snížil pod hranici 9 % – na 8,89 %.

Během pololetí ubylo také Favoritů typu 135: ze 174 na 159 tisíc. Obdobná je situace u Favoritu/Formanu typu 136, zde úbytek z 82 na 74 tisíc kusů znamená také propad z pozice 9. nejrozšířenějšího auta na 12. místo.

Modelů, které se stále vyrábí, naopak na českých silnicích většinou přibývá. Renault Mégane si díky přírůstku 4 tisíc kusů upevnil pozici nejrozšířenějšího dovozového auta, avšak za něj se vyšvihl VW Golf (z 10. na 7. příčku celkově), který si připsal navíc 18 tisíc ks – má přes 97 tisíc registrací.

Ve velkém přibylo na českých silnicích také Passatů – nových a ojetých aut z dovozu se objevilo 20 tisíc. Passat tak má 74 tisíc registrací a je už na konci Top 10. Zároveň se výrazně zlepšilo průměrné stáří tohoto modelu: z 12,32 na 10,51 let.

Je zajímavé, že počet registrovaných Fordů Focus a Mondeo se vyvíjí opačným směrem než u konkurentů od Volkswagenu – obou modelů je nyní díky vyřazeným kusům v registru silničních vozidel méně než před půlrokem.

Ostatních zahraničních aut ve většině případů naopak přibylo v řádu tisíců. To neplatí jen pro aktuální modely, ale i například pro Citroën Xsara.

V celkové bilanci se ale průměrný věk českých aut přesto snížil. Vozový park omladil z 13,24 na 12,92 roku. Z 30 nejrozšířenějších aut je s přehledem nejmladší Škoda Superb (4,79 roku), následuje Škoda Fabia (6,47 roku) a Peugeot 307 (6,81 roku).

Nejmladšími typy s počtem celkových registrací nad 500 ks jsou Kia Venga (537 ks, věk 0,51 roku), Hyundai IX (1.001 ks, věk 0,83 roku) a Škoda Yeti (3.853 ks, 0,91 roku). Nejstaršími vozy uvedenými v registru (také s počtem nad 500 registrací) jsou Aero 30 (registrováno 607 ks, věk 73,38 roku), následují Tatra 57 (985 ks, 71,76 roku) a Škoda 1101 (589 ks, 64,85 roku).

Počet osobních automobilů za 1. pololetí 2010 vzrostl méně, než by odpovídalo zvýšeným prvním registracím nových vozidel, a to především díky zvýšenému počtu vyřazených vozidel. Park osobních automobilů se zvýšil o 40.787 ks na celkem 4.475.839 ks.

Témata
25. 8. 2010 08:49
Re: kde se tyhle udaje berou?
jo je ale ve verzi van, já vím jen o jedné...rozhodující je to L70
Avatar - chetoos
24. 8. 2010 09:20
registr
a když se zamyslíme je jasné proč lidé udržují staré auta,protože vím že takové auta už nikdy mít nebudou dnes automobilky dělají auta tak aby lidé kupovali pořád auta dokola a ne aby lidé jezdili 10 let stejným vozem.zkratka už nejsou dnešní auta tak kvalitní 8-s
Avatar - chetoos
24. 8. 2010 09:20
registr
a když se zamyslíme je jasné proč lidé udržují staré auta,protože vím že takové auta už nikdy mít nebudou dnes automobilky dělají auta tak aby lidé kupovali pořád auta dokola a ne aby lidé jezdili 10 let stejným vozem.zkratka už nejsou dnešní auta tak kvalitní
Avatar - chetoos
24. 8. 2010 09:17
Re: Vcelku nesmyslná tabulka,
Tak zaprvé škodovek stodvácítek jelzdí na našich ulicích hodně a zadruhé škoda 105 a 120 jsou rozdilné auta jo a stovek jezdí u nás hodně na vesnici jich jezdí spousta.Když si psal tento příspěvek měl si asi 2 promile.Tabulka je přesná
23. 8. 2010 22:39
Re: Zajímavé informace
Věřím, že moje stovečka ročníku 1970 tam ještě dlouho zůstane >:D