Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Radotínský most
Radotínský most
Radotínský most
Na radotínském mostě byly zahájeny opravy mostní dilatace
29 Fotogalerie

5 nejdelších mostů v Česku: Přes dva kilometry má jen jeden

Marek Bednář

Jaký tunel je v Česku nejkratší, už víme. Co ale nejdelší mosty, dokážeme se i zde měřit s evropskou špičkou?

Tunely a mosty mohou být kořením silnic svým designem, výškou, délkou či jinou vlastností, díky nimž nás, motoristické nadšence, baví jimi jezdit o to víc. A stejně jako v Česku máme krátké tunely, máme i dlouhé mosty.

Pravda, na rozdíl od nejkratšího tunelu není náš nejdelší most evropským unikátem – má jen něco přes dva kilometry. I tak ale je důležitou součástí sítě pozemních komunikací. Který to je? Pojďme se spolu s ním podívat na čtyři další nejdelší silniční mosty v České republice.

Radotínský most

2.291 m

Dálniční most z roku 2010, který je součástí Pražského okruhu, je nejdelší v Česku a přemosťuje hned dvě velké řeky – Vltavu a Berounku. Vzhledově je výrazný modrými zahnutými sloupy lamp a vyznačuje se také tím, že na obou jeho koncích jsou poměrně dlouhé tunely. Rozpětí hlavního pole je 104 metrů.

De iure jde o dva mosty dohromady, které měly každý jiného dodavatele, ale tvoří jediný most. A i kdybychom brali jen tu delší část, která má 2.045 metrů, stejně by byl na prvním místě, protože má obrovský náskok.

Most přes Ohři u Doksan

1.183 m

Druhý nejdelší český silniční most stojí u Doksan a převádí dálnici D8 přes řeku Ohři. Nepřeklenuje totiž jen řeku, ale i její záplavové území na levém břehu. Byl dokončen v roce 1998 a rozpětí hlavního pole je 137 metrů.

Estakáda Opatovice

1.140 m

Relativně nedávno – a na etapy – dokončená dálniční estakáda u Opatovic převádí dálnici D35 přes silnici I/37 a Opatovický kanál. Je součástí dálniční křižovatky, která má celkem tři patra – po nejnižším vede silnice I/37, která sama uprostřed křižovatky vede po mostě přes Opatovický kanál, uprostřed je velká okružní křižovatka a nejvyšším patrem vede dálnice D35.

Proč byla dokončená na etapy? Samotná křižovatka začala fungovat v roce 2009, o šest let později bylo dostavěno její nejvyšší patro, ovšem až v roce 2021 se po něm začalo jezdit spolu se zprovozněním úseku D35 dále východním směrem do Časů.

Most přes dráhu v Trmicích

1.074/1.068 m

Podruhé v tomto seznamu vidíme dálnici D8, a sice u soumostí přes železniční tratě v Trmicích u Ústí nad Labem. Soumostí je tvořeno dvěma samostatnými konstrukcemi, jednou pro každý směr jízdy, a každá je trochu jinak dlouhá, proto taky uvádíme obě délky. Byl dostavěn v roce 2006 a převádí dálnici přes železniční tratě č. 130 z Ústí nad Labem do Chomutova a č. 131 z Ústí nad Labem do Bíliny.

Most přes Lužnici

1.063 m

Pátý nejdelší silniční most v Česku převádí dálnici D3 přes řeku Lužnici, její inundační území, starou silnici II/603 a železniční trať č. 220 mezi Benešovem a Českými Budějovicemi. Po internetu se dají najít různé hodnoty jeho délky, ale oficiální informace od ministerstva dopravy uvádějí 1.063 metrů. Nachází se jen kousek nad Veselím nad Lužnicí a do provozu byl uveden v roce 2013.

Video placeholder
Škoda Auto: Most před D10 • Škoda Auto