Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz G580
Mercedes-Benz G580
Mercedes-Benz G580
Mercedes-Benz G580
130 Fotogalerie

5 nejtěžších aut na českém trhu: SUV a elektromobily nás válcují

Ondřej Šámal

Stále větší karoserie s sebou přinášejí i vyšší hmotnost, což platí zejména o kategorii SUV. Pokud ji navíc zkřížíte s elektřinou, dostanete se na hodnoty, které již budí hrůzu.

Auta se postupem času zvětšují, protože se zvětšujeme i my. Spolu s tím rostou naše požadavky na prostor a bezpečnost. Nehledě na to, že moderní auta s sebou vozí spoustu komfortních a bezpečnostních prvků, které je nutné někam zabudovat.

Spolu s tím je logické, že roste i hmotnost. Průměrný kompaktní hatchback dnes váží o několik set kilogramů více než v 80. letech minulého století. V novém tisíciletí se navíc naplno rozhořela láska k autům s vyšší světlostí, které jsou obecně větší, a tudíž i těžší než jejich konvenční alternativy.

A korunu tomu nasadily elektromobily, jejichž trakční akumulátory váží stovky kilogramů. Ostatně také především proto se nejtěžší auta oficiálně prodávaná v Česku blíží třem tunám. A dva modely tuto hranici dokonce překonávají, byť minimálně.  Ostatně z pětice v našem žebříčku má spalovací motor jen britský Ineos Grenadier, který má kvůli pracovnímu charakteru pořádně robustní konstrukci.

1. Mercedes-Benz G 580 EQ (3010 kg)

Třída G patří mezi nejoblíbenější auta nejen mezi českou smetánkou. Přitom se jedná o ultimátní offroad na tvrdou práci ve velmi náročných podmínkách, takže i když ho „oblečete“ do luxusního obleku, nekompromisní charakter mu zůstává. Po modernizaci z letošního jara se vůbec poprvé v rámci modelu objevuje elektrická varianta. Mercedes-Benz G 580 EQ s výkonem 587 koní stojí 3.626.370 Kč a váží neuvěřitelných 3010 kilogramů, díky čemuž se pyšní titulem nejtěžšího auta na českém trhu.

2. Mercedes-Maybach EQS 680 SUV (3000 kg)

I na druhém místě najdeme mercedes na elektřinu. Luxusní derivát bezemisního EQS SUV s přídomkem Maybach cestující rozmazluje komfortními sedadly, neskutečně pohodlným podvozkem a vynikajícím odhlučněním. Třítunové SUV je těžké nejen kvůli své konstrukci, ale především kvůli obrovskému akumulátoru s celkovou kapacitou 125 kWh, přičemž využitelná je o sedm kilowatthodin nižší. S takhle velkým balíkem Mercedes-Maybach EQS 680 SUV s výkonem 658 koní na jedno nabití teoreticky zvládne až 671 kilometrů v městském režimu.

Video placeholder
Světová premiéra nového Mercedes-Maybach EQS 680 SUV • Mercedes-Benz

3. Rolls-Royce Spectre (2890 kg)

Z elektromobility nevybočíme ani na bronzové příčce. Posuneme se ovšem ještě výše. Téměř 2,9 tunu těžké kupé Rolls-Royce Spectre je totiž jedním z vůbec nejluxusnějších aut, která si můžete v Česku oficiálně pořídit. Vůz sice akumulátor s kapacitou 107 kWh a dvojici elektromotorů sdílí s koncernově spřízněným BMW i7, platformu Architecture of Luxury ovšem sdílí se svými urozenými sourozenci. První elektrický rolls v dějinách značky má mezi zákazníky obrovskou odezvu, což s ohledem na trochu kontroverzní pohon mnohé překvapí.

4. Volvo EX90 (2818 kg)

S elektromobily u nového volva na čtvrtém místě naštěstí končíme. Alternativa ke spalovacímu XC90 má velký akumulátor s celkovou kapacitou 111 kWh, která vystačí zhruba na 500 reálných kilometrů. V Česku jsou k dispozici dvě verze, obě s pohonem všech kol. Slabší Twin Motor má až 300 kilowattů, výkonnější Twin Motor Performance pak o osmdesát více. Švédské SUV se základní cenou 2.434.900 Kč je každopádně docela otesánek. Ve srovnání se zmíněným Volvem XC90 s výkonným (a řádně těžkým) plug-inem T8 váží zhruba o půl tuny více.

Video placeholder
Nové Volvo EX90 oficiálně • Volvo

5. Ineos Grenadier (2811 kg)

Konečně se dostáváme ke klasickému pohonu na fosilní paliva. Ineos Grenadier je dítětem jednoho z nejbohatších Britů Jima Ratcliffa, majitele chemického konglomerátu Ineos. Po ohlášeném konci Land Roveru Defender si vysnil jeho nástupce. Místo převzetí výroby legendárního offroadu si ovšem postavil vlastní auto s podobným designem a minimálně stejně nekompromisním charakterem. V Ineosu nad vlastním pohonem nijak nespekulovali, místo toho sáhli po osvědčených řadových šestiválcích od BMW o objemu 3,0 litru. Těžší je naftová verze, jejíž hmotnost je téměř podobná jako u elektrického Volva EX90.