Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abarth 595 Pista nastupuje v lehce omlazené podobě s vyšším výkonem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)

Abarth v letošním roce slaví sedm desetiletí od svého založení a vedle výročních edicí svých modelů věnuje pozornost i svým dalším zástupcům. Abarth 595 Pista se díky tomu dočkal vyššího výkonu a několika změn v technice i výbavě.

Abarth 595 Pista má ve své nejnovější podobě představovat ideální stroj pro mladé příznivce vozů se škorpiónem ve znaku. Pod jeho kapotou se i nadále ukrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 T-Jet, který je však osazen novým turbodmychadlem Garrett a má snížený kompresní poměr z 9,8:1 na 9:1.

Provedené úpravy na motoru stojí za zvýšením výkonu o 3 kW (4 k) na 121 kW (164 k) a optimalizují teplotu ve spalovací komoře při stejném tlaku, což umožňuje dosažení maxima točivého momentu 230 N.m již 2250 otáčkách za minutu, zatímco u dosavadního provedení byl tento točivý moment k dispozici až při 3000 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty míří k předním kolům prostřednictvím pětistupňové převodovky s možností řazení pádly pod volantem.

Modernizovaný motor je osazen výfukem Record Monza Active s aktivní klapkou. Tento výfuk má ve standardním režimu relativně kultivovaný projev, ale pro jadrnější zvukovou kulisu stačí využít ovladač Sport, který zároveň upravuje nastavení škrticí klapky, točivého momentu a účinku posilovače řízení pro dynamičtější jízdu.

Abarth 595 Pista se díky přepracované pohonné jednotce může pochlubit maximální rychlosti 218 km/h, což je o 2 km/h více než dosud a především zlepšením v oblasti zrychlení. Automobilka uvádí, že na pátý rychlostní stupeň tento model nyní zrychlí z 80 na 120 km/h za 7,8 s.

Vedle motoru byla v rámci modernizace věnována pozornost i podvozku modelu 595 Pista a odpružení zadních kol mají nyní na starosti tlumiče Koni s technologií FSD (Frequency Selective Damping), které mají zvyšovat stabilitu vozu a přispívat k lepší ovladatelnosti. Brzdový systém využívá brzdy s ventilovanými kotouči o průměru 284 mm vpředu a 240 mm vzadu.

V interiéru se modernizovaný Abarth 595 Pista pyšní zploštělým sportovním volantem a novými sportovními sedadly s novým čalouněním. Na přání jsou k dispozici anatomická sedadla Sabelt 70. I s ohledem na cílovou skupinu v podobě mladých řidičů je standardem systém Uconnect 7 “HD s Apple CarPlay a Google Android Auto, navigací a digitálním rádiem DAB. Pro sledování jízdních výkonů je pak součástí infotainmentu aplikace Abarth Telemetry.

Na evropský trh míří Abarth 595 Pista ve své nejnovější podobě v matném šedém odstínu karoserie, jemuž mohou být alternativou laky se jmény Record Grey, Campovolo Grey, Scorpione Black, Podio Blue, Gara White, Abarth Red, Modena Yellow a Adrenalina Green.

Zdroj: FCA Automobiles

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)

Doporučujeme

16. 9. 2019 13:57
abarth
je to lákavý, tyto pidistroje s výkonem. ale kamarád si to ze srandy koupil asi jako pátý auto, a prý se nemuze zbavit pocitu, že v tom udela na silnici kotrmelec.
Avatar - 3_diamanty
16. 9. 2019 12:26
Re: A cena?
to auto bude pekny "sperk" po boku nejakeho maserati v garazi takze asi si to stejne kupi niekto kto neriesi polmelon hore dole ... ale ano mas pravdu... ta cena asi bude riadne nehorazna :-)