Abarth se zaměří jen na „Pětistovky“, Punto skončí
Kořeny firmy Abarth sahají do roku 1949. Firma, která se vždy soustřeďovala především na automobilové závody, se proslavila ve spojení s Fiatem a italský gigant ji nakonec v roce 1971 pohltil. Značka o sobě dala ještě několikrát vědět, opravdového oživení se ale dočkala až v roce 2007. Má status samostatného výrobce, který nabízí sportovní vozy s karoserií Fiatu.
Prvním modelem byl Abarth Grande Punto s motorem 1.4 T-Jet o výkonu 114 kW (později ve verzi SS i 132 kW). Právě on se ale zřejmě nedočká nástupce. Marco Magnanini, šéf Fiatu pro region Evropy, Středního východu a Afriky, totiž v rozhovoru pro italský magazín Quattroruote odhalil plány další expanze.
Budoucí novinky Abarthu budou vycházet z prémiové řady Fiatu, tedy modelů s číslovkou 500 v názvu. Zatím Abarth nabízí dva takové, hatchback 500 a polokabriolet 500C. Sedmimístné 500L Living Magnanini kategoricky vyloučil, jinak jsou ale ve hře všechny ostatní modely – pětimístné MPV 500L, jeho outdoorová verze 500L Trekking i chystaný crossover 500X. Všechny tři zvažované modely Abarthu v současné době nemají na trhu konkurenty.
Dále se chystá program individualizace Tailor Made, který se zcela záměrně jmenuje stejně, jako specializované oddělení automobilky Ferrari. Italové jsou přesvědčeni, že toto rozšíření služeb bude u Abarthu stejně úspěšné. Přinejmenším na domácím trhu je to dost pravděpodobné, kvůli radikálnímu zdanění se totiž prodej větších a výkonných aut prakticky zastavil, ale potenciální zájemci o něco exkluzivnějšího určitě zcela nevymizeli.
Podstatná porce avizovaných novinek se představí už v roce 2014. A místo Abarthu Punto později zaujme nový model, postavený na bázi pětidveřové verze příští generace Fiatu 500.