Abt AS5: dynamické kupé, co se neztratí
Nové kupé A5 od společnosti Audi mělo premiéru společně se sportovní verzí S5 na letošním ženevském autosalonu. Audi A5 ovšem není nástupcem žádného modelu z historie, jedná se o zcela nový koncept, který se svými rozměry (délka 4,63 m) řadí mezi sedany A4 a A6. Pojetím dynamiky designu karosérie, luxusem v interiéru i technickým vybavením se však směle hlásí ke špičkovým vozům GT, především verze S5. Už před dvěma měsíci jsme vám nabídli jízdní dojmy s kupé A5 i jeho sportovní verzí S5.
V momentě, kdy první kousky Audi A5 / S5 nacházejí své majitele, přichází dvorní tuner, společnost Abt Sportsline, s kompletním tuningovým balíčkem pro ty, kterým na A5 "něco" chybí. Změny začínají hned na karosérii, kde jsou nové nárazníky, širší boční prahy a především dvoubarevné lakování, kde si může zákazník zvolit řadu kombinací. Na zádi je přítlačná lišta, difuzor a čtveřice chromovaných koncovek.
Tuner Abt připravil kit samozřejmě i pro pohonné jednotky, které má A5 pod kapotou. Přeplňovaný naftový šestiválec 3,0 TDI má po adresných úpravách výkon 200 kW (272 k), což je o 24 kW více než u sériové verze. Pro náročné je tu připraven druhý stupeň úprav, který vytáhne výkon až na 221 kW (rovných 300 k). K silnějšímu motoru je přizpůsobeno i naladění podvozku, nechybí ani nové tlumiče, které sníží světlou výšku vozu, a vše je sladěno s 18ti až 20palcovými koly.
Sportovní řada S5 má pod kapotou atmosférický osmiválec 4,2 FSI s výkonem 260 kW (354 k) při 7000 ot/min a točivý moment je 440 Nm při 3500 ot/min. Dá se spekuloval, že když už Abt Sportsline tento motor ladil v supersportu R8, přijde i kit pro S5. U R8 přidal přeplňování v podobě mechanického kompresoru, což motoru přidalo dalších 81 kW (110 k), což by u S5 znamenalo celkový výkon 341 kW (464 k). Maximální točivý moment povyskočil o 120 Nm.