Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AC Schnitzer GP3.10: desetiválcové kupé na plyn

Ondřej Láník
Diskuze (14)
AC Schnitzer ve Frankfurtu přispěje k početnému zástupu kreací, které by před dvěma a více lety byly považovány za naprosto nesmyslné v dané třídě a cenové kategorii.

Problémy, které čekají Porsche a další automobilky s velkoobjemovými motory v nabídce, nebudou vyřešeny mávnutím kouzelného proutku. Prostředkem k dočesnému zlepšení image u ekologických aktivistů a bruselských úředníků možná budou auta spalující alternativní paliva. Co na to tuneři a jejich zákazníci?

AC Schnitzer ve Frankfurtu přispěje k početnému zástupu kreací, které by před dvěma a více lety byly považovány za naprosto nesmyslné v dané třídě a cenové kategorii.

Toto kupé BMW řady 3 dostalo pod kapotu špičkový desetiválec z BMW M5/M6. Kilometrová emisní gramáž CO2 je pochopitelně u pětilitrového motoru nade všemi absolutními limity, a tak tuningová značka z Cách přišla s myšlenkou přestavby na LPG.

Výhodou má být jednak zachování špičkových vlastností motoru při současném snížení produkce CO2 asi o 15 % v kombinovaném cyklu, ale také nezměněná možnost spalování benzinu. Velmi hustá síť stanic se zkapalněným plynem by zřejmě umožnila i takovému konzumentovi jakým je motor 5,0 V10 (406 kW, 540 Nm) dlouhodobý provoz na plyn, skladovaný v nádrži o objemu 80 l. Původní 60l nádrž na benzin je na svém místě a mezi palivy lze snadno přepínat.

Dynamické vlastnosti tohoto prototypu nedělají značce AC Schnitzer ostudu. Z 0 na 100 km/h AC Schnitzer GP3.10 zrychluje za 4,5 s, rychlost 200 km/h se objeví za 13,9 s po startu a akcelerace je ukončena na rovnovážném stavu charakterizovaném rychlostí 320 km/h. Showcar v ceně 198 tisíc euro (5,5 milionu Kč) zatím není určen k výrobě, ale jak už to bývá, zájem zákazníků to může změnit.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
11. 9. 2007 11:14
Ac dc
Mně se věci od AC nikdy moc nezdály... Ta barva je jako nějaký historický porcelán... tvary se mi taky moc nezdaj, ty blatníky,neslušící výfuk, bože a to křidýlko na střeše a cekově... humus... na druhou stranu nevím proč, ale i když bych si ho nikdy nepořídil, líbí se mi ten světlý interiér, v kombinaci třeba s nějakou tmavou barvou auta, proč ne... a taky ty kola, jsou zajímavé... a to že do toho narvali M5kovský motor a na plyn... hmm... vůbec nevím co si o tom mám myslet...m... ještě hořák a plotýnku,a máme v kufru kuchyňku >:D
11. 9. 2007 08:00
skvele narazniky
malo ktory tuner ma vie oslovit zmenou naraznikmi tak ako v tomto pripade tento, az na ten obdlznikovy pukel nad zadnou napravou, pride mi trosku disharmonicky...k motoru sa nema vyznam vyjadrovat ale na take lahucke auto oproti vacsim M to je fakt sila pre 3
11. 9. 2007 00:34
spotreba?
...ta by ma tu zaujimala najviac
Avatar - Dragon.001
10. 9. 2007 18:19
Re: mně se to s jednou výhradou líbí
Naprosto souhlasím. Tohle je první BMW od doby kdy se tvary jejich aut zprznily, na které se dá alespoň koukat. Ale kam se to hrabe na vrcholný a nikým nepřekonaný výtvor, kterým byla (a stále je) M3 CSL E46. Se všema novejma modelama to už jde jen z kopce :no: Alespoň někdo dokáže ten originální šišoid trošku přiblížit mému oku...
Avatar - Ruffi
10. 9. 2007 17:19
Re: mně se to s jednou výhradou líbí
Ano je to pekne az na to "kridielko".. :-|