Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura NSX je první supersport navržený ženou

Michal Fokt Michal Fokt 24. 1. 2015 • 20:32
31
66
Zobrazit náhledy (31)
Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX Honda NSX
Kromě unikátního systému pohonu se může nové NSX pochlubit ještě jedním prvenstvím - je prvním superautem, za jehož design byla zodpovědná žena.

Co mají společného Gandini, Okuyama, Manzoni, Pininfarina, Bertone, Kabaň a někteří další? Jsou to designéři, kteří se mohou pochlubit tím, že navrhli design supersportovního auta, popřípadě dozorovali jeho vývoj. A do této síně slávy je teď třeba zařadil také první ženu. Tou je teprve 34letá designérka Michelle Christensen, která byla zodpovědná za design druhé generace supersportovní Acury NSX.

Michelle vyrůstala v severní Kalifornii v rodině, zblázněné do závodů ve sprintu. Vystudovala automobilový design na Art Center College of Design v Pasadeně. Její závěrečnou prací byla vize nového Plymouthu Barracuda a již krátce po svém nástupu do designcentra značky Acura na sebe upozornila skicou SUV-kupé Acura ZDX, na jejímž základě celý vůz následně vznikl.

Od té doby sice není známo, že by se nějakým významným způsobem podílela na vzniku některé současné Acury nebo Hondy, ovšem nyní si může do životopisu připsat "sólokapra" v podobě funkce Lead Exterior Designer supersportovního NSX. Michelle sice nenavrhla podobu původního konceptu, jenž se představil v lednu 2012 v Detroitu, přišla do osmičlenného týmu návrhářů až následně s cílem připravit koncept do produkční podoby.

Ovlivněna klasickými automobily, kladla dle svých slov důraz na to, aby NSX bylo jednoduché a opticky "lehké", současně však tým pod jejím vedením vtisknul vozu (za asistence aerodynamického tunelu) více agresivity a svalnatého vzezření. Dílo se rozhodně povedlo, takže se dá očekávat, že o Michelle Christensen ještě uslyšíme.

Související články

Témata
Avatar - PepaJ
27. 1. 2015 10:25
Re: NSX už není ikonické a jedinečné jak tomu bylo v minulos
ja bych rekl, ze nemas pravdu! dnes ty vozy vicemene musi byt trochu podobne..ptoze jsme uz pomalu na limitu nastaveni tvaru...diky dokonalemu snizeni odporu vzduchu Cx a jasne definovanych technickych proporci vozu..je uz malo mist na karoserii, kde se designer muzeuplne vyradit..proste musi to dohromady fungovat.. u supersportu..to plati dvojnasob
Avatar - AUDIRS6
26. 1. 2015 21:25
Re: do boleslavsky montovny
dyldo matyldo, potom ta teda dost dobre nechapem... :-!
Ak mas problem s Kabanom, alebo inymi konkretnymi Slovakmi, napis Kukovi >:-[]
ja tiez talianom nedavam do spagetozrutov, francuzom do slimakozrutov, cinaom a japoncom do sikmacom a pod....
je to trapne, a pokial si uz mal 18r., mal by si vediet, ze sa to da povazovat za urazku na cti, a stym je obcas mozne mat aj nejaky ten § problem... :-!
Ja to ale nebudem. Mne mozes byt ty aj s Kabanom ukradnuty... :-!
26. 1. 2015 20:21
Re: do boleslavsky montovny
bud v pohode cobole, i ve me koluje z jedne ctvrtiny slovenska krev >:-[]
26. 1. 2015 11:31
Re: Chlubit se cizím peřím
Nevim. Vychazel jsem z clanku, kde pisou, ze tohle NSX puvodne navrhnul nekdo jiny:
"Michelle sice nenavrhla podobu původního konceptu, jenž se představil v lednu 2012 v Detroitu, přišla do osmičlenného týmu návrhářů až následně s cílem připravit koncept do produkční podoby."
Fakt se v tom nevyznam, snad nekdo jiny nam poradi?
26. 1. 2015 11:25
Re: Chlubit se cizím peřím
Bylo by hezký, kdybyste měl pravdu, že člověk na tom postu musí především něco umět a na jeho pohlaví nezáleží. Ale mám pocit, u těch velkých firem, že kdyby generální dosadil na nějaké vedoucí místo, svoji oblíbenou cvičenou opici, tak to poběží bez problému dál a všichni se budou tvářit, že je vše ok.
Články odjinud