Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC opět zveřejnil tabulky nejméně spolehlivých aut podle segmentů

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Německý automotoklub ADAC opět vydal pravidelný index spolehlivosti automobilů, který stanovuje podle počtu výjezdů svých žlutých andělů a množství závad u porouchaných vozidel.

Žlutí andělé, tedy asistenční služba německého automotoklubu ADAC, si přitom v loňském roce mohli alespoň trochu odpočinout. Vzhledem k nástupu pandemie a omezenému cestování se doprava na německých dálnicích snížila zhruba o polovinu.

ADAC pak za minulý rok zaznamenal „pouze“ 3,386 milionu poruch, ke kterým jeho žlutí andělé vyjížděli. Ve srovnání s rokem 2019 tak došlo k poklesu o cca 10 procent. Další zajímavostí je pak skutečnost, že 46,3 % poruch způsobila 12V baterie startéru. Necelých 16 % poruch se vztahovalo k managementu motoru a lehce přes 14 % bylo označeno jako „ostatní“, pod což se ukrývají například problémy s karoserií, řízením, brzdami, atd..

Ve statistikách pro rok 2021 pak bylo evidováno dohromady 109 modelů celkem 25 značek. Kritériem přitom bylo stáří vozu v rozmezí 3 až 10 let (první registrace od 2011 až 2018) a prodeje přesahující v jednom roce alespoň 10.000 kusů. Do statistik se navíc nepřipisují závady způsobené řidičem, jako defekt pneumatiky či prázdná nádrž.

Kompletní rozbor je samozřejmě k vidění na webu ADAC.de, případně můžeme doporučit alespoň zjednodušenou tabulku na českém webu svolávačky.cz, kde jsou naznačeny i nejčastější poruchy. My se ale pojďme rovnou podívat na ty největší potížisty a pár premiantů.

Ve třídě miniautomobilů, tedy segmentu A, si bohužel největší počet závad opět připsaly modely Smart Fortwo (2011 až 2014) a Smart Forfour (2015-2016, 2018). Zajímavostí přitom je, že Renault Twingo, který s menším Smartem Fortwo sdílí řadu komponent, dopadl o poznání lépe. Premiantem tohoto segmentu pak byla Toyota Aygo.

Mezi malým vozy, tedy v segmentu B, se moc dobře nedařilo modelu Hyundai i20, konkrétně modelům vyrobeným mezi lety 2011 až 2014. Příliš slavné však nebyly ani výsledky modelu Opel Meriva z roku 2017. Naopak velice slušné výsledky měly například vozy Audi A1, Citroën C3, Fiat Punto, Honda Jazz a nechybí ani Škoda Fabia.

V tabulkách vozů nižší střední třídy, tedy v segmentu C, pak najdeme hned několik modelů s nepříliš slavnými výsledky. Moc dobře si nevedl Nissan Qashqai (2017-2018), Renault Kango/Rapid (2016-2018), Opel Astra (2018), Peugeot 308 (2011-2012) nebo Renault Scénic (2015).

V tabulce se pak objevují také dva modely Kia. Lépe dopadla Kia Sportage, kde byl problémový zejména rok 2011. U modelu Kia Cee'd však byly problémové ročníky 2011 až 2013, přičemž u ročníku 2011 bylo zjištěno vůbec největší množství výjezdů a nejvyšší index závad.

Dobře si v tomto segmentu vedly zejména německé prémiové značky Audi (A3, Q3), BMW (řady 1 a 2) nebo Mercedes-Benz (A, CLA, GLA). Dobrými výsledky se však může pochlubit i Hyundai Tucson, Mazda CX-5, Mitsubishi ASX, Seat Leon nebo Škoda Rapid.

Střední třída, tedy segment D, pak ukazuje zejména na trojici problémových MPV Ford S-Max (2016-2017), Seat Alhambra (2013-2015) a VW Sharan (2012-2014). Zrovna oslnivé výsledky však nepředvedl ani Opel Insignia, konkrétně modelové roky 2015 až 2017.

Sázkou na jistotu jsou pak v tomto segmentu opět vozy značek Audi (A4, A5 a Q5), BMW (3, 4 a X3) nebo Mercedes-Benz (C, GLC a GLK). K nim se navíc připojilo ještě Volvo XC 60. Za zmínku ovšem stojí, že BMW X3 z roku 2018 dosáhlo dokonce absolutně nejnižšího indexu poruchovosti ze současné statistiky.

A nakonec tu máme vyšší střední třídu, tedy segment E, ve kterém je potřeba si dávat pozor na Mercedes-Benz třídy E – konkrétně na modelový rok 2011, u kterého se kazily například startéry, spínací skříňky, hadice, atd. Od roku 2016 však počet závad klesl na úroveň premiantů třídy. Těmi přitom nejsou nikdo jiný, než Audi A6 a BMW řady 5. Špatné hodnocení však neměla ani Škoda Superb.

Na závěr pak můžeme zmínit ještě segment obytných automobilů, respektive velkých dodávek. Zde se moc dobře nedařilo Fordu Tranzit, tedy konkrétně modelovému roku 2014. Naopak jako premianty jmenuje ADAC modely Mercedes Sprinter nebo VW Crafter/Grand California.

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

7. 5. 2021 06:03
Re: SMax ?
Takhle statistika úplně nefunguje. Stačí pár aut z "páteční šichty", které budou mít více poruch a hned to bude vypadat jinak. I když ostatní můžou být bezproblémové.
6. 5. 2021 16:33
já se musím jen smát takovým statistikám
Můj Ceed ročník 2010 se stále ne a ne porouchat.... STK 0 závad, garančka 0 závad... Já nevím, co dělám špatně....
6. 5. 2021 08:10
SMax ?
Netvrdim, ze je SMax nejaky etalon extra kvality, ale vyslovene spatny taky neni. Zatim 8 let a porucha nula - odesla baterka a to nemam start-stop.
Avatar - SKAY
5. 5. 2021 22:30
Re: Re: Spolehlivost?
Yuasha 14 let v Tojce.
Avatar - wakantanka
5. 5. 2021 21:12
Re: Re: Spolehlivost?
Na druhej strane je podľa mňa úplne normálne, že 8 - 9 ročnému autu kľakne baterka. Žiadna ďalšia byť sebelepšia sa už toľko nedožije, teda aspoň ja mám takú skúsenosť.