Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Akčních škodovek vznikla celá řada. Znáte opticky nejrychlejší favorit?

Lukáš Prejzek
Diskuze (0)

Nejpřitažlivější škodovka z počátku 90. let nepopírala sportovní talent. Vyniknout ho však nechala jen v designu, a to jen 3001 vyrobených kusů. Výkonově sice nikoho neuchvátila, ale dodnes vypadá... prostě úžasně!

Než se první novodobá škodovka s motorem vpředu a pohonem přední nápravy podrobila poslední, radikální modernizaci, snažila se lovit zákazníky prvními akčními modely. Nejvýraznější se představil v roce 1992 pod působivým jménem Sport line. Přestože pod kapotou nadále ukrýval slabou třináctistovku OHV o výkonu 43 kilowattů a točivém momentu 94 N.m, dosahující maximálních 140 km/h, zvenčí nepopřel ambice vzdorovat mnohem dražší konkurenci. Vždyť na německém trhu stála Škoda Favorit Sport line 16.950 marek. Ani v zanikajícím Československu nebyl reprezentativně působící sport line laciný - prodával se za „akčních“ 189.900 Kčs. Jeho kouzlo spočívalo v křiklavě červeném laku, který jiná škodovka mít nemohla, a rozšířené výbavě. Už samotná limitka vycházela z dražšího stupně LS, k němuž přidávala další prvky. Celková konfigurace Sport line znamenala proti stejně dovybavenému LS úsporu deseti tisíc korun. Jenže takový rozdíl byl v pořizovací ceně nového auta nepatrný. Šlo spíše o zvýšení image favoritu, který po otevření západních hranic čelil novým soupeřům.

Tři dekády po produkční kariéře udělaly z favoritu zboží vyhledávané sběrateli, což pro limitované akční modely platí obzvlášť. V případě atraktivní specifikace Sport line dodnes známe tři zachovalé kusy, žádný z majitelů se však tohoto klenotu nechce vzdát. Za poslední rok jsme v inzerci objevili pouze jediný vůz na prodej, šlo však o zpustošený vrak s vyhlídkami rozřezání na náhradní díly.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Lukáš Prejzek
Diskuze (0)

Doporučujeme