Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Akčních škodovek vznikla celá řada. Znáte opticky nejrychlejší favorit?

Lukáš Prejzek Lukáš Prejzek 25. 7. 2022 • 23:45
31
Zobrazit náhledy (31)
Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Nechybí ani originální výfuková koncovka. Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Pod kapotou dynamicky zušlechtěné škodovky se usídlila stejná jednotka 1.3 OHV jako v ostatních favoritech Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Vedle laku označeného červeň Sport line představuje důležitý vnější identifikační prvek logo na zadním sloupku, ukončující modrou linku táhnoucí se celým bokem vozu. S grafikou si designéři dali záležet. Škoda Favorit Sport Line Stejné disky využíval olivový Forman Excellent. Na něm však výrobce zakryl povrch černým lakem, aby se kombi co nejvíce lišilo. Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line Škoda Favorit Sport Line

Nejpřitažlivější škodovka z počátku 90. let nepopírala sportovní talent. Vyniknout ho však nechala jen v designu, a to jen 3001 vyrobených kusů. Výkonově sice nikoho neuchvátila, ale dodnes vypadá... prostě úžasně!

Než se první novodobá škodovka s motorem vpředu a pohonem přední nápravy podrobila poslední, radikální modernizaci, snažila se lovit zákazníky prvními akčními modely. Nejvýraznější se představil v roce 1992 pod působivým jménem Sport line. Přestože pod kapotou nadále ukrýval slabou třináctistovku OHV o výkonu 43 kilowattů a točivém momentu 94 N.m, dosahující maximálních 140 km/h, zvenčí nepopřel ambice vzdorovat mnohem dražší konkurenci. Vždyť na německém trhu stála Škoda Favorit Sport line 16.950 marek. Ani v zanikajícím Československu nebyl reprezentativně působící sport line laciný - prodával se za „akčních“ 189.900 Kčs. Jeho kouzlo spočívalo v křiklavě červeném laku, který jiná škodovka mít nemohla, a rozšířené výbavě. Už samotná limitka vycházela z dražšího stupně LS, k němuž přidávala další prvky. Celková konfigurace Sport line znamenala proti stejně dovybavenému LS úsporu deseti tisíc korun. Jenže takový rozdíl byl v pořizovací ceně nového auta nepatrný. Šlo spíše o zvýšení image favoritu, který po otevření západních hranic čelil novým soupeřům.

Tři dekády po produkční kariéře udělaly z favoritu zboží vyhledávané sběrateli, což pro limitované akční modely platí obzvlášť. V případě atraktivní specifikace Sport line dodnes známe tři zachovalé kusy, žádný z majitelů se však tohoto klenotu nechce vzdát. Za poslední rok jsme v inzerci objevili pouze jediný vůz na prodej, šlo však o zpustošený vrak s vyhlídkami rozřezání na náhradní díly.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Odemknout článek

Už mám předplatné -

Doporučujeme

Témata