Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa 8C Competizione se možná dočká výroby

Ondřej Láník
Diskuze (54)
Antonio Baravalle, nedávno jmenovaný šéf Alfy Romeo, se hodlá pustit do riskantního spuštění malosériové výroby osmiválcového kupé, které bude vycházet ze studie 8C Competizione, představené před více než dvěma lety na autosalonu ve Frankfurtu.

Antonio Baravalle, nedávno jmenovaný šéf Alfy Romeo, se hodlá pustit do riskantního spuštění malosériové výroby osmiválcového kupé, které bude vycházet ze studie 8C Competizione, představené před více než dvěma lety na autosalonu ve Frankfurtu. Pětisetkusová série zřejmě automobilce nepřinese ani v případě obchodního úspěchu velký zisk, jenže počítat je třeba zejména s velkou reklamou a zvýšením renomé, které by osmiválcová srdcervoucí Alfa v každém případě přinesla. Alfisti jsou přeci tak věrní.

Informace, která prolétla v posledních dnech automobilovým internetem má zdroj v automobilové sekci britského magazínu Channel4. V článku se píše, že nový šéf Alfy Romeo se seškrtáním propagačních výdajů chce dostat k penězům, které půjdou do projektu výroby nového kupé. Osmiválcový model, vycházející z prototypu 8C Competizione, se poprvé představil v roce 2003 na IAA ve Frankfurtu (jak to tam tehdy vypadalo se můžete přesvědčit ve frankfurtské příloze z roku 2003), ale ekonomické problémy mateřského Fiatu projekt z extrémně okrajového segmentu zmrazily.

Podle šéfa Alfy by byla realizace sériového vysokovýkonného vozu pro značku výbornou reklamou. Proti není ani velký šéf Fiat Auto Sergio Marchionne, který ale přirozeně dodává, že celá akce musí vykazovat kladnou bilanci. Žádná další investiční zaváhání si ani jedna ze značek Fiatu nemůže v současnosti dovolit.

V plánu je nejprve příprava konceptu, který by Alfa byla schopna malosériově vyrábět. Ten bychom mohli poprvé spatřit již na podzim v Paříži. Dalším Baravalleho snem je dovedení odvozeného otevřeného spideru do produkční fáze.

Definitivní podoba sériového 8C Competizione je pochopitelně stále otevřená, ale hovoří se o sportovním kupé s prostorovým trubkovým rámem a kompozitovou karoserií. Motor bude pravděpodobně využívat osmiválcový blok známý z vozů Maserati a Ferrari, přivedený k výkonům někam kolem 320 kW. Kanibalismu mezi italskými koncernovými značkami má zabránit koncepce podobná vozům Maserati, ale s projevem bližším ječícím agregátům Ferrari.

Ondřej Láník
Diskuze (54)
7. 3. 2006 20:25
Re: navrat
Já vnímám jako největší pecku BMW5... to je téma snů.