Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa chystá na Detroit důležitou novinku. Bude to Giulia?

Michal Fokt
Diskuze (31)
Chrysler mnohoslibně informoval, že na lednový autosalon NAIAS chystá "next Alfa fix". Co jiného než slibovaný sedan střední třídy by to mohlo být?

Návrat Alfy Romeo na americký trh připomíná příslovečné čekání na Godota a přestože se v USA už nabízí sporťák 4C, asi to nelze zase tak úplně považovat za "návrat". K němu opravdu dojde až ve chvíli, kdy se začnou Alfy prodávat ve větších počtech a s širším modelovým portfoliem. K tomu má dojít už letos, kdy by celý svět měl dostat toužebně očekávaný sedan střední třídy, v duchu nejlepších tradic značky vybavený pohonem zadních kol.

Projekt, veřejnosti známý jako Giulia, jenž ovšem nakonec ponese jiné označení, má nepřímo navázat na předešlé modely 156 a 159 a měl by zaujmout jak vytříbeným "prémiovým" chováním, tak designem. Nečekali bychom ale, že se představí tak brzy...

Chrysler se nechal slyšet, že na detroitském autosalonu FCA představí "next Alfa fix", tedy vůz, jenž zajistí značce solidní budoucnost. Bylo by velkým překvapením, kdyby se na NAIAS ve světové premiéře ukázalo jiné auto, než právě Giulia. Debut v Americe by rozhodně dával smysl -právě USA, nikoli povadlý evropský trh, by měl být tím klíčovým jak pro Giulii, tak pro celou Alfu Romeo.

Jediné, co jistotu trošku nahlodává, je nedávné prohlášení Haralda Westera, že se nový model představí v červnu. To ale může znamenat zahájení prodeje, popřípadě představení produkční verze v případě, že by v Detroitu šlo o studii nebo prototyp. Každopádně se těšte, už se TO blíží. :)

Michal Fokt
Diskuze (31)
Avatar - romgator
6. 1. 2015 13:49
Re: Mám dotaz
Pravda, trochu hokej. Ale dává to smysl. Díky. Právě 166 a 159 byly kousky, pro které bych svého času i vraždil. 156 mi už tak nesedla.
Avatar - Emel
2. 1. 2015 18:29
Re: další a další :-)
Důvody lze chápat, ale na druhou stranu to nic nemění na tom, o čem byl původní příspěvek - že se mluvilo o Giulii, SUV, společném roadsteru s Mazdou (později roadsteru na bázi Mazdy)... a holt nic z toho zatím není.

Sporťáky od SEATu... SEAT pokud vím tak nějak mimochodem oznámil, že s Cuprou zajel rekord na Ringu. Fajn, to auto tehdy nešlo koupit a rychlý čas na Ringu z toho ještě nedělá sporťák... ale prostě Cupra je a Giulia není.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2015 18:17
Re: Mám dotaz
No - to je strašně těžký... a nikdo už se v tom nevyzná.
;-)

159 měla být původně nástupce 156... ale v průběhu vývoje bylo rozhodnuto, že bude stát na platformě určené pro větší auta = je něco mezi.
V praxi je to spíš nástupve 166... takže pokud tohle bude nástupce 159, pak bude stát v řadě i za 166.
;-)

Pro lepší představu - na stejné plošině byl postavený i Cadilacy a Buicky... proto měla 159 "nadváhu", ale z nějakého, mně neznámého, důvodu se to nesmělo říkat nahlas.
Minimálně teda neříkalo.
;-)

Měl na to přijet i nástupce Saabu 9000, ale to už se bohužel nikdy nestalo.

:-!
Avatar - romgator
2. 1. 2015 12:53
Mám dotaz
Nová Guilia je nástupcem 159ky a 156. Svého času se prodávala ale také 166, ta stála nad 156 a 159kou, že? 166 byla Alfácká premie, tedy to nej, co AR vyráběla. Nebo se pletu?
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2015 11:46
Re: další a další :-)
No mela... ano, mne by se to taky libilo!
A mozna vic, nez vetsine tech posmevacku.
Na druhou stranu chapu, ze kazdou korunu muzes pouzit jen jednou, a o kapacite lidi plati uplne to same.
Evropsky trh je zdeformovanej tak, jak je. Tudiz uprednostneni toho americkeho je z obchodniho pohledu uplne na miste.
Howgh.