Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 147 1,6 T.S. 5D – Nejenom krásná, ale i praktická

Tomáš Zajíček Tomáš Zajíček 20. 8. 2001 • 05:42
20
12
Zobrazit náhledy (20)
Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147 Alfa Romeo 147

Alfa Romeo to s útokem na pozice nejkvalitnějších automobilů konkurence myslí vážně a po úspěšném uvedení základní třídveřové varianty modelu 147 se nyní již prodává i praktičtější pětidveřová verze.

Podobně jako u modelu 156 jsou kliky u zadních dveří opticky ukryty tak, aby při letmém pohledu na 147 5D vznikal dojem, že jde o třídveřový "sporťák". Cena za dvoje dveře navíc je přesně 20.000 Kč, což není tak moc a odpovídá to navýšení praktičnosti vozu.

V minulém testu třídveřové varianty jsem vám dosti podrobně popsal tento vůz, takže dnes se budu soustředit jen na dvě hlavní změny. Tou první je samozřejmě onen vyšší počet dveří a druhou je motor s vyšším výkonem. Do stočtyřicetsedmičky se totiž dodávají dvě výkonové varianty motoru s objemem 1,6 l. Slabší variantu s nejvyšším výkonem 77 kW/5600 ot/min a točivým momentem 140 Nm/4200 ot/min jsme testovali minule. Tentokrát byla Alfa osazena výkonnějším motorem, který má navíc proměnné časování ventilů a dosahuje maximálního výkonu 88 kW při 6200 otáčkách a točivého momentu 146 Nm při 4200 otáčkách za minutu. Zrychlení z klidu na 100 km se díky zlepšeným parametrům motoru zkrátilo z 11,3 s na 10,6 s a maximální rychlost stoupla o 10 km/h na 195 km/h. V praxi, při běžné jízdě, je rozdíl mezi těmito motory velmi malý a pouze v nejvyšších otáčkách dovoluje silnější verze točit o 500 otáček více, což někdo ocení a jinému bohatě postačí o 30 tisíc levnější 77 kW verze.

Navíc, jak jsem psal v minulém testu i slabší verze vcelku překvapila svou ochotou k tahu ve středních otáčkách i slušným výkonem v otáčkách nejvyšších. U slabší verze jsou nejvyšší otáčky v 6.500 ot/min u silnější 7.000 ot/min. Jadrný zvuk motoru je také velmi podobný u obou verzí, ale u silnější verze kupodivu zmizel v minulém testu kritizovaný - poměrně nepříjemný "dunivý" zvuk ve středních otáčkách (3000-3800 ot/min). Spotřeba by dle papírových předpokladů měla být prakticky shodná. V praxi se spotřeba dosti lišila podle stylu jízdy. V městském provozu a při dravé jízdě mimo město se spotřeba dostala až na hodnotu 11 litrů na 100 km. Při běžné jízdě spotřeba klesá na 8 l/100 km. Do prodeje se nedávno dostal i moderní úsporný turbodiesel s přímým vstřikováním 1,9 JTD, ale mě se k tomuto sportovně laděnému vozu klapot dieselu jaksi nehodí...

Měření rozměrů v interiéru ukázalo, že pětidveřová varianta má na zadních sedadlech o 70 mm více prostoru na šířku, takže se sem lépe směstnají i tři cestující. Pochvalu zaslouží sériová montáž tří tříbodových pásů a stejný počet opěrek hlav vzadu. Ostatní rozměry jsou shodné s třídveřovou verzí. Praktičnost dalších dveří asi nemusím zdůrazňovat. Výhodou u 147 5D je zakamuflování klik u okna, takže sportovní duch se nevytratil ani v této verzi.

Dále jen krátce k ostatním kladům a záporům tohoto vozu. Mezi klady této Alfa jednoznačně patří jízdní vlastnosti a brzdy, kvalita použitých materiálů v interiéru, absence pazvuků v interiéru, prostornost, vzhledem k objemu výkonný motor, výtečně tvarovaná přední sedadla a samozřejmě design. Naopak horší místa tomto voze jsou: tužší řazení, špatně synchronizovaná zpátečka (při zařazení zpátečky po úplném zastavení, často dojde k "přepočítání" zubů v převodovce), menší zavazadlový prostor (jen 280 l) a poměrně vysoká cena.

Test třídveřové Alfy Romeo 147 1,6 T. S. najdete zde.

Související články

Témata
Cena základní sestavy 629 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS, airbag řidiče, airbag spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, EBD systém rozdělení brzdné síly, dětská pojistka zadních dveří, předpínače bezpečnostních pásů, cruise control, ASR, imobilizér, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední okna elektricky ovládané, palubní počítač, výškové nastavení sedadla spolujezdce, loketní opěrka u řidiče s odkládacím prostorem, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, bederní opěrka, volant s koženým potahem, výškově a osově nastavitelný volant, kožená rukojeť řadící páky, textilní koberečky, multifunkční ukazatel, inteligentní osvětlení interiéru, ukazatel venkovní teploty, vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané, držák nápojů, vyhřívané zadní sklo, osvětlení zavazadlového prostoru, otevírání víka kufru z místa řidiče, klimatizace, pylový mikrofiltr, rádio s přehrávačem CD, mlhová světla přední, hliníková kola elegant 15", zadní stěrač a ostřikovač Kč
Cena testované sestavy 629 000 Kč
Výbava testované sestavy základní Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 146 / 4200 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.2 / 6.4 / 8.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 1030
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1200 / 510
Rozměr pneu: 195/60 R15
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4170
b) šířka (mm): 1729
c) výška (mm): 1442
d) rozvor (mm): 2546
e) rozchod vpředu (mm): 1518
f) rozchod vzadu (mm): 1502
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Avatar - Avanti
13. 12. 2021 08:55
Re: Jo, 147 jsem celkem často řídil když se objevila na trhu
"Dva prezvejkane prepadaky" môže napísať len totálny idiot jazdiaci na litrovom Pole, ktorý k autám nemá absolútne žiaden vzťah a v živote nesedel v tých Alfách, tobôž v nich nejazdil. :no: :no: :no:
Avatar - Avanti
13. 12. 2021 08:50
Re: 147
"s ohľadom na historickú kvalitu Alfy"?
A aká je teda tá "historická kvalita" Peugeotu? Alfa nikdy nebola o hlavnej téme vo vypracovaní a dlhotrvácnosti, peniaze sú vždy v jazdných vlastnostiach a podvozku, technike. Buď chce niekto jazdiť na plečke z Bolky a platiť za spasovanie, úžitkovosť a poistenie proti krádeži, alebo si chce zajazdiť, nie nosiť drevo na chatu, ťahať piesok a onanovať nad špeciálom 25 let a trvácnosti aretačného systému dverí.
13. 12. 2021 08:02
Re: 147
tak Astra je ve srovnání s Alfou 147 naprostý, ale opravdu naprostý žebrák.... A Golf IV samozřejmě taky, jestli už teda myslíš pátou generaci tak ta byla aspoň prostornější, jízdně v běžných verzích taky samozřejmě prachsprosté, zcela obyčejné auto.... Podvozkem se chytal Focus, ale ten zas v běžných verzích neměl pořádné motory a samozřejmě interiér byl oproti Alfě naprostý bakelit....
Avatar - caliban
13. 12. 2021 00:46
Re: Naleštěná bída,
na plejstejsnu
12. 12. 2021 23:11
Re: Naleštěná bída,
A řídil jsi vůbec někdy nějakou 147 nebo 156 či GT, ty "Bído"?! Asi ne... :-[] :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud