Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C dorazí do Ameriky s hezčími světlomety a nadváhou

Jan Mička
Diskuze (17)
Alfa Romeo 4C pro nás není vozem, který bychom osobně neznali. V USA však totéž říci nemohou.

Nejde ani tak o techniku americké Alfy Romeo 4C, která je shodná s evropskou verzí, ale především o video, ve kterém si charismatické kupé můžeme znova prohlédnout a slyšet, co se mu line z výfuku. I když, jedna odlišnost tady je – zatímco v Evropě byl dosud automobil dostupný s nehezkými karbonovými kryty předních světlometů, v USA přišel rovnou s konvenčním vzhledem. K všeobecné radosti však problém zcela vyřeší brzy příchozí roadster, který s karbonem nebude v základu laborovat vůbec.

Stejně jako v Evropě je i v USA Alfa Romeo 4C pořádně drahý, avšak stylový špás. V základu jej totiž pořídíte za 53.900 dolarů (zhruba 1,1 milionu korun), což je podle informací serveru Carscoops.com o 1.250 dolarů více, než kolik dáte za základní Porsche Cayman s plochým šestiválcem o objemu 2,7 litru a výkonu 202 kW. Alfa má naproti tomu o citelných 25 kW méně, ale musí si vystačit „pouze“ s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,75 litru.

Osmnáctistovka není pro Alfu Romeo 4C žádnou překážkou, americké regule však ano. Vozy pro tamní trh totiž z důvodu tvrdších bezpečnostních předpisů (vyztužení karbonového šasi) přiberou na suchou hmotnost 1050 kilogramů, což je o 155 kilogramů více, než máme v Evropě. I to by však mělo stačit na to, aby 4C ve zrychlení z 0-100 km/h porazilo Porsche Cayman s převodovkou PDK (umí za 5,6 sekundy). Výsledný čas italské krásky však zřejmě rozhodně nebude 4,5 sekundy, ačkoliv je maximální rychlost 258 km/h plně dostačující.

Americká divize automobilky Alfa Romeo plánuje model 4C vypustit na tamní silnice v průběhu podzimu. Ještě před tím však vydá speciální edici Launch, která bude dostupná pouze pro 500 zákazníků, avšak výrazně přepracovaná. Vůz bude stát minimálně 68.400 dolarů (skoro 1,4 milionu dolarů) a do výbavy dostane lepší sedadla, bixenonové světlomety, karbonový zadní nárazník a kryty vnějších zpětných zrcátek a červeně lakované brzdové třměny a nezapomnělo se ani na ještě tužší polozávodní podvozek.

Těžko tedy odhadnout, zda bude americká verze lepší než tak evropská. Než na to ale přijdeme, přečtěte si naší první jízdní dojmy, pro které jsme loni na podzim vyrazili do Itálie.

Jan Mička
Diskuze (17)
20. 6. 2014 19:10
Re: Světla
Svetla 4C bylo tema mnoha diskusi a nazoru. Evropska svetla jsou dnes jiz akceptovana, ba co vic, kdo ma o 4C zajem v US je chce a nechce ty nove "hezke plastacky". Jinak zmena neni designersky kompromis, po kterem by nekteri volali, ale duvod je prostsi: v USA nemohou byt svetla jen diodova, jako je tomu u EU verze, takze proto ta zmena.
20. 6. 2014 19:04
Re: 155kg navíc pro takový auto je v principu zničující...
No así to tak nebude. ;-)
[odkaz]
19. 6. 2014 09:13
Re: ajéééééje
Jak je to srovnání napsané...

Působí to, jako by bylo výrazně horší jízdně byť je dražší... a při tom to tak není... I když přibere nějaké to kilo, tak furt je to váhově někde jinde než to Porsche (už z principu)...

Mimoto... ono většina aut s americkými předpisy nějaké to kilo nabere..., jen se to tak nerozmatlává...

A ještě jedna poznámka... Sem si jistý, že za pár korun Mopar bude nabízet zvýšení výkonu, neb těch 25 kW ztráty na Cayman opravdu není tak zásadních a nedosažitelných...
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 6. 2014 08:44
Re: ajéééééje
A co na něm není košér?
19. 6. 2014 08:25
Re: 155kg navíc pro takový auto je v principu zničující...
v Americe = srážka s osobním vozem srážce s malým náklaďákem >:D