Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C nedostane manuální převodovku, není o ni zájem

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 11. 12. 2017 • 03:37
109
61
Zobrazit náhledy (109)
Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C
Počátkem příštího roku dorazí omlazená Alfa Romeo 4C, kterou s manuální převodovkou taktéž neseženete. Ve stejném trendu hodlají pokračovat i Maserati či Ferrari.

Italská automobilka Alfa Romeo omladila sportovní model 4C naposledy počátkem minulého roku, přičemž další obdobná procedura jej čeká co nevidět. Výrobce nám slibuje spoustu technických inovací, v případě převodovek ale zůstává vše při starém - sporťák bude sázet čistě na samočinné ústrojí.

Facelift dorazí v lednu 2019 a podle zástupců automobilky se v něm promítne i fakt, že se značka coby partner týmu Sauber vrátila do šampionátu Formule 1. Model 4C byl kritizován zejména za nepředvídatelné řízení, na čemž prý inženýři již pracují.

Informaci týkající se nabídky převodovek potvrdil Roberto Fedeli, šéf inženýrské týmu Alfy Romeo a Maserati. Nejedná se však jen o model 4C, podle Fedeliho se manuál neobjeví v žádném z vysoce výkonných modelů značek Alfa Romeo, Maserati ani Ferrari!

Mezi zákazníky prý není dostatečná poptávka, což dokládá jedním příkladem za všechny: v Maranellu investovali 10 milionů dolarů (asi 217 milionů Kč) do vývoje manuálních převodovek, aby s nimi pak prodali pouhé dva vozy.

Model 4C pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 1,75 litru, jenž produkuje výkon 177 kW a točivý moment 350 N.m. Malému sporťáčku takový motor stačí na zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy, přičemž jet může až 258 km/h. V tomto ohledu se v rámci omlazení žádná revoluce neočekává, pokud k nějakým změnám dojde, půjde o snahu úspory hmotnosti.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - white label
15. 12. 2017 16:07
Re: Není to falešný argument
Pokud u dsg (v GGTI) jedeš v Déčku na šestku na hodně nízké otáčku a dáš kickdown, obvykle si vybere podřazení na 3 (tedy ze sudé na lichou). a to podřazení je pak prakticky stejně rychlé, jako z 6 na 5. Ale i podřazení ze sudé na sudou (z liché na lichou) bývá obvykle velmi svižné. Spíš se (hodně vzácně) stává, že ji zblbneš náhlým ubráním/zpomalením a následným ("nečekaným") chtěným zrychlením. To se ale týká D módu, nikoli S módu. A na problémy s cukáním při velmi pomalém popojíždění taky stačí přepnout z "ekonomického" režimu D do režimu S.
Jinak je dsg opatrnější, při podřazování ohledně ochrany proti přetočení motoru, s manuálem (když se to umí)se dá jít víc na "krev".
15. 12. 2017 08:15
Re: Není to falešný argument
Jediné, co mě napadá, je srovnávání otáček. Nejhorší scénář je pochopitelně situace, kdy se rozhodne podřadit ze sudé na sudou, nebo z liché na lichou. Protože ve skutečnosti podřazuje dvakrát (alespoň myslím, že je to běžné řešení). Když chce tedy ze šestky na dvojku, půjde třeba přes pětku (nebo trojku). K tomu možnost, že se splete a nebude mít nachystáno...
15. 12. 2017 08:11
Re: Není to falešný argument
I ty obyčejné dvouspojky se právě pohybují pod 100 ms. Nevím tedy, jak obyčejné Getragy. U těch opravdu dobrých udávají 0 ms. O čemž by se podle mne dalo debatovat. I u takové DQ250 udávali nejkratší čas přeřazení 8 ms. Když se trefila, směrem nahoru. Ale když se spletla, mohlo to být i přes vteřinu. Pro podřazování uváděli snad 600 ms, to je ohromný rozdíl.

Jinak uvnitř automatické převodovky nedochází k ničemu jinému, než že se spojují a rozpojují spojky/ brzdy. Spolu s agresivním přemostěním měniče se dá dosáhnout dobrých časů. Ale ještě jsem neslyšel o planetovém automatu s měničem, kde by udávali takovéhle časy (< 100 ms). Spíš se pohybují na úrovni dobrých jednospojkových robotů (jako starší F1 Ferrari). A čas kolem 200 ms je dostatečný i pro sportovní jízdu. Hlavně, když bude konzistentní. To je podle mne důležitější než deset ms sem, deset ms tam.
13. 12. 2017 06:44
Re: Není to falešný argument
Jezdím denně s DSG se 4válcem i s 3válcem a vůbec nevím, že ji (DSG7°) mám. Je blesková, řadí bez prodlev, jen vidím na palubce, jak tam ty kvalty padají. Když chci zrychlit, sama to vycítí a rychleji podřadí. Taková je doba - DSG daleko příjemněji člověku poslouží než planeta. Uspěchanost doby přechází do techniky.
Avatar - JDM
12. 12. 2017 17:06
Re: Není to falešný argument
Tocis motor k omezovači před zatáčkou a ve chvíli kdy jdeš na brzdy zařadí nebo chystá další kvalt nahoru ale ty chceš chvíli na to podradit..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku