Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Brera a Spider: Ukončení výroby ještě letos

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 18. 8. 2010 • 11:46
41
85
Zobrazit náhledy (41)
Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo
Po pěti letech od představení sériového provedení kupé Brera bude letos na podzim ukončena jeho produkce. Kariéra sesterského Spideru s plátěnou střechou se má uzavřít po pouhých čtyřech letech na trhu.

Alfa Romeo Brera se nejprve jako studie představila na autosalonu v Ženevě v roce 2002. Za návrhem linií konceptu a později i sériového modelu stojí Giorgetto Giugiaro a jeho studio ItalDesign.

Koncept Brera měl pod svou dlouhou kapotou podélně uložen vidlicový osmiválec o objemu 4244 cm3 poskytující výkon 294 kW (400 k) při 7000 min-1. Prostřednictvím šestistupňové převodovky byla poháněna kola zadní nápravy.

K hlavním podnětům k vývoji sériového modelu patřilo vřelé přijetí konceptu odborníky i veřejností a řada ocenění za design, mezi nimiž figurovala i cena pro studii roku a vítězství v kategorii prototypů na soutěži automobilové krásy Concours d'Elegance ve Villa d'Este v roce 2002.

Produkčního provedení Brery jsme se dočkali v roce 2005, kdy se na autosalonu v Ženevě odehrála světová premiéra tohoto kupé i technicky a vzhledově spřízněného modelu 159 s čtyřdveřovou karoserií. Prvotní euforii z designu nového kupé italské značky následně vystřídalo rozčarování z jeho vysoké hmotností, těžkopádných jízdních vlastností a stísněného interiéru.

Rok po uvedení Brery automobilka doplnila svou modelovou paletu o zcela novou generaci roadsteru s plátěnou střechou a tradičním označením Spider. Otevřený dvoumístný automobil sdílející techniku i design s Brerou při své premiéře v Ženevě roku 2006 získal ocenění Cabrio of the Year.

Alfy Romeo Brera i Spider sice vyvolávají u veřejnosti nadšení svým designem, ale jejich prodejní výsledky jsou především díky výše jmenovaným nedostatkům velmi slabé. K vylepšení reputace těchto modelů nepřispěla ani modernizace z roku 2008 zaměřená na snížení jejich hmotnosti.

Poslední pokus o vylepšení prodejních výsledků proběhl začátkem letošního roku, kdy byla uveden nový zážehový čtyřválec čtyřválec 1,8T s nadprůměrnými parametry 147 kW při 5000 min-1, ale zejména s 320 Nm připravenými zasáhnout už od 1400 min-1.

Alfa Romeo Brera - ceny na českém trhu (leden 2010)
Motor1,8T2,2 JTS Selespeed3,2 V6 JTS3,2 V6 JTS Q4
Převodovka6M6A (robot.)6M6M/6A
Zdvihový objem [cm3]1742219831953195
Válce/ventily4/44/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]147/5000136/6500191/6200191/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]320/1400230/4500322/4500322/4500
Max. rychlost [km/h]235224250244
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,78,676,8 (7,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,19,11111,4 (12,1)
Cena Brera [Kč]918.000,-918.000,-1.030.000,-1.105.000,-

Příznivce vznětových jednotek měl do showroomů přilákat motor 2,0 JTD (125 kW, 360 Nm), který vznikl výrazou modernizací staršího čtyřválce 1,9 JTD.

Alfa Romeo Brera - ceny na českém trhu (leden 2010)
Motor2,0 JTD2,4 JTD2,4 JTD
Převodovka6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]195623872387
Válce/ventily4/45/45/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]125/4000154/4000147/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]360/1750400/1500400/2000
Max. rychlost [km/h]218231225
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,88,38,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,47,87,9
Cena Brera [Kč]903.000,-1.005.000,-1.065.000,-

Ani snahy o snížení hmotností, vylepšení obratností obou modelu nebo rozšíření nabídky pohonných jednotek o nové motory nijak nepřispěly k zvýšení zájmu ze strany zákazníků. Výroba Brery i Spideru se tak během posledních dvou let dostala prakticky do slepé uličky a jediné větší oživení představovala limitovaná edice Brera Italia Independent, která vznikla v sérii 900 vozů.

Vzhledem k neuspokojivým prodejním výsledkům Brery i Spideru se Alfa Romeo rozhodla letos na podzim ukončit výrobu obou modelů probíhající od roku 2005, resp. 2006 ve výrobním závodě v Grugliascu. Tento podnik původně patřil společnosti Pininfarina, ale od 1. ledna letošního roku je majetkem společnosti De Tomaso Automobili.

Doporučujeme
Test: Alfa Romeo Brera 2,4 JTD Q-Tronic – Bílá paní
Test: Alfa Romeo Spider 3,2 V6 JTS - Technokráska
Test: Alfa Romeo Brera 2.2 JTS - rande naslepo (+video)
Alfa Romeo Brera 3,2 JTS V6 - čertovsky krásná Italka
Italdesign Alfa Romeo Brera - Bude tohle GTV?

Témata
24. 8. 2010 13:08
Re: ježiši....
Na aute je TBi. Pouze TBi.

[odkaz]

Na motoru pak 1750 Turbo Benzina.
21. 8. 2010 17:45
Jdete do toho?
Tady se podivejte, za kolik se v irsku lidi zbavuji 156tek. Vezmete si cenu noveho auta a za par let. No a alfa stale prodava nove auta s veelice sebevedomou cenou. Koupi si ji jenom ten, kdo ji proste chce a s vedomim, ze az ji bude za par let prodavat, tak levnejc, nez ojetou fabii
.
.

[odkaz]%20156?source…
21. 8. 2010 17:39
Re: Nenadelame nic...
modeli prej >:D
20. 8. 2010 13:51
Re: ježiši....
[odkaz]

Oficiálně ten motor je 1750 TBi. ak byl i zařazen v soutěži o motor roku. Obsah 1745. jestli mají u nás na stránkách něco jiného je to možné nejsem studentem šatně přelžených ceníků, případně internetových stránek (mě zajímá realita). A i na autech je 1,75 (nikde není 1,8)

1,8 je pouze původní benzínový nepřeplňovaný motor.
Avatar - T613
20. 8. 2010 10:33
Re: ježiši....
tududutum jak bylo v Risku

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku