Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo chce být rovnocenným soupeřem pro BMW. Už od léta.

Michal Fokt
Diskuze (72)
Už koncem června započne nová epocha značky Alfa Romeo - s představením sedanu střední třídy s pohonem zadních kol se chce značka vrátit tam, kam kdysi patřila.

Příznivci italských automobilových značek a speciálně pak Alfy Romeo musí mít v kalendáři datum 24. června, připadající na středu, vyznačeno sakra výrazně, protože v tento den se má kdesi v Itálii celému světu představit vůz, který má Alfu vrátit do hry v prémiové střední třídě. Zatím přísně utajovaný nástupce modelu 159 má uchvátit nejen emotivním designem, hodným domovské země značky, ale také přechodem na platformu s pohonem zadních kol, bez níž se mezi prestižními sportovními značkami nikdo neobejde.

Americký web autonews v souvislosti s touto očekávanou událostí nyní citoval šéfa Alfy Haralda Westera, jenž v novém modelu vidí jasný signál nového směřování automobilky a další modely se tedy ponesou v podobně sportovním duchu. Je pochopitelné, že v tom případě nutně musí narazit na problém, jménem BMW řady 3, které se stalo synonymem po sportovní sedan střední třídy a představuje tedy konkurenci, které je nutné se vyrovnat nebo ji pro jistotu rovnou porazit.

Alfa Romeo prý neponechá nic náhodě a součástí nového sedanu, ať už se nakonec bude jmenovat Giulia nebo ne, bude i ekvivalent sportovní verze M3. Ten dostane značkou Ferrari vyvinutý V6 3,0 l, přeplňovaný dvěma turby, jenž v současnosti využívají i sedany Maserati Ghibli a Quattroporte, jenž bude pro potřeby sportovní Alfy Romeo vyladěný na výkon zhruba 480 koní (353 kW) - už tím bude chtít svého mnichovského soka se 430 koňmi zastínit.

Právě "Giulia" se má stát klíčem k plánu prodávat v roce 2018 zhruba 400 tisíc vozů, přičemž nejdůležitějším trhem se má stát USA, odkud Alfa v roce 1995 odešla a kam z celkového počtu zamíří podle odhadů značky 150.000 aut. Prodeje novinky střední třídy se rozeběhnou už letos v létě. Blahodárný vliv na image značky pochopitelně bude mít i kupé 4C a čerstvě představené 4C Spider, jakkoli jejich prodejní čísla budou vedle "Giulie" spíše "do počtu".

Michal Fokt
Diskuze (72)
24. 1. 2015 08:32
Re: :-)
Nechci mluvit za mozgoga, ale on měl spíš asi na mysli, jestli si tady někdo koupil tohle auto jako nové. Tím totiž opravdu výrobce podporuješ. Koupí ojetiny moc ne, spíš bych řekl, že právě naopak.
Obecně je tady hromada fandů do italskejch aut, kteří BY si hned koupili Alfu, ale jakmile maj vytáhnout z kapsy vlastní peníze, tak to skončí v lepším případě u ne moc olítané dieselové (cuore sportivo, ne?) 156/159, nebo spiš - v případě funglovky - u německé konkurence.
Avatar - PlumJelinek
24. 1. 2015 00:59
Re: :-)
ne
24. 1. 2015 00:16
Re: :-)
Nového Saaba?
Novou Lancii?
24. 1. 2015 00:14
Re: :-)
Koncern, který vyrábí Ferrari, si s BMW zatím poradil tak jedině na papíře. Reálně je to to samé, jako kdybych si já na tartanu "poradil" s Boltem.
Avatar - PlumJelinek
23. 1. 2015 23:31
Re: :-)
A co ty o tomhle pocitu můžeš vědět, když ho s japoncem nezažíváš? Podle mě sis tohle pouze vsugeroval jako berličku za to, že máš nudný auto :-)