Alfa Romeo chce být rovnocenným soupeřem pro BMW. Už od léta.
Příznivci italských automobilových značek a speciálně pak Alfy Romeo musí mít v kalendáři datum 24. června, připadající na středu, vyznačeno sakra výrazně, protože v tento den se má kdesi v Itálii celému světu představit vůz, který má Alfu vrátit do hry v prémiové střední třídě. Zatím přísně utajovaný nástupce modelu 159 má uchvátit nejen emotivním designem, hodným domovské země značky, ale také přechodem na platformu s pohonem zadních kol, bez níž se mezi prestižními sportovními značkami nikdo neobejde.
Americký web autonews v souvislosti s touto očekávanou událostí nyní citoval šéfa Alfy Haralda Westera, jenž v novém modelu vidí jasný signál nového směřování automobilky a další modely se tedy ponesou v podobně sportovním duchu. Je pochopitelné, že v tom případě nutně musí narazit na problém, jménem BMW řady 3, které se stalo synonymem po sportovní sedan střední třídy a představuje tedy konkurenci, které je nutné se vyrovnat nebo ji pro jistotu rovnou porazit.
Alfa Romeo prý neponechá nic náhodě a součástí nového sedanu, ať už se nakonec bude jmenovat Giulia nebo ne, bude i ekvivalent sportovní verze M3. Ten dostane značkou Ferrari vyvinutý V6 3,0 l, přeplňovaný dvěma turby, jenž v současnosti využívají i sedany Maserati Ghibli a Quattroporte, jenž bude pro potřeby sportovní Alfy Romeo vyladěný na výkon zhruba 480 koní (353 kW) - už tím bude chtít svého mnichovského soka se 430 koňmi zastínit.
Právě "Giulia" se má stát klíčem k plánu prodávat v roce 2018 zhruba 400 tisíc vozů, přičemž nejdůležitějším trhem se má stát USA, odkud Alfa v roce 1995 odešla a kam z celkového počtu zamíří podle odhadů značky 150.000 aut. Prodeje novinky střední třídy se rozeběhnou už letos v létě. Blahodárný vliv na image značky pochopitelně bude mít i kupé 4C a čerstvě představené 4C Spider, jakkoli jejich prodejní čísla budou vedle "Giulie" spíše "do počtu".