Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia přijíždí jako elektromobil. Ale jinak, než byste čekali

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 30. 3. 2020 • 23:59
22
6
Zobrazit náhledy (22)
Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe Alfa Romeo Giulia GTe

Přestavby klasik na bateriové vozy jsou dnes trendy. V oblibě je má i společnost Totem Automobili, která se pustila do jedné staré alfičky.

Možná si ještě vzpomínáte na unikátní přestavbu Fiatu 124 Spider, ze kterého jedna americká společnost vytvořila elektromobil s nepodbízivou cenovkou 3,2 milionu korun. Přestavby klasických aut na elektrovozy přitom v dnešním světě nejsou ničním výjimečným, napříč internetem jich najdete desítky.

Svou troškou nyní přispěla i italská společnost Totem Automobili, která poodhalila své nejnovější dílo - Alfu Romeo GTelectric, zkráceně GTe. Jak již název napovídá, je to bateriový vůz, jehož blíže nespecifikovaný pohon slibuje výkon 518 koňských sil a 940 newtonmetrů točivého momentu. Podle autorů zvládne vůz akceleraci z klidu na stovku za 3,4 sekundy, díky čemuž se může měřit i s leckterými supersporty.

Energie se ukládá do kapalinou chlazeného akumulátoru s kapacitou 50,4 kWh. Podle Totem Automobili jde o jednu z nejbezpečnějších a nejlehčích baterií na trhu, váží totiž “jen” 350 kilogramů. Společnost slibuje dojezd 350 kilometrů na jedno nabití a nezapomnělo se ani na rychlonabíjení, jehož výkon ale zatím zůstává tajemstvím.

Základem přestavby je Alfa Romeo Giulia GT Junior, kterou však tvůrci do šroubku rozebrali. Ve finále tak z dárcovského vozu zůstalo jen asi 10 % původních komponent, všechno ostatní je zbrusu nové. Namátkou celohliníková platforma speciálně navržená pro toto auto, aby se dokázala vypořádat s podstatně vyšší porcí výkonu.

Elektrická alfička dostává vpředu zavěšení MacPherson, zatímco vzadu, kde je umístěn elektromotor, najdeme víceprvek. Vůz dostává již ve standardu tlumiče Bilstein a na výběr je několik variant podvozků, přičemž absolutní vrchol tvoří vzduchové odpružení.

Přepracovaná karoserie je vyrobena kompletně z uhlíkových vláken. Autoři tak zachovali styl původního sporťáčku, ale podařilo se jim uspořit pořádnou porci kilogramů. Světlomety vpředu a vzadu mají kulatý tvar, v obou případech disponují plně diodovou technikou.

Zákazníci si budou moci přizpůsobit interiér přesně dle vlastních představit. Dokonce i posez za volantem vám Italové uzpůsobí přesně na míru. V kabině se prý můžeme těšit na mix italského luxusu s moderními technologickými vychytávkami. Chybět nebude ručně šitá kůže nappa, jíž doplní třeba plně digitální přístrojový štít.

Tvůrci chtěli elektrickou Giulii prvně představit na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, protože je ale akce kvůli aktuální pandemii odložena, možná si na její debut budeme muset počkat o něco déle. A něco nám říká, že podobně jako v případě výše zmíněného Fiatu, nepůjde o žádnou lidovku…

Související články

Témata
31. 3. 2020 14:50
Slibuje 50,4 kWh na 350 km?
- to je jen 14,4 kWh / 100 km. A to nebude.
Avatar - speedfred
31. 3. 2020 12:16
Re: Trošku
Ty si nejaký ortodoxný petrolhead. 💪
Avatar - kari.laz
31. 3. 2020 09:13
Re: Trošku
Zachránili by ho renovací, ne tím, že vezmou kastli a posadí to na autíčko z pouti.
Avatar - speedfred
31. 3. 2020 06:36
Trošku
by som krotil emocie.Zachránili pekné auto a to je dôležite,aj tak bude viacej stáť ako jazdiť. A tie dynamické hodnoty nevadia, za mňa áno môže byť.
30. 3. 2020 22:31
Hnusní zločinci a znesvětitelé
Udělat z jednoho z nejikoničtějších masových kupátek všech dob s nejikoničtějším čtyřválcem DOHC elektrohnus může jen úplný debil. Tečka.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku