Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia přijíždí jako elektromobil. Ale jinak, než byste čekali

Stanislav Kolman
Diskuze (6)

Přestavby klasik na bateriové vozy jsou dnes trendy. V oblibě je má i společnost Totem Automobili, která se pustila do jedné staré alfičky.

Možná si ještě vzpomínáte na unikátní přestavbu Fiatu 124 Spider, ze kterého jedna americká společnost vytvořila elektromobil s nepodbízivou cenovkou 3,2 milionu korun. Přestavby klasických aut na elektrovozy přitom v dnešním světě nejsou ničním výjimečným, napříč internetem jich najdete desítky.

Svou troškou nyní přispěla i italská společnost Totem Automobili, která poodhalila své nejnovější dílo - Alfu Romeo GTelectric, zkráceně GTe. Jak již název napovídá, je to bateriový vůz, jehož blíže nespecifikovaný pohon slibuje výkon 518 koňských sil a 940 newtonmetrů točivého momentu. Podle autorů zvládne vůz akceleraci z klidu na stovku za 3,4 sekundy, díky čemuž se může měřit i s leckterými supersporty.

Energie se ukládá do kapalinou chlazeného akumulátoru s kapacitou 50,4 kWh. Podle Totem Automobili jde o jednu z nejbezpečnějších a nejlehčích baterií na trhu, váží totiž “jen” 350 kilogramů. Společnost slibuje dojezd 350 kilometrů na jedno nabití a nezapomnělo se ani na rychlonabíjení, jehož výkon ale zatím zůstává tajemstvím.

Základem přestavby je Alfa Romeo Giulia GT Junior, kterou však tvůrci do šroubku rozebrali. Ve finále tak z dárcovského vozu zůstalo jen asi 10 % původních komponent, všechno ostatní je zbrusu nové. Namátkou celohliníková platforma speciálně navržená pro toto auto, aby se dokázala vypořádat s podstatně vyšší porcí výkonu.

Elektrická alfička dostává vpředu zavěšení MacPherson, zatímco vzadu, kde je umístěn elektromotor, najdeme víceprvek. Vůz dostává již ve standardu tlumiče Bilstein a na výběr je několik variant podvozků, přičemž absolutní vrchol tvoří vzduchové odpružení.

Přepracovaná karoserie je vyrobena kompletně z uhlíkových vláken. Autoři tak zachovali styl původního sporťáčku, ale podařilo se jim uspořit pořádnou porci kilogramů. Světlomety vpředu a vzadu mají kulatý tvar, v obou případech disponují plně diodovou technikou.

Zákazníci si budou moci přizpůsobit interiér přesně dle vlastních představit. Dokonce i posez za volantem vám Italové uzpůsobí přesně na míru. V kabině se prý můžeme těšit na mix italského luxusu s moderními technologickými vychytávkami. Chybět nebude ručně šitá kůže nappa, jíž doplní třeba plně digitální přístrojový štít.

Tvůrci chtěli elektrickou Giulii prvně představit na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, protože je ale akce kvůli aktuální pandemii odložena, možná si na její debut budeme muset počkat o něco déle. A něco nám říká, že podobně jako v případě výše zmíněného Fiatu, nepůjde o žádnou lidovku…

Stanislav Kolman
Diskuze (6)

Doporučujeme

31. 3. 2020 14:50
Slibuje 50,4 kWh na 350 km?
- to je jen 14,4 kWh / 100 km. A to nebude.
Avatar - speedfred
31. 3. 2020 12:16
Re: Trošku
Ty si nejaký ortodoxný petrolhead. 💪
Avatar - kari.laz
31. 3. 2020 09:13
Re: Trošku
Zachránili by ho renovací, ne tím, že vezmou kastli a posadí to na autíčko z pouti.
Avatar - speedfred
31. 3. 2020 06:36
Trošku
by som krotil emocie.Zachránili pekné auto a to je dôležite,aj tak bude viacej stáť ako jazdiť. A tie dynamické hodnoty nevadia, za mňa áno môže byť.
30. 3. 2020 22:31
Hnusní zločinci a znesvětitelé
Udělat z jednoho z nejikoničtějších masových kupátek všech dob s nejikoničtějším čtyřválcem DOHC elektrohnus může jen úplný debil. Tečka.