Alfa Romeo Giulia přijíždí jako elektromobil. Ale jinak, než byste čekali
Přestavby klasik na bateriové vozy jsou dnes trendy. V oblibě je má i společnost Totem Automobili, která se pustila do jedné staré alfičky.
Možná si ještě vzpomínáte na unikátní přestavbu Fiatu 124 Spider, ze kterého jedna americká společnost vytvořila elektromobil s nepodbízivou cenovkou 3,2 milionu korun. Přestavby klasických aut na elektrovozy přitom v dnešním světě nejsou ničním výjimečným, napříč internetem jich najdete desítky.
Svou troškou nyní přispěla i italská společnost Totem Automobili, která poodhalila své nejnovější dílo - Alfu Romeo GTelectric, zkráceně GTe. Jak již název napovídá, je to bateriový vůz, jehož blíže nespecifikovaný pohon slibuje výkon 518 koňských sil a 940 newtonmetrů točivého momentu. Podle autorů zvládne vůz akceleraci z klidu na stovku za 3,4 sekundy, díky čemuž se může měřit i s leckterými supersporty.
Energie se ukládá do kapalinou chlazeného akumulátoru s kapacitou 50,4 kWh. Podle Totem Automobili jde o jednu z nejbezpečnějších a nejlehčích baterií na trhu, váží totiž “jen” 350 kilogramů. Společnost slibuje dojezd 350 kilometrů na jedno nabití a nezapomnělo se ani na rychlonabíjení, jehož výkon ale zatím zůstává tajemstvím.
Základem přestavby je Alfa Romeo Giulia GT Junior, kterou však tvůrci do šroubku rozebrali. Ve finále tak z dárcovského vozu zůstalo jen asi 10 % původních komponent, všechno ostatní je zbrusu nové. Namátkou celohliníková platforma speciálně navržená pro toto auto, aby se dokázala vypořádat s podstatně vyšší porcí výkonu.
Elektrická alfička dostává vpředu zavěšení MacPherson, zatímco vzadu, kde je umístěn elektromotor, najdeme víceprvek. Vůz dostává již ve standardu tlumiče Bilstein a na výběr je několik variant podvozků, přičemž absolutní vrchol tvoří vzduchové odpružení.
Přepracovaná karoserie je vyrobena kompletně z uhlíkových vláken. Autoři tak zachovali styl původního sporťáčku, ale podařilo se jim uspořit pořádnou porci kilogramů. Světlomety vpředu a vzadu mají kulatý tvar, v obou případech disponují plně diodovou technikou.
Zákazníci si budou moci přizpůsobit interiér přesně dle vlastních představit. Dokonce i posez za volantem vám Italové uzpůsobí přesně na míru. V kabině se prý můžeme těšit na mix italského luxusu s moderními technologickými vychytávkami. Chybět nebude ručně šitá kůže nappa, jíž doplní třeba plně digitální přístrojový štít.
Tvůrci chtěli elektrickou Giulii prvně představit na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, protože je ale akce kvůli aktuální pandemii odložena, možná si na její debut budeme muset počkat o něco déle. A něco nám říká, že podobně jako v případě výše zmíněného Fiatu, nepůjde o žádnou lidovku…