Alfa Romeo Giulietta: Nový motor 2,0 JTDm-2 (103 kW) a TCT pro MultiAir
Turbodiesel s označením 2,0 JTDm-2 má výkon 103 kW (140 k) a je stejně jako slabší šestnáctistovka i silnější dvoulitr se 170 k (správně 125 kW) vybavena poslední generací vstřikování MultiJet. Vstřikovače pracují pod vysokým tlakem (až 1600 barů) a menším množstvím paliva. Turbodmychadlo má elektronicky ovládanou variabilní geometrii lopatek.
Je-li volič jízdních režimů D.N.A. V poloze Normal, je k dispozici 320 Nm od 1500 min-1, po zvolení módu Dynamic se točivý moment zvýší na 350 Nm v 1750 min-1. Alfa Romeo Giulietta se s novým turbodieselem chlubí kombinovanou spotřebou nafty 4,5 l/100 km, přičemž z 0 na 100 km/h zrychluje za 9 s a jede 205 km/h.
Motor splňuje emisní normu Euro 5. Je vybaven automatickým vypínáním a spouštěním, tedy funkcí Start&Stop, filtrem pevných částic DPF a recirkulací výfukových plynů. Servisní interval je předepsán na 35.000 km.
Alfa Romeo Giulietta – motory 2,0 JTDm | ||
Motor | 2,0 JTDm-2 140 | 2,0 JTDm 170 |
Převodovka | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1956 | 1956 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 103/3000 | 125/4000 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1] | 320/1500 | 320/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 205 | 218 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,0 | 8,0 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,7 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1320 | 1320 |
Skříň TCT není nic jiného než dvojice paralelně (vedle sebe) umístěných převodovek, přičemž každá má jednu suchou spojku. Známe ji už z menšího MiTa a v řadě Giulietta bude k mání pouze s přeplňovanou zážehovou jednotkou 1,4 MultiAir s výkonem 125 kW (170 k).
Jednotlivé rychlostní stupně lze řadit voličem, nebo pádly pod volantem.
Giulietta s ní dosahuje maximálně 218 km/h, z klidu na stovku zrychlí za 7,7 s a spotřebuje průměrně 5,2 l benzinu. Oproti provedení s manuální skříní je tak ve sprintu o 0,1 s rychlejší a v konzumaci paliva o 0,6 l/100 km úspornější.
S tímto ústrojím se v budoucnu setkáme i u přeplňovaných vznětových verzí. Obě popsané nové verze budou poprvé vystaveny na autosalonu v Paříži.
Alfa Romeo Giulietta – motor 1,4 MultiAir | ||
Motor | 1,4 TB MultiAir | 1,4 TB MultiAir |
Převodovka | 6A | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1368 | 1368 |
Válce/uspořádání | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 125/5500 | 125/5500 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1] | 230/2250 | 230/2250 |
Max. rychlost [km/h] | 218 | 218 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,7 | 7,8 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 5,8 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1310 | 1290 |