Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo GTV se vrátí. Bude to čtyřkolka s hybridem?

Tomáš Dusil
Diskuze (5)

O příchodu v pořadí třetí generace Alfy GTV se mluví již nějaký čas. Koncepčně vzato by se mělo jednat o velké kupé třídy GT, tedy něco jako BMW řady 8.

Na klubovém fóru příznivců a majitelů vozů slavné milánské automobilky Alfa Romeo se objevily dvě fotografie, údajně připravovaného kupé Alfa GTV (Gran Turismo Veloce). Jedna z nich zachycuje zadní část vozidla při pohledu z boku a odhaluje poměrně vysokou záď, stejně jako malé trojúhelníkové okno navazující na sklo bočních dveří. A rovněž je dobře viditelný výrazný prolis ve spodní části bočnice.

Druhý snímek zase dává tušit, že připravovaná Alfa Romeo bude mít dlouhou přední část a na každé straně světlomety tvořené trojicí segmentů. Navíc na blatníku těsně před ukotvením sloupku A je tradiční zelený čtyřlístek (Quardrifoglio Verde). Tento snímek je navíc doprovázen informací o připravovaném voze.

Píše se tam, že novinka bud těžit z rovnoměrného rozložení hmotnosti na obě nápravy 50:50. Motor podporovaný E-Boosterem, tedy v podstatě mild-hybrid, by měl poskytovat výkon přesahující 600 koní. Pohánět bude všechna kola, přičemž se počítá s technikou vektorování hnací síly. Poslední informace hovoří o čtyřmístné kabině.

Jenže celé je to trochu divné, neboť posléze se objevila informace, dle níž jsou oba snímky pěkného kupé, vydávaného za budoucí Alfu GTV, jen pouhým cvičením designérů v laboratorních podmínkách. A tedy ve skutečnosti neukazují, jak bude případné reálné auto vypadat. To pak můžeme brát s rezervou i výše zmiňované technické parametry vozidla. Nicméně pravdou je, že o návratu modelu GTV se psalo již v létě loňského roku.

Sama Alfa Romeo ale zatím nepotvrdila, kdy a zda vůbec nová generace GTV dorazí na trh. Je také možné, že Italové sice uvedou kupé třídy GT, ale bude se jmenovat jinak. Technicky by mohlo být klidně odvozeno od sedanu Giulia.

Jméno GTV Alfa Romeo naposledy používala v roce 2005, kdy byl posledním kupé s předním pohonem, vyráběným od roku 1994 spolu s otevřenou verzí Spider. Auto využívalo výrazně zesílenou podlahovou plošinu děděnou z dob prvního Fiatu Tipo, ovšem v tomto případě s úplně jinou víceprvkovou zadní nápravou. Pod kapotou se nacházely čtyřválce Twin spark, stejně jako legendární šestiválce „busso“. Auto ale mělo po celou dobu produkce pouze přední pohon.

Tomáš Dusil
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2019 08:36
Re: Re: A proč není v galerii ta nejhezčí GTV?
Kdysi psával Ondřej Chamilla i tady https://www.garaz.cz/clanek/svezeni-legendou-alfa-romeo-gtv6-vznetlivy-rvac-502 dneska tu je všechno nově včetně otřesné zastaralé platformy pro diskuze = všechno ála MACHALA ;-\
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2019 08:33
Re: A proč není v galerii ta nejhezčí GTV?
Často si řikám jestli to sou náhody = nebo něco jako "přístup ála white label" = sloužím jedné značce všechno ostatní pomlouvám nebo aspoň nenápadně podrývám :-)
Avatar - netcar.xx
3. 4. 2019 00:08
A proč není v galerii ta nejhezčí GTV?
GTV6...