Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo jde proti trendu. Ostré SUV Stelvio GTA prý postrádá smysl

Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio
48 Fotogalerie
Diskuze (15)

Příchod Giulie GTA by naznačoval, že Alfa Romeo dále rozšíří tuto řadu ostrých modelů. V Itálii ale nic takového neplánují.

Alfa Romeo letos vrátila do nabídky označení GTA, když odhalila model Giulia GTA, vrcholnou variantu tohoto sedanu střední třídy, která je ještě ostřejší než dosavadní Giulia Quadrifoglio Verde. V provedení GTAm se dokonce jedná o dvoumístný automobil s chybějícími zadními sedačkami. Jestli jste očekávali, že Alfa Romeo tuto řadu dále rozšíří, budete možná zklamáni.

„GTA je důležité jméno pro Alfu Romeo. Upřímně řečeno, měli jsme schůzku o Stelviu GTA, ale to prostě není v souladu s očekáváním zákazníků. Musí být to nejlepší možné. Na Stelviu máme vyšší těžiště, takže nedosáhne stejných cílů,“ tvrdí šéf produktového marketingu Fabio Migliavacca.

Automobil podle jeho slov přišel jakožto oslava letošního jubilea 110 let od založení Alfy Romeo. Původní GTA z roku 1965 je totiž pro italskou značku nadmíru důležitým modelem, který je jednou z jeho ikon. „Rozhodli jsme se oživit staré hodnoty. Auto muselo být ve srovnání s Quadrifoglio Verde speciální. Muselo být lehčí,“ říká Migliavecca s tím, že se důkladně pracovalo na odlehčení, aby GTA dosáhlo lepších časů na kolo než provedení Quadrifoglio Verde. Tomu pomáhají i nové aerodynamické prvky zajišťující vyšší přítlak, než který je možný u Giulie QV.

Video placeholder
Alfa Romeo Giulia GTA • Zdroj: Alfa Romeo

Zájem o vůz je zatím obrovský. Automobilka hodlá postavit jen 500 exemplářů Giulie GTA a GTAm, přičemž ještě před zahájením příjmu objednávek eviduje více zájemců, než kolik aut plánuje vyrobit. „Je to opravdu úžasná reakce s ohledem na načasování,“ odkazuje Migliavecca s tím, že vůz byl představen jen krátce předtím, než se vlastně celá Evropa kvůli pandemii koronaviru zastavila.

Alfa Romeo Giulia GTA (Gran Turismo Alleggerita) se stává novou vrcholnou variantou tohoto modelu. Na první pohled je rozeznatelná díky vysokému přítlačnému křídlu na zádi, liší se ale též aktivním splitterem vpředu, zadním karbonovým difusorem nebo titanovým výfukovým systémem Akrapovič. Vidlicový šestiválec 2.9 Bi-Turbo si pak polepšil na 540 koní (397 kW). Při objednání verze GTAm pak dostanete ještě ostřejší vozidlo, jemuž pro odlehčení chybí zadní sedačky, naopak nepostrádá ochrannou klec.

Jméno odkazuje na Giulii Sprint GTA z roku 1965, speciál s hliníkovou karoserií postavený závodním týmem značky Autodelta. Zkratku GTA později Alfa užívala také pro jiné ostré modely.

Vstoupit do diskuze (15)