Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo jde proti trendu. Ostré SUV Stelvio GTA prý postrádá smysl

David Bureš David Bureš 2. 4. 2020 • 12:26
48
15
Zobrazit náhledy (48)
Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA Alfa Romeo Giulia GTA

Příchod Giulie GTA by naznačoval, že Alfa Romeo dále rozšíří tuto řadu ostrých modelů. V Itálii ale nic takového neplánují.

Alfa Romeo letos vrátila do nabídky označení GTA, když odhalila model Giulia GTA, vrcholnou variantu tohoto sedanu střední třídy, která je ještě ostřejší než dosavadní Giulia Quadrifoglio Verde. V provedení GTAm se dokonce jedná o dvoumístný automobil s chybějícími zadními sedačkami. Jestli jste očekávali, že Alfa Romeo tuto řadu dále rozšíří, budete možná zklamáni.

„GTA je důležité jméno pro Alfu Romeo. Upřímně řečeno, měli jsme schůzku o Stelviu GTA, ale to prostě není v souladu s očekáváním zákazníků. Musí být to nejlepší možné. Na Stelviu máme vyšší těžiště, takže nedosáhne stejných cílů,“ tvrdí šéf produktového marketingu Fabio Migliavacca.

Automobil podle jeho slov přišel jakožto oslava letošního jubilea 110 let od založení Alfy Romeo. Původní GTA z roku 1965 je totiž pro italskou značku nadmíru důležitým modelem, který je jednou z jeho ikon. „Rozhodli jsme se oživit staré hodnoty. Auto muselo být ve srovnání s Quadrifoglio Verde speciální. Muselo být lehčí,“ říká Migliavecca s tím, že se důkladně pracovalo na odlehčení, aby GTA dosáhlo lepších časů na kolo než provedení Quadrifoglio Verde. Tomu pomáhají i nové aerodynamické prvky zajišťující vyšší přítlak, než který je možný u Giulie QV.

video

Zájem o vůz je zatím obrovský. Automobilka hodlá postavit jen 500 exemplářů Giulie GTA a GTAm, přičemž ještě před zahájením příjmu objednávek eviduje více zájemců, než kolik aut plánuje vyrobit. „Je to opravdu úžasná reakce s ohledem na načasování,“ odkazuje Migliavecca s tím, že vůz byl představen jen krátce předtím, než se vlastně celá Evropa kvůli pandemii koronaviru zastavila.

Alfa Romeo Giulia GTA (Gran Turismo Alleggerita) se stává novou vrcholnou variantou tohoto modelu. Na první pohled je rozeznatelná díky vysokému přítlačnému křídlu na zádi, liší se ale též aktivním splitterem vpředu, zadním karbonovým difusorem nebo titanovým výfukovým systémem Akrapovič. Vidlicový šestiválec 2.9 Bi-Turbo si pak polepšil na 540 koní (397 kW). Při objednání verze GTAm pak dostanete ještě ostřejší vozidlo, jemuž pro odlehčení chybí zadní sedačky, naopak nepostrádá ochrannou klec.

Jméno odkazuje na Giulii Sprint GTA z roku 1965, speciál s hliníkovou karoserií postavený závodním týmem značky Autodelta. Zkratku GTA později Alfa užívala také pro jiné ostré modely.

Související články

Témata
3. 4. 2020 22:31
Re: Pane Bureši,
Pane Bureši, je to asi to samé jako kdyby BMW udělalo verzi X3 GTS nebo Mercedes GLC 63 Black Series. Taktéž ji nedělá, protože to nedává smysl. Pokud si myslíte, že nálepky Competition nebo S udělají z "tlouštíka" lepší auto na okruh, tak by jste měl jít dělat asi něco jiného.
Značka GTA u Alfy skutečně něco znamená, narozdíl od marketingového Competition u BMW a S u Mercedesu. To jsou dva rozdílné světy.
Hezký den přeji.
Avatar - Dinar
3. 4. 2020 08:26
Re: Pane Bureši,
Ale, no tak, projděte si rozdíly mezi julčou QV a GTA/GTAm, ta auta jsou hrubě předělaná, širší karoserie, půlka karoserie z karbonu, větší rozchod, jiné mechan díly v motoru, hnací hřídel, v případě gtam ještě ty sedačky a klec. To je jasný záměr, udělat z nabušené verze modelu auto čistě na okruh. Což možná dává smysl u giulie, ale u stelvia je to, resp. byla by to hloupost, takové auto by nikdo nekupoval.

A navic, nikdo z konkurence takové auto nedělá, sice se oháníte, např. u bmw, competition verzí, ale to je úplně jiný level, v případě X4 M (konkurent stelvia QV) je tu u X4 M competition jen posílený motor a o palec větší kola, která jde objednat i na obyč. X4 M. A plastové lišty v nárazníků jsou nahrazené lištami z karbonu. S GLC amg S je to stejná story. Jinými slovy, konkurence žádné své střední SUV na závoďák nepřebouchává, není tu žádný takový trend, tudíž Alfa, nemá proti čemu jít. ;-)
Avatar - wakantanka
2. 4. 2020 19:28
Re: Nonsens
Ja hlavne nerozumiem tomu prečo ohraničili množstvo Giulie GTA a GTAm len na 500 kusov, keď majú údajne objednávky minimálne na dvojnásobok. Práve na takých modeloch by mohli nejakú tú vatu urobiť, keď štandard im nešlape podľa predstáv.
Avatar - 3_diamanty
2. 4. 2020 14:46
uz dlho
sa s takymito kuskami neohreju... skor sa divim ze aj ked su uz po krk v bahne ako kornel tak nadalej su zaslepeni casmi na ringu miesto toho aby konecne uz zacali vyrabat nieco co sa bude aj predavat ... akoze s cim chcu prezit nasledujuce dva tri roky alebo teda rovno uz celu tu celu nasledujucu dekadu?
Avatar - Martin911Turbo
2. 4. 2020 13:12
Re: Nonsens
No tak bylo by to lepší jak Urus, to je pravda :-)
TrackHawk má top výkon, nemá ale podvozek jako Urus, který nemá výkon
Takže Alfa by se mohla překonat :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku