Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo láká na ženevské novinky. Vsadí hlavně na výkonná auta

David Bureš
Diskuze (27)
Ke sportovní značce jako Alfa Romeo výkonná auta tak nějak patří. Na letošním ženevském autosalonu tak na stánku této značky budou hrát hlavní roli.

Alfa Romeo možná podobně jako další členové koncernu Fiat Chrysler Automobiles chyběla na podzimním frankfurtském autosalonu, v Ženevě ale vystavovat bude. Velké premiéry ale nečekejte, značka bude podle oficiálního tiskového prohlášení prezentovat hlavně speciální verze svých výkonných modelů.

Prim tak bude hrát hlavně dvojice Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING oslavující úspěchy této dvojice na slavné Severní smyčce Nürburgringu. Zatímco Giulia QV se tam v roce 2016 stala s časem 7:32 nejrychlejším sedanem, Stelvio od loňska zase vládne kategorii SUV, s časem 7:51,7.

Alfa vyrobí od každého auta jen 108 exemplářů, jako připomínku letošního výročí 108 let od založení automobilky. Výrobce tak konstatuje, že je novinka určena pro sběratele a nejvěrnější fanoušky značky.

Každý z vyrobených automobilů obdrží karbonovou plaketu s výrobním číslem, umístěnou na palubní desce. Lakovány budou šedým odstínem Circuito speciálně vyhrazeným této edici, specialitou bude i karbonový znak na přídi, stejný materiál pak bude použit rovněž na krytech vnějších zpětných zrcátek a dalších detailech zvenku a uvnitř.

Charakteristický vzhled doplní bohatá výbava, zahrnující standardně dodávaná sportovní sedadla Sparco, navigace Alfa Connect 3D, hudební systém Harman Kardon nebo karbon-keramické brzdy, které jsou pro výchozí Giulii QV a Stelvio QV za příplatek.

Technika v útrobách se však nemění, což znamená zachování 2,9litrové V6 twin-turbo o výkonu 375 kW a točivém momentu 600 N.m. Také u Giulie QV je však nově kombinována výhradně s osmistupňovým automatem, šestistupňový manuál z nabídky vypadl. Stelvio QV k tomu přidává i pohon všech kol.

Limitovaných sérií se dočká také sporťák Alfa Romeo 4C, u něhož budou rovněž omezeny na 108 vyrobených kusů. Kupé ve verzi Competizione nabídne červeně lakované brzdové třmeny, speciální tmavá kola nebo výfukový systém Akrapovič, uvnitř zase čalounění kombinující kůži a mikrovlákno s červeným prošíváním nebo hliníkovou plaketku s výrobním číslem.

Spider Italia zase bude lakován modrou barvou Misano a nazouvat asymetrická kola, které doplní nálepka italské trikolory na bocích karoserie. Ani zde nebude chybět titanový výfuk Akrapovič s klapkou, součástí výbavy navíc bude prémiový hudební systém Alpine.

David Bureš
Diskuze (27)
Avatar - speedfred
2. 3. 2018 11:04
Re: Gulia....žádný 2litr benzin
na Žúliu pôjdu ženské same keď niekde zastavíš. A zaujímať ich bude hlavne tvoj klacek,a nie fofrklacek. >:D
Avatar - Barrichello
2. 3. 2018 08:50
Re: radsej
Kombajny už nikdo nechce, ted frčí suv >:D
Avatar - praděda7
2. 3. 2018 08:50
Re: :-/
Jo kamaráde doba se změnila.....mladí sedí u počitačů (dnes už stačí i smartphone), hrají s kamarády, nebo i sami, různé interaktivní adrenalinové hry a nějaká auta tomu nemůžou konkurovat. Máme v rodině několik takových týpků.......ach jo... ;-\ Jo, a vyběhnout na plácek a kopnout do mičudy....ani náhodou..... ;-\
Avatar - praděda7
2. 3. 2018 08:36
Re: Hey...
Přesně! A tom to globální oteplení je...teplouši ovládli planetu..... ;-)
Avatar - Korendir
2. 3. 2018 07:44
Re: radsej
trochu si tady v těch radách navzájem odporujete. Na jednu stranu někteří si stěžují, že není manuál a že si nemůže říkat sportovní značka, na stranu druhou chcete kombajna a zvýšenýho kombajna na způsob crosswagon. Alfa musí nyní budovat znovu svou image a věří, že tyto modely jim v tom pomůžou. Ano, např. ohedně Giulie QV jsem by-kupec a v této době jsem v jiném segmentu a kdybych musel vybírat v této třídě, asi bych šel do BMW M4, i na úkor menšího výkonu. Nicméně si myslím, že Alfa se snaží a je dobře, že takové automobilky jsou a je možnost volby. Lepší než vyrábět nějaké bezpohlavní m..ky. Pokud je doba taková, že mladí (a já myslim, že mladý ještě jsem) chtějí kombajny a ještě lépe v naftě, mám na to svůj názor, který by se jim opravdu nelíbil.