Alfa Romeo láká na ženevské novinky. Vsadí hlavně na výkonná auta
Alfa Romeo možná podobně jako další členové koncernu Fiat Chrysler Automobiles chyběla na podzimním frankfurtském autosalonu, v Ženevě ale vystavovat bude. Velké premiéry ale nečekejte, značka bude podle oficiálního tiskového prohlášení prezentovat hlavně speciální verze svých výkonných modelů.
Prim tak bude hrát hlavně dvojice Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING oslavující úspěchy této dvojice na slavné Severní smyčce Nürburgringu. Zatímco Giulia QV se tam v roce 2016 stala s časem 7:32 nejrychlejším sedanem, Stelvio od loňska zase vládne kategorii SUV, s časem 7:51,7.
Alfa vyrobí od každého auta jen 108 exemplářů, jako připomínku letošního výročí 108 let od založení automobilky. Výrobce tak konstatuje, že je novinka určena pro sběratele a nejvěrnější fanoušky značky.
Každý z vyrobených automobilů obdrží karbonovou plaketu s výrobním číslem, umístěnou na palubní desce. Lakovány budou šedým odstínem Circuito speciálně vyhrazeným této edici, specialitou bude i karbonový znak na přídi, stejný materiál pak bude použit rovněž na krytech vnějších zpětných zrcátek a dalších detailech zvenku a uvnitř.
Charakteristický vzhled doplní bohatá výbava, zahrnující standardně dodávaná sportovní sedadla Sparco, navigace Alfa Connect 3D, hudební systém Harman Kardon nebo karbon-keramické brzdy, které jsou pro výchozí Giulii QV a Stelvio QV za příplatek.
Technika v útrobách se však nemění, což znamená zachování 2,9litrové V6 twin-turbo o výkonu 375 kW a točivém momentu 600 N.m. Také u Giulie QV je však nově kombinována výhradně s osmistupňovým automatem, šestistupňový manuál z nabídky vypadl. Stelvio QV k tomu přidává i pohon všech kol.
Limitovaných sérií se dočká také sporťák Alfa Romeo 4C, u něhož budou rovněž omezeny na 108 vyrobených kusů. Kupé ve verzi Competizione nabídne červeně lakované brzdové třmeny, speciální tmavá kola nebo výfukový systém Akrapovič, uvnitř zase čalounění kombinující kůži a mikrovlákno s červeným prošíváním nebo hliníkovou plaketku s výrobním číslem.
Spider Italia zase bude lakován modrou barvou Misano a nazouvat asymetrická kola, které doplní nálepka italské trikolory na bocích karoserie. Ani zde nebude chybět titanový výfuk Akrapovič s klapkou, součástí výbavy navíc bude prémiový hudební systém Alpine.