Alfa Romeo MiTo: Ceny na českém trhu od 359.000,- Kč
Alfa Romeo MiTo se oficiálně představilo i českému trhu, známe tedy podrobné ceny i výbavy tohoto modelu.
Název MiTo má pro značku Alfa Romeo hluboký význam, protože byl vybrán jako symbol silného propojení mezi minulostí a budoucností značky: mezi Milánem, městem designu, které stálo u zrodu stylu vozu, a Turínem, kde se vůz bude vyrábět. Toto rozhodnutí vyjadřuje touhu značky potvrdit své milánské kořeny. Nový italský subkompakt je zaměřen zejména na mladé řidiče, kterým i díky zástupu elektronických systémů dokáže v krizi podat pomocnou ruku. Velký důraz je kladen na jízdní vlastnosti a dynamiku celého vozu, sama Alfa staví MiTo jako konkurenci proti produkci společnosti Mini.
Zákazníci mají při koupi nového vozu na výběr z deseti odstínů karoserie (přičemž 6 je zbrusu nových). Nejvýznamnější odstín, červená, je nabízen ve dvou verzích: tradiční pastelová červená značky Alfa a metalický odstín Giulietta red odkazující na slavnou minulost vozů Alfa Romeo. Ti, kteří chtějí vůz dále personifikovat, si mohou zvolit černou střechu a poprvé u vozů Alfa Romeo vybrat jedno ze 14 rozdílných zpracování rámů předních a zadních světel (lesklý nebo saténový chrom, matná černá nebo titanová šedá, plus 10 odstínů karosérie). Podobně mohou být zvoleny rámy bočních zpětných zrcátek v lesklém nebo saténovém chrómu, v matně černé nebo titanově šedé. Alfa Romeo uvádí poprvé v tomto segmentu nový systém „Alfa D.N.A.“. Elektronika modifikuje rychlost reakcí motoru, tuhost řízení a míru starostlivosti systému jízdní stability a umožňuje tři odlišná chování vozu podle stylu řízení nebo podmínek provozu: sportovní (Dynamic), městský (Normal) a maximálně bezpečný i v obtížných situacích (All-Weather).
Alfa Romeo MiTo: První jízdní dojmy |
PŘEDSTAVUJEME Alfa Romeo MiTo - Mini po italsku |
Vůz je nabízen ve dvou stupních výbavy. Základní Progression v sobě zahrnuje poměrně obsáhlý seznam bezpečnostní výbavy, kde nechybí sedm airbagů, aktivní opěrky hlav, stabilizační systém VDC v kombinaci s ABS, ASR, brzdovým asistentem pro pomoc při panickém brzdění a Hill-holderem. Z dalších prvků základní výbavy jmenujme například elektronický diferenciál Q2, autorádio s CD a MP3 se šesti reproduktory, elektrický posilovač řízení, kit test alkohol (zařízení pro ověření přítomnosti alkoholu v dechu), ocelová šestnáctipalcová kola či palubní počítač. Všechny verze spolupracují s manuální šestistupňovou převodovkou.
K vyšší výbavě Distinctive navíc zákazník dostane například manuální klimatizaci, prahové lišty, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin či volant a hlavici řadící páky v kůži. Z bohatého seznamu příplatkové výbavy se zastavme alespoň u těch nejzajímavějších položek. Za 20.000,- Kč (resp. 30.000,- Kč pro stupeň Progression) je možno objednat paket Premium, který v sobě zahrnuje přední loketní opěrku, automatickou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory, dvanáctivoltovou zásuvku v interiéru a bederní opěrku spolujezdce. Prémiový audiosystém Bose, vyvinutý MiTu na míru přijde na 20.000,- Kč, mlhovky na 5.600,- Kč a metalický lak na deset tisíc korun. Bi-xenonové světlomety stojí v ceníku Alfy Romeo MiTo 24.000,- Kč, kožené čalounění 32.000,- Kč a vyhřívaná přední sedadla 8.500,- Kč. Největší, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin přijdou na 20.000,- Kč. K dispozici jsou pouze pro vyšší výbavový stupeň, stejně jako dvojice kol sedmnáctipalcových s cenou 12.000,- Kč.
Alfa Romeo MiTo - přehled motorizací | |||
Motor | 1,4 MPI | 1,4 T | 1,6 JTD |
Zdvihový objem [cm3] | 1368 | 1368 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 58/6000 | 114/5500 | 88/3750 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 120/4750 | 230/3000 | 320/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 165 | 215 | 198 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,3 | 8,0 | 9,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 6,5 | 4,8 |
Cena Progression [Kč] | 359.000,- | 464.000,- | 469.000,- |
Cena Distinctive [Kč] | 394.000,- | 499.000,- | 504.000,- |