Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo MiTo GTA Concept: Nejvýkonnější hatchback ve třídě má 169 kW

Diskuze (371)
Na ženevském autosalonu se představí Alfa Romeo MiTo GTA. Nadopovaná mini-Alfa bude mít pod kapotou přeplňovaný motor o objemu 1,8 l, který má výkon 169 kW. Automobilka zveřejnila další podrobnosti ohledně této novinky.

Za zkratkou GTA se skrývá označení Gran Turismo Alleggerito, tedy odlehčené GT. Alfa se rozhodla naplnit původní význam a kromě zvyšování výkonu půjde u MiTo GTA cestou snižování hmotnosti. Širšího uplatnění se tak dočká karbon, který bude použitý na výrobu zadního spoileru, střechy a krytů zpětných zrcátek. Části brzdového systému, zavěšení kol a podvozku jsou zase z hliníku.

Studiové fotografie odhalují agresivně vypadající úpravy, které jsou nutností – funkční a dnes i designovou. Konstruktéři se zaměřili na snížení aerodynamického odporu a zvýšení přítlaku, konkrétní hodnoty zatím ale bohužel nejsou k dispozici. Výrazně jsou zvětšeny nasávací otvory v předním nárazníku, aby měl motor dostatečný přísun vzduchu. Černá mřížka, která překrývá tyto otvory, je protažena až ke krajům do okolí mlhovek a vyplňuje i masku chladiče. Sportovní vzhled dále podporují černá zpětná zrcátka a černé orámování předních bi-xenonových i zadních světel.

Aerodynamiku vylepšuje přední spoiler a deflektor na zadní hraně kapoty, který zakrývá stěrače. Stejně jako u závodních aut Alfa Romeo ze 60. a 70. let se logo automobilky přesunulo nad masku chladiče. V předních blatnících se nachází trojúhelníkové odvětrávací otvory – jasný odkaz na supersport 8C Competizione, který je designovým vzorem pro MiTo GTA. Na bocích dále nalezneme nové nástavce prahů. Litá kola mají odlehčenou konstrukci a průměr 19 palců.

Doporučujeme
Alfa Romeo MiTo: Dva nové motory (1,4T 88 kW a 1,3 JTD) na českém trhu
Test: Alfa Romeo MiTo 1,4T - Cuore Milano
PŘEDSTAVUJEME Alfa Romeo MiTo - Mini po italsku

Zadnímu pohledu dominuje masivní extraktor, který zvyšuje aerodynamický přítlak. Ze stejného důvodu byla upravena podlaha v zadní části karoserie, která bude u verze GTA plochá, a další aerodynamické prvky umístěné pod karoserií. Za extraktorem se ukrývá příčně uložený tlumič výfuku, ze kterého vedou přímo ven dvě mohutné koncovky výfuku.

Podvozek je snížený o 20 mm. Přední náprava má značně upravenou geometrii a dostala hliníková ramena. Řízení ve verzi GTA má být strmější a citlivější, jeho odezva se mění s volbou režimů systému Alfa D.N.A. Standardem pro vrcholné provedení také budou adaptivní tlumiče vyvinuté ve spolupráci s firmou Magneti Marelli. Významnou změnou jsou také brzdy Brembo s kotouči vyrobenými částečně z litiny a částečně z hliníku. Toto řešení ušetří zhruba 15 až 20 % hmotnosti kotouče.

Nový čtyřválec o objemu 1,75 l pochází z vývojového oddělení Fiat Powertrain Technologies a je osazen turbodmychadlem. Patří do nové řady motorů B vybavených přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů. Výkon této pohonné jednotky je 169 kW a maximum točivého momentu má hodnotu 350 Nm. Alfa slibuje jízdní výkony na úrovni atmosférického třílitru při spotřebě typické pro čtyřválcové motory. Motor bude spolupracovat se systémem Alfa D.N.A., který je součástí standardní výbavy u všech verzí Alfy Romeo MiTo.

MiTo GTA se stane nejvýkonnějším autem v segmentu malých vozů. Pro srovnání Mini John Cooper Works má výkon 155 kW (1,6 turbo), Renault Clio 2,0 16V RenaultSport 147 kW a sesterský Abarth Grande Punto s motorem 1,4 T-Jet 114 kW, respektive 132 kW ve verzi Esseesse.

Na ženevském autosalonu se představí předprodukční verze. Sériové provedení bude mít premiéru v září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Diskuze (371)
26. 2. 2009 06:52
Re: O ničem...
A ja som SubMinister >:D >:D
25. 2. 2009 22:59
este k designu
tak samozrejme ze alfa vypustila dalsi (jako vzdycky)designove dokonaly model.. o tom zadna.. ale trochu me uprime mrzi ze se nevyuzil starsi typ designu ala brera, spider a 159.. ten predek je vybornej.. toto je takovy "zmekcely", jak spousta lidi tvrdi zzenstily...
tim ale urcite nechci rict aby se alfa chovala jako vw, ktere predvadi uz asi 7 radu golfu.. auto sice uspesne, ale trochu neinovativni.. asi ve vw nemaji napad na nove jmeno, tak vali porad novy golfy..,)
ale vim proc mi mito gta neprijde tolik uchvacujici.. je to vysokou latkou nastavenou 147 gta.. coz je podle me jeden z vrcholu..
(pisu jen o vzhledu, techniku komentovat nemuzu, nemam jizdni zkusenosti bohuzel..)
24. 2. 2009 22:55
Re: MÍŤA MISTR SVĚTA
Pravda kdyz sem vysolil ty love za BMW 3 tak sem myslel ze mi vypadl, ale ted uz toho urcite nelituju ;-)
24. 2. 2009 18:00
Re: HOUST HOUST HOUST
Mito přece nemá diferenciál s omezenou svorností. Jde o běžný otevřený diferenciál, který má na přední nápravě jakákoliv předokolka. Skrze čidla ABS pouze dochází k přibržďování protáčejícího se kola, tedy tzv. eLSD. Klasický svorný diferenciál naopak přenese větší výkon na kolo s lepší adhezí, což je zásadní rozdíl. A takový diferenciál má na přední nápravě Focus RS.
24. 2. 2009 14:37
Re: O ničem...
Ona 159ka vazne dost pribrala, ale ve srovnani s predchudcem, tedy 156kou.