Alfa Romeo Stelvio i Giulia dostaly speciální edici GT Junior, inspiraci čerpá z šedesátých let
Novinky vzdávají hold jednomu z dostupnějších kupé, které italská automobilka prodávala v šedesátých a sedmdesátých letech.
Současná nabídka automobilky Alfa Romeo sice není moc bohatá, čekání na rozšíření o třetí model, kterým bude zřejmě až v příštím roce prodávané Tonale, však Italové vyplňují alespoň představováním různých speciálních edicí. V minulosti jsme se tak dočkali například modelů GTA/GTAm nebo 6C Villa d’Este, nyní pak přijíždí limitka s označením GT Junior.
Inspirací nové limitované edici se stala Alfa Romeo 1300 Junior, jedno z dostupnějších kupé v nabídce značky, které dostalo karoserii Bertone, pod kapotou mělo 89 koní a na trhu se objevovalo mezi lety 1965 až 1977. A co má vlastně stylové retro-sportovní kupé společného s moderním sedanem a SUV?
Tím nejvýraznějším je samozřejmě okrová barva, v moderním pojetí připomínající spíše zlatou, která je dědictvím doby a objevila se také na unikátním modelu Giulia Quadrifoglio, prezentovaném před lety na Milli Miglia. Stelvio navíc dostalo prošívaná loga GT Junior na opěrky hlavy a zajímavým detailem je i silueta sportovního vozu na palubní desce.
Základem pro novou limitovanou edici se staly modely ve sportovní verzi Veloce, pod jejichž kapotou může být umístěn 2,0litrový benzínový čtyřválec o výkonu 280 koní i 2,2litrový diesel o výkonu 210 koní. O přenos výkonu se pak stará osmistupňový automat.
Italská automobilka navíc připomíná, že výkon je přenášen přes karbonový kardan a nechybí pohon všech kol Q4. Benzínová Giulia však může být vybavena pouze pohonem zadní nápravy. Stelvio přitom standardně stojí na 21“ kolech, zatímco Giulia na 19“ litých kolech.
Kromě nové barvy a pár zajímavých detailů je součástí nové verze také bohatá standardní výbava, obsahující kromě velkých litých kol také například elektricky otvírané páté dveře, přední parkovací senzory, LED mlhové světlomety, hliníkové pedály, pádla řazení na volantu a mnoho dalšího.