Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plané sliby, nebo konečně renesance? Alfa Romeo slibuje záplavu novinek

David Bureš
Diskuze (1)

Alfa Romeo opět naznačuje svoje budoucí plány. Do roku 2026 chce každý rok představit jednu novinku.

Alfa Romeo v posledních letech opět strádá, nová generace jejích modelů sice nadchla kritiky, prodejně ale Stelvio a Giulia zůstávají za očekáváním. Teď je však značka součástí obřího koncernu Stellantis, který má s Alfou velké plány. A tak se opět rýsuje její budoucnost. Vyjde to už konečně?

„Alfa Romeo představí do roku 2026 každý rok nový model,“ uvedl generální ředitel Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato na nedávném setkání s prodejci. Takových slibů od vedení Alfy tu v minulosti už padlo několik a málokdy byly splněné, Imparato se ale krátce po svém příchodu do funkce nechal slyšet, že pod jeho vedením Alfa nabídne jen realistické plány, které bude schopná splnit.

První novinkou dle této strategie bude dlouho napjatě očekávané SUV Tonale. To už se mělo dávno začít prodávat, právě Imparato ale jeho příchod odsunul. Údajně nebyl spokojen s jeho plug-in hybridním systémem, a tak ho nechal dále upravit, aby vůz splnil do něj vkládaná očekávání. Nyní tak vedení už opakovaně tvrdí, že kompaktní SUV Tonale bude uvedeno v březnu 2022.

Pro rok 2023 se pak chystá menší bratr Tonale, městské SUV zatím prezentované jako Alfa Romeo Brennero. Vyrábět se má v polském závodě Tychy, přičemž za základ využije platformu STLA Small, což není nic jiného než přejmenovaná architektura CMP z dílny PSA, známá třeba z Peugeotu 2008. Takřka potvrzený je tak příchod čistě elektrické verze, kterou by však pořád měly doplňovat též konvenční deriváty.

To novinky pro další léta jsou už ve hvězdách, jistě ale někdy dojde k nahrazení sedanu Giulia a SUV Stelvio, což se vzhledem k jejich životnímu cyklu nabízí pro rok 2024, respektive 2025. Nově mají sdílet technický základ s modely Maserati. Poslední připravovanou novinkou by pak mohl být sportovní model, který je s Alfou tradičně spjatý. Imparato navíc v minulosti přiznal, že je velkým milovníkem GTV, a tak se nabízí návrat stylového kupé. Na druhou stranu, taková auta jsou dnes na trhu marginální, a tak nemusí být vyloučen příchod nějakého sportovního SUV místo klasického kupé.

Rok 2027 pak odstartuje novou éru značky. Alfa Romeo dala již najevo, že od toho roku hodlá představovat výhradně elektromobily. Tento plán se však má týkat jen Evropy, Severní Ameriky a Číny. Mezitím navíc stále bude doprodávat i své stávající modely se spalovacími motory, které tudíž z nabídky ještě nějaký čas nezmizí. Tedy pokud to budoucí emisní normy dovolí.

Detailní budoucí strategie Alfy Romeo pak má být odhalena na začátku roku 2022. To hodlá koncern Stellantis představit budoucnost všech svých značek. Vedení každé z nich nyní zpracovává strategický plán na následujících deset let, který má zajistit budoucí směřování té které značky. V rámci této strategie má také dojít k jednoznačnému odlišení jednotlivých značek, vždyť součástí Stellantisu je 14 značek, spojených fúzí Skupiny PSA a koncernu Fiat Chrysler Automobiles.

Už dříve však vyšlo najevo, že Fiat a Citroën se mají stát značkami dostupných automobilů, zatímco Peugeot a Opel/Vauxhall obsadí pozici mainstremu a Jeep se logicky zaměří na SUV. DS, Alfa Romeo a Lancia budou prémiovými značkami, DS nabídne francouzskou avantgardu, Alfa sportovní styl a Lancia italskou eleganci. Na vrcholu hierarchie pak bude stát Maserati, zatímco Chrysler, Dodge a Ram budou orientované na americký trh.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

8. 10. 2021 17:31
Každý rok jeden model?
Až? :-(