Alfa Romeo Stelvio rozšiřuje nabídku. Kolik stojí čtyřkolka s turbodieselem?
Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949) byla až dosud v nabídce českého importéra pouze coby čtyřkolka s motorem 2.0 Turbo MultiAir/206 kW. A ještě navíc ve vyšperkovaném zaváděcím provedení First Edition s pořádnou výbavou za 1,46 milionu korun. Nyní přichází skromnější stupeň Super a k němu čtyřválcový přeplňovaný naftový motor objemu těsně nad 2,14 l. Sice zatím opět jen coby Q4 s výkonem 154 kW, ale cena pochopitelně klesla...
Zůstal osmistupňový automat, který ovšem přenáší 470 N.m a Stelvio v tomto provedení vyjde na 1.265.000 korun, tedy o skoro 200 tisíc levněji. Ve standardu nabízí varování před čelní kolizí, samočinné brzdění a hlídače jízdního pruhu, tempomat, adaptivní bi-xenony s denními diodami, mlhovky a koncová světla sestávají rovněž z LED, volant a řadicí páku v kůži, kombinované čalounění sedaček (s látkou), 3,5palcový displej mezi přístroji, dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektrická okna, osmnáctipalcová litá kola, ale bez rezervy, jen s lepicí sadou a zadní parkovací senzory. Super koupíte také s výše zmíněným dvoulitrovým turbobenzinem se 400 newtonmetry za 1,31 milionu, oproti nafťáku si tedy připlatíte 45 tisíc korun.
First Edition ve spojení s touto výkonnou zážehovou jednotku se prodává i nadále, částka z původních únorových 1,46 milionu neklesla. Luxusnější stupeň navíc obsahuje bezklíčkový vstup, celokožené čalounění, hliníkové prvky včetně pedálů, elektrická zrcátka a přední sedadla s vyhříváním včetně volantu, dřevěný dekor, větší sedmipalcový displej, pádla na volantu, informační systém Alfa Connect s 8,8palcovou obrazovkou, navigací, audiem s jedenácti reproduktory a digitálním rádiem, dvacetipalcové ráfky, zatmavená skla, parkovací kameru a přední snímače.
Volitelných prvků k oběma výbavám není příliš. Autoalarm přijde na 13 tisíc, za barevné lakování brzdových třmenů dáte 9,5 tisíce, panoramatické střešní okno, samozřejmě elektrické, z vašeho účtu odčerpá 40 tisíc a adaptivní tempomat stojí 31.500 korun. V nabídce jsou dvě pastelové barvy (základní červená a bílá za 13.000), pět metalíz (příplatek 27.000 Kč) a dva speciální laky za 65 tisíc. Šedá Imola a trojvrstvá bílá Trofeo jsou ale vyhrazeny jen pro levnější Super. K němu lze dokoupit i řadu prvků z First Edition, hlavně interiérovou komfortní a multimediální výbavu, buď jednotlivě, či rozdělenou na pakety. Několik dalších druhů litých kol a dojezdovou rezervu za 5.000 luxusnější stupeň vůbec nemá.
Verze 2.0 Turbo Q4/147 kW a 2.2 Diesel/132 kW pouze se zadním pohonem se zatím na český trh nedostaly, vyrábějí se od dubna. Produkce nejostřejší Quadrifoglio Verde se šestiválcem Ferrari 2,9 l/375 kW se rozběhne až v září.
Alfa Romeo Stelvio – technické údaje a ceny | ||
Motor | 2.2 Diesel Q4 | 2.0 Turbo MultiAir Q4 |
Převodovka/pohon | 8A/4x4 | 8A/4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 1995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 154/3750 | 206/5250 |
Točivý moment [N.m/min-1] | 470/1750 | 400/2250 |
Maximální rychlost [km/h] | 215 | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,6 | 5,7 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,8 | 7,0 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1659 | 1660 |
Cena Super [Kč] | 1.265.000 | 1.310.000 |
Cena First Edition [Kč] | - | 1.460.000 |
Video:YouTube/Alfa Romeo