Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo v Ženevě 2010

Značka s hadem a křížem pokračuje v inteligentní obnově výrobního programu, zahájené směrem odspodu. Po hravém Mitu tedy přichází nástupce Auta roku, Alfy 147, který je podle slov automobilky nejdůležitějším modelem pro blízkou budoucnost

Značka s hadem a křížem pokračuje v inteligentní obnově výrobního programu, zahájené směrem odspodu. Po hravém Mitu tedy přichází nástupce Auta roku, Alfy 147, který je podle slov automobilky nejdůležitějším modelem pro blízkou budoucnost. I Giulietta klade důraz na downsizing a v maximální míře spoléhá na temperamentní malé motory s velkými turbodmychadly. V neposlední řadě přichází i řada významných technických inovací.

Giulietta

Nová Alfa Romeo přichází do nižší střední třídy, kde bude soupeřit s Volkswagenem Golf, Audi A3, BMW 1, Fordem Focus nebo Mazdou 3. Měří na délku 4,35 m, na šířku 1,80 m a na výšku 1,46 m, rozvor náprav činí 2,63 m. V první fázi prodeje bude standardní provedení nabízeno se dvěma zážehovými motory 1,4TB (88 kW) a 1,4TB MultiAir (125 kW) a se dvěma diesely 1.6 JTDM (77 kW) a 2.0 JTDM (125 kW). Prozatímním vrcholem modelové řady bude Giulietta Quadrifoglio Verde s novým motorem 1750 TBi (172 kW).

Design je dílem Alfa Romeo Style Centre. Sportovní elegance novinky čerpá z odkazu kupé 8c Competizione. Přední maska má nezaměnitelné tvary a charakteristické proporce s ovály předních světlometů s diodami pro denní svícení. Firemní trojúhelník vystupuje z přídě díky chromovanému orámování centrálního otvoru, převážně hladká kapota má jen nenápadné prolisy.

Do vysokých a hladkých boků se naproti tomu zařezávají ostré prolisy nad předními i zadními koly. Péče o siluetu byla stejně důkladná jako před deseti lety u Alfy 147 - viditelné proto zůstaly pouze přední kliky, které se současně stávají designovým šperkem. Druhý pár klik je důkladně ukryt do C-sloupku. Záď odkazuje na italské automobilové klenoty, moderní interpretace sází na populární světelné diody s efektním nočním designem. Stylisté nezapomněli na krásný nápis pod firemním logem na víku, ani na výraznou dvojici koncovek výfuků.

MiTo TCT

Druhá nejsilnější verze motoru 1,4 MultiAir Turbo s výkonem 99 kW se představila se systémem Start & Stop a další významnou inovací – dvouspojkovou převodovkou TCT. Ta nabízí komfort klasické automatické skříně, spojený s efektivitou manuálně řazených převodů. Šestistupňové soustrojí se suchými spojkami je členem nové rodiny převodovek C635. Premiérová kombinace technologií je doplnitelná volitelným sekvenčním řazením na volantu. Její elektronické řízení je plně integrováno do ostatních systémů a pracuje mj. s údaji ze sklonoměru. V konstrukci uplatnil výrobce celkem 23 patentů.

Ladislav Čermák