Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfy Romeo jsou už méně poruchové. Pomohl i odklad klíčového modelu

Marek Bednář
Diskuze (15)

Alfy už se tolik nerozbíjejí, tvrdí sama automobilka. Má k tomu ale i data – její snaha o zlepšení výrobní kvality během posledních pár let snížila náklady na záruční opravy o polovinu.

O tom, že jsou auta značky Alfa Romeo poruchové – fanoušci značky by to označili za „charakter“ – se vyprávějí báje mnoho let. Přinejmenším u nejnovějších modelů však tento „charakter“ mizí, alespoň dle slov automobilky samotné.

Podle Jeana-Philippa Imparata, generálního ředitele, se automobilka v posledních letech snaží zlepšit výrobní kvalitu. A vypadá to, že se to vyplácí, neboť dle Imparatových slov se u nových aut snižují náklady, které automobilka má se záručními opravami svých vozů, na polovinu.

Webu Automotive News Europe Imparato řekl, že jeho rozhodnutí oddálit příchod modelu Tonale na trh s cílem vychytat mouchy bylo správné; připomeňme, že ten Alfa vyvíjela ještě „sama“, resp. v rámci koncernu Fiat Chrysler Automobiles, před spojením s PSA do giganta Stellantis. Její první auto vyvinuté ve spolupráci s francouzskými značkami bude až Milano, které se má odhalit v příštím roce.

Tonale se sice začalo prodávat později, dnes ale tvoří zhruba tři pětiny prodejů značky. Zbylých 40 % si mezi sebe dělí sedan Giulia a SUV Stelvio. Navzdory úspěchu crossoveru Tonale a faktu, že dnes tvoří 2/3 její nabídky crossovery a po příchodu milana to budou 3/4, však automobilka nechce být značkou prodávající jen SUV.

Video se připravuje ...

V letošním roce navíc podle Imparatových slov má být firma v zisku v řádu stovek milionů eur. Před spojením FCA s PSA přitom byla ve ztrátě; jedním z Imparatových úkolů, když přebíral otěže, bylo dostat firmu do tzv. černých čísel. Podařilo se mu to mimo jiné díky snížení složitosti výroby – z nějakých čtyř tisíc různých kombinací výbav aut je dnes jen zhruba 1500.

Připomeneme, že model Milano, který má sdílet platformu CMP s vozy jako Jeep Avenger či Peugeot 2008, bude prvním elektromobilem značky. Bude však k mání i se spalovacími motory. První ryzí elektromobil představí Alfa Romeo v roce 2025 a o dva roky později chce už nabízet jen elektrická auta.

Marek Bednář
Diskuze (15)
21. 12. 2023 12:17
Re: Best quality
C-Klasse, A4 k seznamu co psal Sargis. Obecně ještě Mondea, Mazdy 6...
Avatar - sargis
21. 12. 2023 10:09
Re: Best quality
Kedze jazdim denne, vidim aku-tasku vzorku a ano, klasicky D-segment je na tom biedne. Dominuje Passat, Superb, Mondeo, trojkove BMW, Insignie A.
Avatar - 3_diamanty
21. 12. 2023 08:54
Re: Best quality
Obcas ju stretnem ale fakt malo... ale to vlastne plati uz aj o inych kuskoch D segmentu... mimo superb a passat je uz par rokov defakto mimo hru a uplne mrtvy....
Avatar - eLzyx
21. 12. 2023 01:30
Re: Best quality
zkusím se na to dnes schválně zaměřit. Plánuji delší cestu, tak jsem sám zvědav, kolik AR se dá potkat. Hlavně jsem zvědav na ty soudobé.
Ale tak nějak podvědomě si vybavuji, že tu na severu Čech docela často potkávám různé AR Tonale (nebo Stelvio?)
20. 12. 2023 23:13
Re: Best quality
Přesně tak. A už dokonce zařízli i tu základní benzínovou dvoukolku. A ta manuál trestuhodně nikdy nedostala! :-O :-( :no: