Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina B3 přichází. Na rozdíl od BMW M3 nabízí i kombi!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (40)

Alpina B3 míří v letošním roce k zákazníkům ve své nové generaci jako sedan a kombi. Novinka stojí na základech BMW řady 3 generace G20/G21 a nabízí nadprůměrné výkony i exkluzivitu.

Alpina je sice vnímána jako úpravce vozů značky BMW, ale ve skutečnosti má status skutečného výrobce. Modely této značky vznikají v těsné spolupráci s automobilkou BMW, dodávající do Buchloe rozpracované vozy, které jsou zde dokončovány. I díky tomu modely značky Buchloe spíše vhodně doplňují nabídku značky BMW a nevytvářejí přímou konkurenci.

Důkazem ostatně může být model B3, který sice na první pohled může působit dojmem konkurenta pro M3, ale skutečnost je poněkud odlišná. Zástupce značky Alpina se snaží o ideální propojení výkonu, luxusu a komfortu, zatímco M3 je mnohem výrazněji zaměřeno na výkon a sportovní jízdu, což ostatně potvrzuje i absence verze Touring v jeho nabídce.

Alpina B3 se ve své nové generaci v případě designu vydává ve stopách svých předků. Tradiční úpravy linií výchozích vozů značky BMW se omezují na decentní zdůraznění dynamicky působících předních i zadních partií a boků za pomoci přepracovaných nárazníků a prahů. Samozřejmostí a zároveň poznávacím znamením vozů značky Alpina je design 19palcových kol.

Základem pro modely B3 Sedan a B3 Touring jsou odpovídající provedení BMW M340i xDrive. Pohonnou jednotkou je díky tomu zážehový řadový šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Motor o objemu 2993 kubických centimetrů se díky ladičům značky Alpina pyšní nejvyšším výkonem 340 kW (462 k) dostupným od 5500 do 7000 otáček za minutu a točivým momentem 700 N.m při 2500 až 4500 otáčkách za minutu.

Šestiválec spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF doplněnou o software značky Alpina a pohonem všech kol. Sedan má akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,8 s a dosahovat maximální rychlosti 303 km/h. Touring zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 s a jeho maximální rychlost je 300 km/h. Pro obě provedení uvádí Alpina spotřebu paliva 9,8 l benzinu na 100 km v kombinovaném provozu podle cyklu WLTP.

Výkonům pohonné jednotky odpovídá i nastavení podvozku a řízení, které má být zaměřeno na sportovní styl jízdy a dosažení co nejlepší ovladatelnosti vozu. Standardem jsou adaptivní tlumiče i elektronicky řízený diferenciál. Za technikou a designem karoserie pak nezaostává ani interiérem, který oproti BMW řady 3 nabízí díky špičkovým materiálům a dílenskému zpracování výrazně větší porci luxusu.

Alpina B3 Sedan a B3 Touring míří na evropský trh se základními cenami od 81.250 Eur (kolem 2.055.000 Kč), resp. 83.050 Eur (zhruba 2.100.000 Kč). První vozy mají k zákazníkům zamířit během letních měsíců letošního roku.

Zdroj: ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (40)

Doporučujeme

Avatar - lyon667
21. 10. 2021 13:29
Re: Rodinné auto snov
Pokud by se někdo náhodou opět dostal k diskusi, dnes už víme, že je v tom S58 :-!
9. 2. 2020 11:41
Re: Rodinné auto snov
Tak to mě pak zajímá odpověď :yes:
7. 2. 2020 16:27
Re: Rodinné auto snov
kombajn není nikdy extra sprotovní, jeho jízdní vlastnosti jsou proti sedanu horší a proti kupé ještě více... utrhnout zadek touringu dá větší práci než sedanu. i když tady AWD takže asi žádná velká tragédie už se konat nebude.
Avatar - lyon667
7. 2. 2020 16:18
Re: Rodinné auto snov
Napsal jsem do Alpiny, třeba mi odpoví.
Avatar - Londonbridge
7. 2. 2020 14:24
Re: C 63 AMG
Tak nejak su to dobre motory a ja uz tiez nepojdem nikdy do dizlaku aj ked ten 6 valcovy dizel az tak neklepe ako Zetor alebo 4 valec Tdi uz mi lezie pomaly na nervy...