Alpina B3 přichází. Na rozdíl od BMW M3 nabízí i kombi!
Alpina B3 míří v letošním roce k zákazníkům ve své nové generaci jako sedan a kombi. Novinka stojí na základech BMW řady 3 generace G20/G21 a nabízí nadprůměrné výkony i exkluzivitu.
Alpina je sice vnímána jako úpravce vozů značky BMW, ale ve skutečnosti má status skutečného výrobce. Modely této značky vznikají v těsné spolupráci s automobilkou BMW, dodávající do Buchloe rozpracované vozy, které jsou zde dokončovány. I díky tomu modely značky Buchloe spíše vhodně doplňují nabídku značky BMW a nevytvářejí přímou konkurenci.
Důkazem ostatně může být model B3, který sice na první pohled může působit dojmem konkurenta pro M3, ale skutečnost je poněkud odlišná. Zástupce značky Alpina se snaží o ideální propojení výkonu, luxusu a komfortu, zatímco M3 je mnohem výrazněji zaměřeno na výkon a sportovní jízdu, což ostatně potvrzuje i absence verze Touring v jeho nabídce.
Alpina B3 se ve své nové generaci v případě designu vydává ve stopách svých předků. Tradiční úpravy linií výchozích vozů značky BMW se omezují na decentní zdůraznění dynamicky působících předních i zadních partií a boků za pomoci přepracovaných nárazníků a prahů. Samozřejmostí a zároveň poznávacím znamením vozů značky Alpina je design 19palcových kol.
Základem pro modely B3 Sedan a B3 Touring jsou odpovídající provedení BMW M340i xDrive. Pohonnou jednotkou je díky tomu zážehový řadový šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Motor o objemu 2993 kubických centimetrů se díky ladičům značky Alpina pyšní nejvyšším výkonem 340 kW (462 k) dostupným od 5500 do 7000 otáček za minutu a točivým momentem 700 N.m při 2500 až 4500 otáčkách za minutu.
Šestiválec spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF doplněnou o software značky Alpina a pohonem všech kol. Sedan má akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,8 s a dosahovat maximální rychlosti 303 km/h. Touring zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 s a jeho maximální rychlost je 300 km/h. Pro obě provedení uvádí Alpina spotřebu paliva 9,8 l benzinu na 100 km v kombinovaném provozu podle cyklu WLTP.
Výkonům pohonné jednotky odpovídá i nastavení podvozku a řízení, které má být zaměřeno na sportovní styl jízdy a dosažení co nejlepší ovladatelnosti vozu. Standardem jsou adaptivní tlumiče i elektronicky řízený diferenciál. Za technikou a designem karoserie pak nezaostává ani interiérem, který oproti BMW řady 3 nabízí díky špičkovým materiálům a dílenskému zpracování výrazně větší porci luxusu.
Alpina B3 Sedan a B3 Touring míří na evropský trh se základními cenami od 81.250 Eur (kolem 2.055.000 Kč), resp. 83.050 Eur (zhruba 2.100.000 Kč). První vozy mají k zákazníkům zamířit během letních měsíců letošního roku.
Zdroj: ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG.