Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina D5 S: Nejrychlejší diesel planety!

Alpina D5 S
Alpina D5 S
Alpina D5 S
Alpina D5 S
25 Fotogalerie
Tomáš Dusil
Diskuze (14)
Letošní frankfurtský autosalon bude hostit také německého výrobce „trochu lepších BMW“, firmu Alpina. Ta má představit model D5 S na bázi současné řady 5. Dle výrobce jde o nejrychlejší auto se vznětovým motorem na světě.

Dieselům sice soudě podle četných médií či reakcí politiků „zvoní hrana“, avšak firma Alpina, která již desítky let staví ze skvělých bavoráků ještě lepší, na to zdá se příliš nereflektuje. Důkazem má být superauto D5 S.

K jeho pohonu tvůrci zvolili tradiční řadový vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru, přeplňovaný trojicí! turbodmychadel. Ty mu mají pomoci k výkonu 382 koní (280 kW) a hlavně maximu točivého momentu 800 N.m, který je dostupný od 1750 do 2650 otáček za minutu. S osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol xDrive výrobce slibuje vynikající jízdní výkony. Konkrétně zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlost 286 km/h. Po zajímavost z klidu na 198,4 km/h (udáván je údaj 124 mph) se vůz rozjede dle údajů výrobce za 17 sekund.

Motor přeplňovaný trojicí turbodmychadel ale Alpina nabídne zřejmě z prostorových důvodů pouze u verzí s levostranným řízením. Auta s volantem vpravo, tedy třeba pro Velkou Británii se musejí spokojit s motorem pouze se dvěma turbodmychadly. I tak bude výkon této verze nižší o pouhých 7 koní (5,15 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h se však zhorší na 4,9 sekundy, maximální rychlost sníží na 274 km/h.

Nabízí se srovnání se sériovým BMW M550d. Motor tohoto vozu využívá dokonce čtyři turbodmychadla. Alpina D5 S pro kontinentální Evropu na něj ztrácí výkon 7 koní (5,15 kW), avšak poskytuje o něco vyšší vrchol točivého momentu. Také nejvyšší rychlost je u sériového BMW omezena na 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h mají obě auta shodné, tedy 4,4 sekundy.

Podvozek novinky je údajně shodný s verzí B5 Bi-Turbo, tedy se zážehovou verzí vozu. Nechybí adaptivní odpružení se zkrácenými pružinami a tlumiči, čímž se snížila světlá výška vozu. Verze Touring dostane v rámci zachování svých vlastností pneumatické odpružení zadní nápravy, které umožní udržovat světlou výšku zádě vozu bez ohledu na její zatížení.

Na přání lze mít podvozek Sport Plus, zahrnující aktivní stabilizátor spolu s aktivním řízením zadní nápravou. 20palcová kola mají pneumatiky 255/35 vpředu, respektive 295/30 na zadní nápravě. První dodávky se očekávají začátkem příštího roku. Sedan bude začínat na částce 87.900 euro (kolem 2.300.000 korun), kombi Touring bude o něco dražší, a sice za 90.400 euro (přes 2.350.000 korun).

Vstoupit do diskuze (14)