Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina D5 S: Nejrychlejší diesel planety!

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 11. 9. 2017
25
14
Zobrazit náhledy (25)
Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S Alpina D5 S
Letošní frankfurtský autosalon bude hostit také německého výrobce „trochu lepších BMW“, firmu Alpina. Ta má představit model D5 S na bázi současné řady 5. Dle výrobce jde o nejrychlejší auto se vznětovým motorem na světě.

Dieselům sice soudě podle četných médií či reakcí politiků „zvoní hrana“, avšak firma Alpina, která již desítky let staví ze skvělých bavoráků ještě lepší, na to zdá se příliš nereflektuje. Důkazem má být superauto D5 S.

K jeho pohonu tvůrci zvolili tradiční řadový vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru, přeplňovaný trojicí! turbodmychadel. Ty mu mají pomoci k výkonu 382 koní (280 kW) a hlavně maximu točivého momentu 800 N.m, který je dostupný od 1750 do 2650 otáček za minutu. S osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol xDrive výrobce slibuje vynikající jízdní výkony. Konkrétně zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlost 286 km/h. Po zajímavost z klidu na 198,4 km/h (udáván je údaj 124 mph) se vůz rozjede dle údajů výrobce za 17 sekund.

Motor přeplňovaný trojicí turbodmychadel ale Alpina nabídne zřejmě z prostorových důvodů pouze u verzí s levostranným řízením. Auta s volantem vpravo, tedy třeba pro Velkou Británii se musejí spokojit s motorem pouze se dvěma turbodmychadly. I tak bude výkon této verze nižší o pouhých 7 koní (5,15 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h se však zhorší na 4,9 sekundy, maximální rychlost sníží na 274 km/h.

Nabízí se srovnání se sériovým BMW M550d. Motor tohoto vozu využívá dokonce čtyři turbodmychadla. Alpina D5 S pro kontinentální Evropu na něj ztrácí výkon 7 koní (5,15 kW), avšak poskytuje o něco vyšší vrchol točivého momentu. Také nejvyšší rychlost je u sériového BMW omezena na 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h mají obě auta shodné, tedy 4,4 sekundy.

Podvozek novinky je údajně shodný s verzí B5 Bi-Turbo, tedy se zážehovou verzí vozu. Nechybí adaptivní odpružení se zkrácenými pružinami a tlumiči, čímž se snížila světlá výška vozu. Verze Touring dostane v rámci zachování svých vlastností pneumatické odpružení zadní nápravy, které umožní udržovat světlou výšku zádě vozu bez ohledu na její zatížení.

Na přání lze mít podvozek Sport Plus, zahrnující aktivní stabilizátor spolu s aktivním řízením zadní nápravou. 20palcová kola mají pneumatiky 255/35 vpředu, respektive 295/30 na zadní nápravě. První dodávky se očekávají začátkem příštího roku. Sedan bude začínat na částce 87.900 euro (kolem 2.300.000 korun), kombi Touring bude o něco dražší, a sice za 90.400 euro (přes 2.350.000 korun).

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Emise
_MT_
| 12. 9. 2017
Jaké emise myslíš?
deja vu
Nonsens
| 12. 9. 2017
rovnaký titulok si pamätám z detstva na renault fuego, max 170, akceleráciu nepamätám, ale tam bude ešte väčší rozdiel a v komforte jazdy priepastný, slušný pokrok aj keď dízly nemusím.
Emise
Johnnn
| 12. 9. 2017
Jak je to v tomto případě s emisemi? Platí pro značku stejné podmínky, když vyrobí méně jak 2000 aut/rok?
Nejrychlejší diesel planety
renda4
| 12. 9. 2017
Nejrychlejší bude stejně nějaký vytuněný koncern TDI
Avatar - Hammunasakra
Nejrychlejší diesel planety
Hammunasakra
| 11. 9. 2017
No jinde je to 283 vs 286 = nedůležitý ale prostě nejrychlejší bejvala Panamera V8 dneska je to Alpina D5 :-)

Jj podle popisu = sám sem nezkoušel = je změřeno že ve vyšších rychlostech je to kupodivu trochu obráceně než si předtavuje _Karel_ z ACZ ;-)

Obě auta táhnou jako kráva = obě v naftě hůř než v benzínu

Panamera je sice trochu větší kráva = ale táhne jako trochu menší kráva ;-)

Rozdíly nejsou velký = ale ve všem je Alpina trochu lepší.

Vrátim se na začátek = naftový V8 se hodí do malejch autobusů typu Bentayga, i když [odkaz] ;-)
V osobnim autě viz mnoho zdrojů = od Vaculíka po tyhle měření = přes tvý nechápání případně popírání = se V8 nafta prostě nehodí. Ví se tá dávno = proto se velkovýrobci motorů V8 jako je JLR = největší výrobce V8 všech dob, Mercedes i BMW rozhodli V8 nafta v osobních vozech nepoužívat

Ale i když se to ví už desetitiletí = že zápory převažují klady = někteří se nevzdávají = že Karle? :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku