Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine A110 přijíždí ve vzácné limitce a se zbrusu novým programem individualizace

Stanislav Kolman
Diskuze (12)

Alpine se v Ženevě chtělo blýsknout dvěma novinkami pro sporťáček A110 – limitkou o 400 kusech a nespočtem možností individualizace.

Sporťák Alpine A110 je skvělým, byť stále nedostatkovým zbožím. Kolega David Bureš se s tímto autem poprvé svezl v roce 2017 a byl z něj doslova nadšený. Oficiální cestou byste jej ale na českém trhu stále poptávali marně, přednost dostávají pro automobilku perspektivnější trhy.

To však výrobci nebrání paletu nabízených variant postupně rozšiřovat. Jen na ženevském výstavišti chtěl představit dvě zásadní novinky. Tou první je A110 Légende GT, tedy zatím nejluxusnější varianta v limitované edici 400 kusů. Poznáte ji díky speciálnímu stříbrnému laku Mercury Silver, zlatým dekoracím včetně loga a béžové kůži. Skalní fandové si mohou všimnout i přepracované grafiky zadních světel. Spolu s touto limitkou se majitel může těšit i na exkluzivní sadu originálních zavazadel v barvě kůže interiéru.

Druhou novinkou je Color Edition 2020 a Atelier Alpine, tedy zbrusu nový personalizační program. Color Edition 2020 se vyznačuje zářivou žlutou barvou Sunflower, která ale bude dostupná pouze letos. V příštích letech zase dostane přednost jiný atraktivní odstín. Letošní barva odkazuje na žlutou Jaune Tournesol, která „alpinku“ proslavila v šedesátých a sedmdesátých letech.

Samotný personalizační program nabízí 29 nových barev exteriéru, ale pozor. Každý odstín je limitovaný pouze na 110 vozidel. Zákazník může rovněž vybírat z trojice nových disků a čtveřice provedení brzdových třmenů. Na speciální lak si připravte 4000 euro (100.000 Kč), disky stojí 600 euro (15.000 Kč) a třmeny 320 euro (8.000 Kč). Prvních speciálů se zákazníci dočkají v průběhu léta letošního roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - Dany
9. 3. 2020 15:30
Re: Kdyby radši konečně udělali...
Bol to iba duel. Cayman v tom prsty nemal.
Váhový rozdiel, ak si dobre pamätám, bol 300 kg. V prospech Alpine samozrejme
Avatar - Emel
9. 3. 2020 15:23
Re: Kdyby radši konečně udělali...
Nebyl v tom testu náhodou i Cayman?

Jinak to asi až tolik nepřekvapí, TT je víc normální auto a míň sporťák... bude tam dost zásadní rozdíl ve váze, TT je čtyřmístná atd.
6. 3. 2020 10:47
Re: Kdyby radši konečně udělali...
A na rozbitej okreske by rozdiel este narastol. Alpina je lahka a ma dlhe zdvihy pruzenia. Cesty sa drzi skoro ako relly special.
Avatar - Dany
6. 3. 2020 09:45
Re: Kdyby radši konečně udělali...
Nedávno som čítal porovnávací test Alpine vs Audi TTS. Predpokladal som, že Audi bude mať vďaka výkonu a pohonu výrazne na vrch a Alpinka bude bodovať "len" zábavnosťou a ľahkosťou. Z miesta má samozrejme TT so štvorkolkou navrch, ale vo vyšších rýchlostiach ju Alpine doháňa. Na 200 je rýchlejšie o celé sekundy.
Vyhrala Alpine
Avatar - Dany
6. 3. 2020 09:37
Re: Kdyby radši konečně udělali...
:yes: , alebo Mazdí, len neviem či je dimenzovaný na takú záťaž. Prípadne rovno od Porsche, keď už ho dorovnávajú cenovkou. Ten dimenzovaný bude ;-)