Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine to myslí s rozvojem vážně. Znamená účast v královské třídě Le Mans příchod superauta?

David Bureš David Bureš 15. 9. 2020 • 13:04
29
Zobrazit náhledy (29)
Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470 Alpine A470

Francouzská značka Alpine už dnes závodí ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans v nižší kategorii LMP2. Do budoucna se však chce účastnit královské kategorie LMP1.

Alpina je sportovní značka automobilky Renault, která dnes nabízí jediný model, sporťák A110. Když se tak Renault dostal do potíží a vyhlásil plány na nutné šetření, objevily se zprávy, že by Alpine zase mohla zase zmizet ze scény. Vždyť v tak těžkých dobách jako ta dnešní se jako první škrtají méně perspektivní projekty. Fanoušci značky se ale mohou radovat, budoucnost Alpine je definitivně zajištěna.

Do Renaultu totiž v létě nastoupil nové generální ředitel Luca de Meo a ten se rychle zhostil práce. Oznámil novou strukturu skupiny, která se má nově orientovat podle jednotlivých značek. Těmi jsou vedle Renaultu a Dacie nová značka pro moderní mobilitu a právě Alpine.

Větší důraz na Alpine následně potvrdila zpráva, že tým Renault ve Formuli 1 se od příštího roku přejmenuje právě na Alpine. A aby těch plánů rozvoje nebylo málo, nyní Alpine oznámilo, že míří do královské disciplíny okruhových vytrvalostních závodů LMP1. Od roku 2021 by tak „francouzské Porsche“ mělo bojovat o celkové vítězství třeba ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Luca de Meo tak sice na jednu stranu svým podřízeným naznačil, že dříve ohlášené škrty nemusejí být definitivní, zároveň se však nebojí investovat do image a obecně nejisté účasti v závodních šampionátech. Ta sice může přivést ke značce množství fanoušků, zlepšit povědomí o ní i její pověst. V případě neúspěchu to ale může znamenat vážné trable.

Jak to dopadne, se teprve necháme překvapit. Alpine každopádně do vrcholné kategorie Le Mans vstoupí již v příštím roce 2021. Francouzská značka teprve zveřejní bližší informace ohledně svých závodních barvách nebo jezdecké sestavě, zatím jen oznámila, že její speciál využije osvědčený podvozek Oreca a motor Gibson. Ten už Alpine v okruhových šampionátech používá již dnes. A to úspěšně, na svém kontě má díky partnerství s týmem Signature během uplynulých čtyř let tři vítězství v Le Mans ve své kategorii.

Aktuálně totiž francouzská stáj působí v nižší kategorii LMP2 právě s touto technikou, kterou nasadí také v letošní čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Ta byla kvůli pandemii koronaviru přesunuta až na tento víkend. oficiálně se tým jmenuje Signatech Alpine Elf a závodit za něj bude francouzsko-brazilská posádka ve složení Thomas Laurent, André Negrao a Pierre Ragues.

Od Alpine ale můžeme očekávat velká věci. Značka už oznámila, že studuje potenciální spolupráci se svým týmem ve Formuli 1. Vedle marketingových aktivit nebo využití know-how se nabízí také akvizice Fernanda Alonsa. Ten sice v Le Mans závodil za Toyotu, v příštím roce ale pojede za Alpine opět v F1, a tak proč by si nemohl na jeden víkend odskočit? A co víc, v příštím roce vstoupí v platnost nová pravidla kategorie Hypercar, která umožní postavit nový speciál se základem v sériovém voze v limitované produkci. Do budoucna pak Hypercfar zcela nahradí dnešní speciály LMP1.

To by naznačovalo, že se můžeme dočkat nějakého supersportu Alpine, který bude sdílet techniku se závodním speciálem. Nebo ne?

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku