Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový šéf Renaultu varuje: Budou potřeba další škrty

David Bureš David Bureš 10. 9. 2020 • 07:24
62
12
Zobrazit náhledy (62)
Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane E-TECH Plug-in Renault Mégane E-TECH Plug-in Renault Mégane E-TECH Plug-in Renault Mégane E-TECH Plug-in Renault Mégane E-TECH Plug-in Renault Mégane E-TECH Plug-in Renault Mégane E-TECH Plug-in Renault Mégane E-TECH Plug-in Renault Mégane E-TECH Plug-in Renault Mégane E-TECH Plug-in Renault Mégane E-TECH Plug-in Renault Mégane Grandtour Renault Mégane Grandtour Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy

Renault již v květnu oznámil, že během následujících tří let sníží své náklady o více než dvě miliardy eur. Nový šéf Luca de Meo ale nyní naznačil, že takové úspory nemusí stačit.

Automobilka Renault má od července nového šéfa, Lucu de Meo, který k francouzskému výrobci přišel z vedení španělské značky Seat. Firmu přebíral v těžkých časech, Renault dlouhou dobu řešil své vztahy s aliančním partnerem Nissanem, do toho přišla pandemie koronaviru, která silně ovlivnila jeho výsledky. I proto Renault již oznámil plány na rozsáhlé úspory, de Meo ale nyní naznačil, že takový krok nemusí stačit.

„Cílem je vrátit se na správnou cestu a co nejrychleji vyřešit naše nejnaléhavější problémy: finance a náklady. To znamená, že patrně budeme muset kráčet s úsilím o snižování nákladů dále, než bylo plánováno,“ uvedl Luca de Meo v interním sdělení, které citovala agentura Reuters.

Renault přitom v květnu oznámil plán na rozsáhlé úspory, jehož cílem je během následujících tří let snížit fixní náklady o více než dvě miliardy eur, což je v přepočtu asi 53 miliard korun. Součástí tohoto plánu je mimo jiné reorganizace aktivit v továrně Flins a technickém centru Guyancourt. Výsledkem pak má být snížení pracovních stavů o takřka 4.600 míst jen ve Francii. Ve zbytku světa má být propuštěno na 10.000 osob. Ušetřit chce pak firma rovněž větší standardizací komponentů.

Luca de Meo zatím neuvedl, k jakým dalším krokům by automobilka mohla přistoupit. Chce se však inspirovat konkurenční Skupinou PSA, která provedla rozsáhlou reorganizaci po nástupu Carlose Tavarese do jejího čela v roce 2014. Koncern sice nejprve zúžil svoje portfolio, pomohlo mu to však k výdělkům, díky čemuž mohl koupit Opel a nyní chystá spojení s Fiatem„Budeme muset přijímat rozhodnutí, která jsou někdy obtížná, ale jsou pro společnost nezbytná a pozitivní. Popsal bych to jako revoluci,“ dodal de Meo s tím, že této revoluci nazývá „Renaultoluce.“

Tiskový mluvčí automobilky k tomu dodal, že nový generální ředitel Renaultu pracuje na plánu transformace, v rámci něhož se výrobce chce zaměřit spíše než na počet prodaných vozidel na rentabilitu. Už aktuální plán mimochodem počítá se snížením výrobní kapacity ze čtyř milionů na 3,3 milionů aut ročně do roku 2024.

Luca de Meo nastoupil do čela Renaultu teprve v létě, nové práce se však zhostil rychle. Firma již po jeho nástupu přivítala klíčové posily ve svém designérském týmu, ze Seatu přišel Alejandro Mesonero-Romanos, z Peugeotu zase Gilles Vidal. Oba přitom u svých bývalých zaměstnavatelů působili jako šéfdesignéři. De Meo rovněž oznámil, že se Renault zaměří na výdělečné segmenty, což naznačuje sázku na Mégane a naopak konec Espace nebo Talismanu. Rovněž oznámil novou strukturu vedení, která se bude točit kolem jednotlivých značek. To zajistilo budoucnost sportovní značce Alpine, která dokonce nově míří do Formule 1 místo mateřského Renaultu.

Související články

Témata
Avatar - Ada je zase tady
11. 9. 2020 13:06
Re: Snižování nákladů....
Prachy se dnes netisknou, ale jen se naklikají na počítači. Vždyť 90% peněz v bankách jsou jen prachy virtuální.
Avatar - Ada je zase tady
11. 9. 2020 13:04
Re: Renaultoluce
Soustředíme se na zemědělství..
11. 9. 2020 12:52
Re: Renaultoluce
Ale motory jsou už teď v Talismanu relativně v pořádku - turbobenzín se zvětšil na 1,8 l a trubodiesel na 2 l. Tomu autu hlavně uškodilo, že se vzdalo karoserie typu liftback, na který byla klientela Renaultu v této třídě po desetiletí zvyklá... ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - Jerry.Gunman
11. 9. 2020 10:57
Re: Snižování nákladů....
To víš, firma (na rozdíl od státu či nadstátního útvaru) si ty prachy nenatiskne...
Avatar - pradeda777
10. 9. 2020 22:33
Snižování nákladů....
Renault již v květnu oznámil, že během následujících tří let sníží své náklady o více než dvě miliardy eur.
Toho nového šéfa Renaultu by nám měli na chvíli půjčit.... :-! Tady vláda umí jen navyšovat dluhy.... :-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud