Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Američané obracejí a vracejí lidem velké osmiválce. Teď je slíbili oblíbeným jeepům

Jeep Wrangler Rubicon 392
Jeep Wrangler Rubicon 392
Jeep Wrangler Rubicon 392
Jeep Wrangler Rubicon 392
48 Fotogalerie
Mario Rychtera
Diskuze (18)

Navzdory tlaku na úsporné motory a emisní normy zůstávají vidlicové osmiválce pevnou součástí americké automobilové kultury. Stellantis je postupně vrací do nabídky. 

Američané chtějí vidlicové osmiválce. Dokazuje to nejen nekonečný výrobní cyklus Dodge Durango s motorem HEMI, ale i hlas lidu, který si prosadil „osmihrnek“ pod kapotu Jeepu Wrangler a jeho užitkového derivátu Gladiator.

Alespoň to potvrdil generální ředitel značky Bob Broderdorf. Zájem o vidlicový osmiválec o objemu 6,4 litru se stal předmětem marketingového „nátlaku“ poté, co automobilka oznámila jeho pravděpodobný konec. Vážnost situace mělo podtrhnout několik „finálních“ edic, ale o produktovém portfoliu nakonec stejně rozhodují zákazníci. A ti mají v preferencích jasno.

Utvrdila je v tom i účast na letošním Rubicon Trail – 35 kilometrů dlouhé offroadové stezce, kde je při pomalých průjezdech osmiválec dobře slyšet. Trasa se nachází v pohoří Sierra Nevada na západě Spojených států, západně od jezera Tahoe.

Toto rozhodnutí není překvapivé. Finanční problémy skupiny Stellantis nejsou tajemstvím a osmiválec v prodejích výrazně pomůže. Pokračuje s ním Dodge Durango, nově také RAM 1500 a podle všeobecného očekávání jej pravděpodobně dostane i Grand Cherokee. Budeme jen doufat, že nějaká omezená série dostane i do Evropy.

Video placeholder
EASTER JEEP SAFARI 2025 • Zdroj: Stellantis Media

Zdroj: Carscoops, Jeep I Video: Jeep

Vstoupit do diskuze (18)