Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin DBX vzbudil zájem, automobilka chystá rozšíření nabídky

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Prémiové SUV sice k zákazníkům ještě nedorazilo, přesto už prý má tolik zájemců, že se dočká rozšíření nabídky.

První SUV značky Aston Martin sice ještě není na trhu, situace kolem koronaviru by však neměla znamenat žádné další zpoždění. To ostatně naznačil i Lawrence Stroll, nový předseda představenstva, během hodnocení finančních výsledků britské automobilky za první čtvrtletí.

Vzhledem k tomu, že závod St. Athan byl minulý týden znovu bezpečně otevřen, jsem velmi potěšen, že dodávky DBX by měly být podle plánu zahájeny v létě a seznam objednávek je tak dlouhý, že sahá až do roku 2021,“ uvedl Stroll.

Zřejmě ještě důležitější je však informace, kterou dodal vzápětí. „Na základě těchto úspěšných počátečních objednávek DBX plánujeme od roku 2021 odhalovat jeho budoucí deriváty,“ citují Strolla kolegové z Auto Car.

Slovo „deriváty“ přitom celkem silně vzbuzuje dojem, že by se mohlo jednat o nové karosářské verze. A tuto spekulaci potvrzují i anonymní zdroje přímo z Aston Martinu, které pro Auto Car prozradily, že chce automobilka maximálně využít obrovské investice do nové platformy pro DBX.

Mark Reichman, výkonný viceprezident značky a šéf kreativní kanceláře, přitom již začátkem roku prozradil v rozhovoru pro australský magazín GoAuto, že v úvahu přecházejí hned dvě další verze modelu DBX. Stylové kupé a praktičtější sedmimístná verze.

Nepůjdeme dolů v oblasti velikosti, ale možná objemu. Takže rozvor může zůstat stejný, ale karoserie se může trochu zmenšit,“ uvedl Tehdy Reichman. Pozici modelu DBX, který chce konkurovat například Porsche Cayenne, přitom označil jako klíčovou. 

V otázce zmenšování modelu by se tak mělo jednat pouze o upravování siluety, zatímco zvětšování by podle jeho slov mělo být relativně snadné a je v něm potenciál.

S čím nás Aston Martin překvapí, je ovšem otázka až pro příští rok. U pohonných jednotek se pak do budoucna počítá s hybridní verzí nového vidlicového šestiválce, která by ovšem pod kapotu DBX mohla zamířit pravděpodobně až s faceliftem.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

9. 6. 2020 14:41
Re: super
... a nebo ještě více karoqůůůůů?
9. 6. 2020 14:36
Jak já DBX miluju!
... a teď abych čekal, až se na mě dostane řada! :-O
Ale fakt se mi líbí. Je přijatelnější, než Lambo, navíc hezčí a praktičtější. A o kufr, tak o ten mi jde především.
9. 6. 2020 12:42
super
Nebylo by lepsi misto toho koupit vic ASX?
Avatar - 3_diamanty
9. 6. 2020 11:31
krasny interier
neskutocne charizmaticky... moderny.. vzdusny... luxusny... a pritom na mna posobi nadalej akoby bol este zo starej skoly kde logika a praktickost ci funkcnost vitazili nad gycovostou nevkusom a lacnym biznisom ... perfektna implementacia dipleja a vobec.... takto to ma vyzerat... ten kokpit je naprosta dokonalost.... takto presne si to predstavujem .. lebo mat 3 megatablety cez pol auta to aspon pre mna nie je ten skutocny luxus .. ved co je na tom aj luxusne ze jo.. nic ... aston ale dokazal ze nadalej umi a vie robit skutocne luxusne a noblesne kabiny hodne luxusnej triedy .... samozrejme aj exterier je famozny... spociatku sa mi na fotkach zdal akysi nemastny neslany ale po zhliadnuti zopar videi ( ktore ukazu viac ako vsetky tieto fotky na tmavych kolach ) musim priznat ze aj v tomto je to maximalna pecka a paci sa mi ... je elegantny ale pritom nadalej astonacky osobity a sportovo strihnuty .... a teraz si ho predstavte na krasnych klasickych diskoch ( lebo tie cierne su des ) a v nejakej tmavej modrej farbe.... ach jaj... to je sen proste https://www.youtube.com/watch?… ... akoze ta kabina je uplne neskutocna ( cas 5:00 ) .... aj cullinan tu uz bude mat co robit ... tu uz konci veskera legrace .. aston :yes: