Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin představuje další znovuzrozenou legendu, originál vznikl pouze v 19 kusech

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Zatímco většina automobilek tlačí na elektrifikaci a odstřihává se od své minulosti, Aston Martin hrdě představuje další znovuzrozenou legendu z 60. let.

Není to tak dlouho, co se britský výrobce exkluzivních vozů pochlubil obnovnou výrobou modelu DB5, který se navíc inspiroval u legendární bondovky Goldfinger. Ovšem zatímco DB5 Goldfinger Continuation kombinuje charakter a eleganci s filmovými rekvizitami, Aston Marton DB4 GT Zagato přináší nádech jednoho z nejúchvatnějších období motorismu a motorsportu.

Jak jinak ostatně nazvat šedesátá léta, kdy vznikaly jedny z nejkrásnějších vozů pod sluncem? DB4 GT Zagato však nebylo jen krásné, bylo také rychlé a již v době svého vzniku bylo dost vzácné a drahé. Jeho hliníková karoserie byla ručně vyráběna, pod kapotou byl usazen 3.7 litrový motor o výkonu 318 koní a dohromady vzniklo pouze 19 kusů. Milovníci britských klasik nejspíš budou namítat, že vozů je dohromady 23, nicméně i to má svůj háček. Další čtyři vozy totiž vznikly na zbylých šasi až v devadesátých letech, pod kapotou ukrývají 4.2 litrové řadové šestiválce a jejich jméno nese přídomek Sanction II. I bez ohledu na datum vzniku jsou ale všechny Aston Martiny DB4 GT Zagato často draženy za částky v řádech desítek milionů korun.

Hlavní motiv pro obnovení výroby však nehledejte v penězích. Automobilku motivovalo především 60 let od zahájení spolupráce se slavnou karoserií Zagato a také výročí 100 let od založení této karosárny. Dohromady proto v rámci edice „Continuation“ znovu vznikne dalších 19 modelů, přičemž ten první se představí již tento víkend na slavném závodu 24 hodin Le Mans.

Nemyslete si však, že by moderní Zagato bylo jen nějakým slabým odvarem originálu. Stavbou vozu byli pověřeni odborníci z Aston Martin Heritage Division, sídlící poblíž britského Buckinghamshire, kteří se při výrobě zaměřili na kombinaci těch nejlepších výrobních technologií současnosti i výrobních postupů z minulosti.

Například karoserie nového DB4 Zagato tak vznikala za pomoci digitálního modelu, jednotlivé hliníkové kusy se však opracovávaly ručně a to za použití postupů a technologií, na jejichž zdokonalením se podíleli technici z oborů technických i uměleckých. Pod lehkou hliníkovou karoserií je ukryt lehký trubkový rám, který vzhledek k závodním kořenům vozu dostal i certifikaci FIA. Ne všechno ale zůstalo zcela originální.

Video se připravuje ...

Z těch menších detailů můžeme zmínit například kůží potažené sportovní sedačky, jejichž základ je vyroben z karbonu. Ještě větší změna se však odehrála pod kapotou, kde je místo 3.7 litrového šestiválce uložen 4.7 litrový řadový šestiválec. DB4 Zagato Continuation tak nabídne 291 kW (396 k), o jejichž přenos na zadní kola se stará čtyřrychlostní manuální převodovka.

Pokud vás během čtení napadlo, na kolik tahle sranda vyjde, teď přišla vaše chvíle. Cena jednoho vozu se pohybuje okolo 6 milionů liber, což je cca 172,7 milionu Kč. Součástí ceny jsou však rovnou dva vozy, přičemž tím druhým má být unikátní DBS GT Zagato. Ovšem zatímco první vozy DB4 GT Zagato se dostanou k majitelům ještě v tomto roce, produkce modelu DBS GT Zagato je naplánována až na příští rok.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme