Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Rapide: První oficiální obrázek sériové verze

Diskuze (20)
O přípravě čtyřdveřového Aston Martinu Rapide se ví už několik let. Koncept měl premiéru v roce 2006 a sériová podoba se začne prodávat na přelomu let 2009 a 2010. Než k tomu dojde, Aston alespoň láká na oficiální obrázek zachycující boční pohled.

V poválečné historii automobilky Aston Martin neměly čtyřdveřové automobily nikdy lehkou pozici. Když nebudeme počítat modely Lagonda 2,6 Litre a Lagonda 3 Litre z let 1948 až 1958, které konstrukčně neměly s Astony nic společného, prvním takovým autem byla Lagonda Rapide. Technický základ i design vycházel z Aston Martinu DB4 a letech 1961 až 1964 bylo vyrobeno 55 kusů. Jeho nástupcem byl Aston Martin Lagonda (1976 až 1991), pojatý nejprve jako čtyřdveřové DBS (vyrobeno jen 7 kusů), později se zcela svébytným extrémně hranatým designem. Od konce jeho výroby až do dnešních dnů trvá dlouhá přestávka, vyplněná jen několika designovými studiemi.

Nová interpretace čtyřdveřového Astonu vychází z modelu DB9 a nese název Aston Martin Rapide. Jako koncept se poprvé představil na detroitském autosalonu v roce 2006 a o rok později, poté co Ford automobilku prodal, bylo rozhodnuto o jeho výrobě. Pod sportovně-elegantní karoserií navrženou ve stylu současných Astonů se nachází prodloužená hliníková platforma VH.

Pohonné ústrojí bude také sdíleno s dalšími modely – pod přední kapotou se bude nacházet motor 6,0 V12 o výkonu 346 kW s maximem točivého momentu 600 Nm. Jeho výkon bude na zadní kola přenášet automatická převodovka Touchtronic. Ačkoliv se o tom oficiální materiály nezmiňují, předpokládáme stejně jako u všech ostatních modelů značky uspořádání transaxle s převodovkou u zadního diferenciálu.

Podle prvního obrázku designéři pro sériovou podobu ubrali trochu z uhlazenosti konceptu. Zvýrazněny byly hrany ve spodních částech nárazníků, které nyní hladce přecházejí do lemů blatníků, a v předních dveřích se objevil výrazný prolis, prodlužující lištu v odvětrávacím otvoru na předním blatníku. Změny se naopak nedotkly takových částí jako je tvar zpětných zrcátek, vykrojení skla v zadních bočních dveřích nebo vyvedení výfuku přímo skrz zadní nárazník.

Veřejná premiéra Aston Martinu Rapide se uskuteční na konci letošního roku a první zákazníci se čtyřdveřového Astonu dočkají počátkem roku 2010. Výrobu bude z kapacitních důvodů externě zajišťovat automobilka Magna Steyr v rakouském Grazu.

Diskuze (20)
16. 4. 2009 22:28
Re: Sám skupina?
panamera není konkurent pro Rapide. nejen cenově ale hlavně esteticky je někde pod Rapidem.
16. 4. 2009 22:24
Re: BOND
já bych spíš čekal v další bondovce 077 ;-) a ještě k rapide: líbí se mi, ale musím ukázat na jedno místo.Zadní dveře, jejich konec působí ošklivě, těžce a neharmonicky.
Avatar - Pierro
16. 4. 2009 15:12
Re: Uvidíme
>:D >:D :yes: >:-[]
Avatar - iudex
16. 4. 2009 14:56
Sám skupina?
Pre mna jednoznacne král subsegmentu a jediné auto, ktoré si zasluhuje nosit oznacenie (inak contradictio in adiecto) stvordverové kúpé. Nádherné tvary východiskového kupé s organicky zaclenenými zadnými dverami. Panamera pri tomto vyzerá tak nejak... násilne.
Avatar - Pekelná Micinka
16. 4. 2009 14:48
Re: Uvidíme
Jsem. [odkaz] :-)