Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin V12 Zagato má první závod za sebou

David Bureš
Diskuze (0)
Týden po premiéře se Aston Martin V12 Zagato zúčastnil svého prvního závodu, ujel však jen pět kol.

Aston Martin V12 Zagato, představený na letošní Concorso d'Eleganza minulý týden, se tento víkend zúčastnil 53. ročníku ADAC ACAS H&R-Cup VLN na Nürburgringu. Závodní premiéra úspěchem neskončila, automobil obkroužil pouze pět kol.

Závodu ADAC ACAS H&R-Cup VLN se rovněž zúčastnily další čtyři vozy značky Aston Martin, dva z nich – V8 Vantage a V12 Vantage – do závodu nasadila sama automobilka z Gaydonu.

Čtyřhodinový vytrvalostní závod proti dalším 150 soupeřům byl pro Aston Martin V12 Zagato první přípravou na letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu, která se koná 25. a 26. června. Před vrcholem sezony se V12 Zagato na Nürburgring podívá ještě 11. června v rámci čtyřhodinového ADAC Reinoldus-Langstreckenrennen.

Přestože automobil objel jen pár kol, automobilka tvrdí, že získala cenná data, která využije ve čtyřiadvacetihodinovém závodě. Britský výrobce zároveň nijak nekomentoval, zda vůz měl při své závodní premiéře nějaké technické problémy.

David King, šéf oddělení Motorsport Aston Martin, uvedl, že inženýři na automobilu hledali to správné nastavení. King dále upozornil na výkon Darrena Turnera a Jurgena Stumpf, kteří se svým V8 Vantage skončili ve své třídě druzí.

Výstavní premiéru absolvoval Aston Martin V12 Zagato v sobotu 21. května 2011 na Concorso d'Eleganza Villa D'Este v italském Cernobiu u jezera Como. Z letošní slavné přehlídky luxusních automobilů si odnesl titul pro nejkrásnější koncept.

Aston Martin V12 Zagato je vzpomínkou na model DB4 GT Zagato z roku 1960, kdy britská automobilka s italskou karosárnou spolupracovala vůbec poprvé.

Elegantní, ale současně brutální design patří neodmyslitelně k Aston Martinu. Zagato zvýraznil některé známé prvky: expresivní tvar tak dostal výstup chladicího vzduchu za předními koly, kompaktní silueta a zcela nová záď.

Technickou část vývoje nového modelu měl na starost Chris Porritt, zodpovědný za projekt kupé One-77.

Unikátní hliníková karoserie je vyrobena ručně, protože standardními strojními postupy by to podle Astonu nebylo možné. Každý z předních blatníků se skládá ze sedmi hliníkových dílů, které jsou ručně vyrobeny, sestaveny a slícovány, tak aby na první pohled tvořily jednolitý celek.

Pro Zagato charakteristická střecha s vybouleními nemůže ani na tomto Aston Martinu chybět. Střecha kupé V12 Zagato je tvořena pěti samostatnými díly.

Pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec vlastní konstrukce s výkonem 380 kW a točivým momentem 570 Nm. To jsou stejné parametry, kterých dosahuje výchozí model Aston Martin V12 Vantage.

David Bureš
Diskuze (0)