Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Vanquish II: Nástupce DBS vyzrazen

David Bureš David Bureš 19. 6. 2012 • 04:56
4
10
Nástupce Astonu Martin DBS přiveze staronové jméno – Vanquish.

Krátce před oficiální premiérou druhé generace Astonu Martin Vanquish se na internetu objevily první fotografie tohoto britského gran turisma spolu s jeho technickými daty. Vzhled automobilu vychází z dříve představeného konceptu AM310.

Pod kapotou vozu pracuje vidlicový dvanáctiválec o objemu 5935 cm3 s variabilním časováním ventilů. Motor poskytuje výkon 427 kW (581 k) při 6750 min-1. Vrchol točivého momentu 620 Nm leží v 5500 min-1. Dvanáctiválcová jednotka v DBS dávala výkon 380 kW.

Silnější motor znamená, že nový Vanquish zrychlí z 0-100 km/h za 4,1 sekundy a jede maximální rychlostí 295 km/h. Automobil tak bude ve sprintu na 100 km/h o 0,2 sekundy rychlejší než DBS, v maximální rychlosti ale na něj bude ztrácet. DBS zvládlo překonat hranici 300 km/h.

Síla motoru je na zadní kola posílána prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Touchtronic a přes samosvorný diferenciál. Novinkou ve standardní výbavě je launch control.

O zastavení se postarají ventilované karbon-keramické kotoučové brzdy s průměrem 398 mm vpředu a 360 mm vzadu. Přední brzdové třmeny jsou šestipístkové, ty zadní čtyřpístkové. Vanquish obuje pneumatiky Pirelli P Zero s rozměry 255/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.

Automobil bude prodáván ve dvou provedeních. Standardně bude dvoumístný, za příplatek nabídne konfiguraci 2+2. Aston Martin myslí i na zákazníky, kteří využijí zavazadlový prostor auta, a zveřejnil jeho objem, ten činí 368 litrů. Je tedy mnohem větší než zavazadelník DBS.

Nový Vanquish je postaven na stejné platformě VH jako většina současných Astonů. V karoserii je použit hliník, hořčík, slitin a karbonový kompozit. Torzní tuhost se proti předchůdci zvýšila více než o čtvrtinu, přitom má být vůz lehčí než DBS.

Vzhled Vanquishe vychází ze studie AM 310, jinak automobil v mnohém připomíná vrcholný model One-77, velice podobná jsou si hlavně koncová světla obou aut. Zajímavostí je ladně zakomponovaný zadní spoiler do víka zavazadelníku.

Také řešení interiéru nezapře inspiraci modelem One-77. Z vlajkové lodi značky má být použit i multimediální systém.

Ceny Vanquishe na domácím britském trhu začínají na částce 189.995 liber, tedy asi na šesti milionech korun. Výroba bude probíhat v domovské továrně v Gaydonu, první zákazníci z Velké Británie a Evropy se auta dočkají ještě před koncem letošního roku.

Předchozí Vanquish britská automobilka vyráběla v letech 2001 až 2007, poté se jeho nástupcem stal model DBS. Vanquish byl průkopníkem dnešního designu aut této značky.

První Vanquish byl poháněn 5,9litrovým vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 335 kW. V roce 2004 přišla na trh vylepšená verze Vanquish S, jejíž výkon činil 383 kW. Vedle silnějšího motoru měla tato verze také upravený vzhled.

Témata
20. 6. 2012 07:53
Re: převodovka
vidim poprve :-) beru zpet
19. 6. 2012 23:56
Re: převodovka
musí bejt hrozná pecka mít takovej motor opravdu pod kontrolou....ne nějaký debilní pádla...
19. 6. 2012 23:52
Re: převodovka
Manuál měl můj známý z UK. Dělali se!
19. 6. 2012 23:50
Re: Astony...
Sice horlave ale ono co do spolehlivosti Aston na tom taky není zrovna nejlépe. Bohužel.
Avatar - H.Karlik
19. 6. 2012 23:20
Re: převodovka
Co to plácáš??

[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku