Aston Martin Vanquish II: Nástupce DBS vyzrazen
Krátce před oficiální premiérou druhé generace Astonu Martin Vanquish se na internetu objevily první fotografie tohoto britského gran turisma spolu s jeho technickými daty. Vzhled automobilu vychází z dříve představeného konceptu AM310.
Pod kapotou vozu pracuje vidlicový dvanáctiválec o objemu 5935 cm3 s variabilním časováním ventilů. Motor poskytuje výkon 427 kW (581 k) při 6750 min-1. Vrchol točivého momentu 620 Nm leží v 5500 min-1. Dvanáctiválcová jednotka v DBS dávala výkon 380 kW.
Silnější motor znamená, že nový Vanquish zrychlí z 0-100 km/h za 4,1 sekundy a jede maximální rychlostí 295 km/h. Automobil tak bude ve sprintu na 100 km/h o 0,2 sekundy rychlejší než DBS, v maximální rychlosti ale na něj bude ztrácet. DBS zvládlo překonat hranici 300 km/h.
Síla motoru je na zadní kola posílána prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Touchtronic a přes samosvorný diferenciál. Novinkou ve standardní výbavě je launch control.
O zastavení se postarají ventilované karbon-keramické kotoučové brzdy s průměrem 398 mm vpředu a 360 mm vzadu. Přední brzdové třmeny jsou šestipístkové, ty zadní čtyřpístkové. Vanquish obuje pneumatiky Pirelli P Zero s rozměry 255/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.
Automobil bude prodáván ve dvou provedeních. Standardně bude dvoumístný, za příplatek nabídne konfiguraci 2+2. Aston Martin myslí i na zákazníky, kteří využijí zavazadlový prostor auta, a zveřejnil jeho objem, ten činí 368 litrů. Je tedy mnohem větší než zavazadelník DBS.
Nový Vanquish je postaven na stejné platformě VH jako většina současných Astonů. V karoserii je použit hliník, hořčík, slitin a karbonový kompozit. Torzní tuhost se proti předchůdci zvýšila více než o čtvrtinu, přitom má být vůz lehčí než DBS.
Vzhled Vanquishe vychází ze studie AM 310, jinak automobil v mnohém připomíná vrcholný model One-77, velice podobná jsou si hlavně koncová světla obou aut. Zajímavostí je ladně zakomponovaný zadní spoiler do víka zavazadelníku.
Také řešení interiéru nezapře inspiraci modelem One-77. Z vlajkové lodi značky má být použit i multimediální systém.
Ceny Vanquishe na domácím britském trhu začínají na částce 189.995 liber, tedy asi na šesti milionech korun. Výroba bude probíhat v domovské továrně v Gaydonu, první zákazníci z Velké Británie a Evropy se auta dočkají ještě před koncem letošního roku.
Předchozí Vanquish britská automobilka vyráběla v letech 2001 až 2007, poté se jeho nástupcem stal model DBS. Vanquish byl průkopníkem dnešního designu aut této značky.
První Vanquish byl poháněn 5,9litrovým vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 335 kW. V roce 2004 přišla na trh vylepšená verze Vanquish S, jejíž výkon činil 383 kW. Vedle silnějšího motoru měla tato verze také upravený vzhled.