Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Vanquish II: Nástupce DBS vyzrazen

David Bureš
Diskuze (10)
Nástupce Astonu Martin DBS přiveze staronové jméno – Vanquish.

Krátce před oficiální premiérou druhé generace Astonu Martin Vanquish se na internetu objevily první fotografie tohoto britského gran turisma spolu s jeho technickými daty. Vzhled automobilu vychází z dříve představeného konceptu AM310.

Pod kapotou vozu pracuje vidlicový dvanáctiválec o objemu 5935 cm3 s variabilním časováním ventilů. Motor poskytuje výkon 427 kW (581 k) při 6750 min-1. Vrchol točivého momentu 620 Nm leží v 5500 min-1. Dvanáctiválcová jednotka v DBS dávala výkon 380 kW.

Silnější motor znamená, že nový Vanquish zrychlí z 0-100 km/h za 4,1 sekundy a jede maximální rychlostí 295 km/h. Automobil tak bude ve sprintu na 100 km/h o 0,2 sekundy rychlejší než DBS, v maximální rychlosti ale na něj bude ztrácet. DBS zvládlo překonat hranici 300 km/h.

Síla motoru je na zadní kola posílána prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Touchtronic a přes samosvorný diferenciál. Novinkou ve standardní výbavě je launch control.

O zastavení se postarají ventilované karbon-keramické kotoučové brzdy s průměrem 398 mm vpředu a 360 mm vzadu. Přední brzdové třmeny jsou šestipístkové, ty zadní čtyřpístkové. Vanquish obuje pneumatiky Pirelli P Zero s rozměry 255/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.

Automobil bude prodáván ve dvou provedeních. Standardně bude dvoumístný, za příplatek nabídne konfiguraci 2+2. Aston Martin myslí i na zákazníky, kteří využijí zavazadlový prostor auta, a zveřejnil jeho objem, ten činí 368 litrů. Je tedy mnohem větší než zavazadelník DBS.

Nový Vanquish je postaven na stejné platformě VH jako většina současných Astonů. V karoserii je použit hliník, hořčík, slitin a karbonový kompozit. Torzní tuhost se proti předchůdci zvýšila více než o čtvrtinu, přitom má být vůz lehčí než DBS.

Vzhled Vanquishe vychází ze studie AM 310, jinak automobil v mnohém připomíná vrcholný model One-77, velice podobná jsou si hlavně koncová světla obou aut. Zajímavostí je ladně zakomponovaný zadní spoiler do víka zavazadelníku.

Také řešení interiéru nezapře inspiraci modelem One-77. Z vlajkové lodi značky má být použit i multimediální systém.

Ceny Vanquishe na domácím britském trhu začínají na částce 189.995 liber, tedy asi na šesti milionech korun. Výroba bude probíhat v domovské továrně v Gaydonu, první zákazníci z Velké Británie a Evropy se auta dočkají ještě před koncem letošního roku.

Předchozí Vanquish britská automobilka vyráběla v letech 2001 až 2007, poté se jeho nástupcem stal model DBS. Vanquish byl průkopníkem dnešního designu aut této značky.

První Vanquish byl poháněn 5,9litrovým vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 335 kW. V roce 2004 přišla na trh vylepšená verze Vanquish S, jejíž výkon činil 383 kW. Vedle silnějšího motoru měla tato verze také upravený vzhled.

David Bureš
Diskuze (10)
20. 6. 2012 07:53
Re: převodovka
vidim poprve :-) beru zpet
19. 6. 2012 23:56
Re: převodovka
musí bejt hrozná pecka mít takovej motor opravdu pod kontrolou....ne nějaký debilní pádla...
19. 6. 2012 23:52
Re: převodovka
Manuál měl můj známý z UK. Dělali se!
19. 6. 2012 23:50
Re: Astony...
Sice horlave ale ono co do spolehlivosti Aston na tom taky není zrovna nejlépe. Bohužel.
Avatar - H.Karlik
19. 6. 2012 23:20
Re: převodovka
Co to plácáš??

[odkaz]