Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 a A3 dostanou tříválce

David Bureš
Diskuze (26)
Prvním Audi, které se dočká tříválce, bude malý model A1. Později jej dostane také kompaktní A3.

Éra downsizingu pokračuje. Tříválcových motorů se již brzy dočkají nejmenší modely prémiové značky Audi – A1 a A3. Potvrdil to šéf automobilky Rupert Stadler v rozhovoru pro britský Auto Express.

V obou případech se tříválcová jednotka stane základním motorem. Stadler nespecifikoval, jaké agregáty se pod kapotou A1 a A3 objeví. Tyto modely by se nicméně mohly dočkat přeplňovaného benzinového 1.0 TSI a turbodieselu 1.4 TDI z modernizovaného Volkswagenu Polo. Větší A3 by samozřejmě dostala pouze silnější verze těchto agregátů.

Motor 1.0 TSI byl zatím představen ve verzích s 66 a 81 kW, 1.4 TDI nabídne v Polu tři provedení s 55, 66 a 77 kW. V modelech Audi by se agregáty mohly dočkat lehce vyššího výkonu, 1.0 TSI se pak patrně přejmenuje na 1.0 TFSI po vzoru větších motorů.

A1 a A3 se v blízké době stanou jedinými modely Audi s tříválcem pod kapotou, zvažovaný minivůz na bázi VW Up! má být podle některých zpráv výhradně elektromobilem. „Nejsem si jistý, jak trh ve střednědobém až dlouhodobém horizontu na tříválce zareaguje,“ říká opatrně Stadler k možnosti použití tříválců ve větších automobilech.

Ve vzdálenější budoucnosti ale použití tříválců v dalších modelech ingolstadtské značky vyloučen není. „Jen se podívejte, před 10 až 15 lety byl šestiválec povinnost a nyní stačí čtyřválec,“ připomíná šéf Audi, že i u větších aut jsou nabízeny stále menší motory.

Tříválcové agregáty přispějí k nižším normovaným emisím modelové palety značky. Audi bude chtít emise svých aut snížit také jinými způsoby – nabídnutím elektromobilů a především plug-in hybridů. S plug-in hybridní verzí se počítá u modelů A3, A4, A6, A7 Sportback, A8 i Q7.

David Bureš
Diskuze (26)
25. 4. 2014 11:08
Vivat mazda
Ta jedina zarucuje, ze bude najblizsich minimalne 10 rokov co kupit, male auto s atmo 1.5l stvorvalcom, kompakt s 2 l atmo stvorvalcom. Asistovat jej budu toyoty s novym kompresnym pomerom 13,5:1 a atmo 1.33 a 1.6, pripadne lacnejsie Suzuki s 1.2 a 1.6 a to je asi tak vsetko.

Po cetach budu brazdit paskvili ako mondeo 1.0 l a Octavia 1.0 l s trojvalcom s turbom a filtom pevnych castic, spotreba nepapierova bude taka ista resp. vyssia, servis drahsi a dlhodoba spolahlivost v haji... Nech zije EU a nenazranost automobiliek, ktore by chceli predavat tomu istemu zakaznikovi nove auto kazde 2 roky za coraz vyssie ceny...
Avatar - Jenik3
25. 4. 2014 07:47
Re: 4 jsou 4
Neni treba rozumet autum, je treba auto radne ridit. Na porozumeni jsou servisy. I kdyz na diskuznim foru se hlubsi znalost muze ocekavat.

Kam zmizel ten stary song sestivalce...uz jen nostalgie zbyla.
25. 4. 2014 07:29
Re: krúžky sú dôležitejšie ako valce
>:D napsal člověk, čo má feldu, občas ho sveze brácha v Lanceru a místní vajda ve vylágrovaném Pajeru. Topere, někde na parkovišti hezky popros člověka, co právě usedá do své a6 nebo klidně a3, ať tě sveze třeba jen přes 2 semafory a pak se ti rozsvítí.
24. 4. 2014 21:55
Re: Premie
Čtyřdobý řadový tříválec s pravidelnými rozestupy zážehů zapaluje po 240° natočení klikového hřídele.
Avatar - JirkaV8
24. 4. 2014 21:05
4 jsou 4
Wrtburg byl taky trojválec a jak to umělo hrabat i na trojku. Stejně většina dnešních (ne)řidičů autům vůbec nerozumí, tak co. Byť 4 jsou 4