Audi A1 a A3 dostanou tříválce
Éra downsizingu pokračuje. Tříválcových motorů se již brzy dočkají nejmenší modely prémiové značky Audi – A1 a A3. Potvrdil to šéf automobilky Rupert Stadler v rozhovoru pro britský Auto Express.
V obou případech se tříválcová jednotka stane základním motorem. Stadler nespecifikoval, jaké agregáty se pod kapotou A1 a A3 objeví. Tyto modely by se nicméně mohly dočkat přeplňovaného benzinového 1.0 TSI a turbodieselu 1.4 TDI z modernizovaného Volkswagenu Polo. Větší A3 by samozřejmě dostala pouze silnější verze těchto agregátů.
Motor 1.0 TSI byl zatím představen ve verzích s 66 a 81 kW, 1.4 TDI nabídne v Polu tři provedení s 55, 66 a 77 kW. V modelech Audi by se agregáty mohly dočkat lehce vyššího výkonu, 1.0 TSI se pak patrně přejmenuje na 1.0 TFSI po vzoru větších motorů.
A1 a A3 se v blízké době stanou jedinými modely Audi s tříválcem pod kapotou, zvažovaný minivůz na bázi VW Up! má být podle některých zpráv výhradně elektromobilem. „Nejsem si jistý, jak trh ve střednědobém až dlouhodobém horizontu na tříválce zareaguje,“ říká opatrně Stadler k možnosti použití tříválců ve větších automobilech.
Ve vzdálenější budoucnosti ale použití tříválců v dalších modelech ingolstadtské značky vyloučen není. „Jen se podívejte, před 10 až 15 lety byl šestiválec povinnost a nyní stačí čtyřválec,“ připomíná šéf Audi, že i u větších aut jsou nabízeny stále menší motory.
Tříválcové agregáty přispějí k nižším normovaným emisím modelové palety značky. Audi bude chtít emise svých aut snížit také jinými způsoby – nabídnutím elektromobilů a především plug-in hybridů. S plug-in hybridní verzí se počítá u modelů A3, A4, A6, A7 Sportback, A8 i Q7.