Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 E-tron: S Wankelem, nebo bez?

David Bureš David Bureš 6. 1. 2011 • 03:37
26
15
Zobrazit náhledy (26)
Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1
Automobilka Audi a mateřský Volkswagen mají odlišnou představu o budoucnosti elektromobilů.

Jablkem sváru je Wankelův motor, který chce Audi použít v sériové verzi A1 E-tron. Volkswagen by ale raději použil běžný čtyřválcový motor, aby snížil náklady na vývoj a výrobu tohoto elektromobilu.

VW požaduje, aby měl celý koncern jednotnou strategii ve vývoji elektrických vozů. Audi zase prosazuje technické výhody Wankelu. Svou roli hraje jistě i technická výjimečnost a určitá nostalgie. Předchůdce Audi - NSU RO 80 - byl prvním vozem s neobvyklým spalovacím motorem.

Výhodou Wankelova motoru je tichý chod prostý vibrací, malé rozměry a extrémně nízká hmotnost. Celá jednotka (spalovací motor+ 15kW generátor) váží přibližně 70 kg, včetně chladicího systému, výkonové elektroniky, pomocného rámu a izolačních materiálů.

Tyto vlastnosti mají pomoci novému elektromobilu značky Audi v konkurenčním boji s plánovaným BMW Megacity.

Malý Wankelův motor, umístěný pod podlahou zavazadlového prostoru, má v elektromobilu A1 E-tron sloužit jako tzv. prodlužovač dojezdu na jedno natankování. Palivová nádrž na 12 l benzinu u funkční studie vystačí na 200 km jízdy. K dispozici je ještě zásoba energie v akumulátorech, která umožní 50 km jízdy. Kombinace elektrického pohonu s generátorem (prodlužovačem dojezdu) zlepší použitelnost takového vozidla v praxi.

Od poloviny roku se ulicemi Mnichova začne prohánět 20 elektromobilů A1 s rozšířeným dojezdem. Zároveň vznikne síť 200 dobíjecích stanic.

Automobilka považuje elektrickou verzi modelu A1 za prestižní projekt, o sériové výrobě však zatím nebylo rozhodnuto. Pokud by k ní došlo, pak ne dříve než v roce 2013.

Témata
7. 1. 2011 02:12
Re: Ještě mě napadá,
Mas hlavne symbolicky nick chlape >:D
7. 1. 2011 01:09
Ještě mě napadá,
proč raději nevyvinou extra odolný naftový motor schopný spalovat všechno co se podobá naftě, včetně řepkového a fritovacího oleje i třeba jiných břeček bez rizika rozleptání a poškození. Samozřejmě s minimální spotřebou a nízkou hmotností a potom různé typy těchto motorů osazovat do malých lehkých aut a třeba i skůtrů. Ušetřili bysme fosilní paliva (o to jim přece jde na prvním místě jak tvrdí:) a ještě bysme měli nižší náklady na km.
Btw. mám mimo normálního auta i mopedauto s dieselem 505ccm a to žere po městě do 2,5 na 100, mimo město se dostane i pod 2 na 100 při normální jízdě, maximálka přes 70 km/h. Akorát teda do kopce nic moc a pohodlí naprostá tragédie - hluk, vibrace, poskakování na nerovnostech...
6. 1. 2011 22:49
Re: To nevadí ...
Hlavné je, že majiteľ sa môže pochváliť koľko vyhodil na "ekológiu" ...
6. 1. 2011 21:09
Výhoda?
E-tron jasně ukazuje naprostou nesmyslnost tohoto typu rádoby ekologických aut. Pokud dojde proud, bude žrát podstatně víc než srovnatelně velké vozy díky vysoké hmotnosti. Cena elektřiny bude pořád stoupat, neefektivní nabíjení baterií taky dost spotřebuje = jízda na elektřinu se nevyplatí. Cenu auta odhaduji hodně vysoko.
Není lepší nějaký malý diesel? Nebo něco jako Spark? Tam se dá vejít do 4 litrů.
6. 1. 2011 18:34
Re: A Wankel je fakt trefa
Jedinej problem byl, ze se to neprodavalo a dneska to nikdo z bazaru taky nechce. Dalsi problem byl, ze to ma na prd prubeh kroutaku a nespornou nevyhodou je, ze je to proste nekonvencni motor, takze na nej jsou nekonvencni ceny a hlavne cekacky, co se nahradnich dilu tyka.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku