Audi A2 concept: Frankfurtský návrat dvojky
Ingolstadtská automobilka sice označuje A2 concept jako technickou studii bez přímé vazby na sériovou výrobu, je však jasné, že o produkci druhé generace modelu A2 minimálně velmi usilovně přemýšlí a potenciální zákazníky na ni připravuje.
Auto měří na délku 3,8 m, do šířky 1,69 m a na výšku 1,49 m, spadalo by tedy na spodní okraj třídy malých vozů. Již prodávané Audi A1 je trochu nelogicky o 15 centimetrů delší.
Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku v nové A2 zkouší aktuální generaci LED. Světlomety disponují vysokým rozlišením a intenzivním světlem, dálková světla mají vysokou účinnost a neoslňují.
Zadní diody mění svůj účinek v závislosti na měnících se světelných podmínkách. Brzdová světla pak přizpůsobují intenzitu podle toho, jak moc velkou silou řidič stiskne příslušný pedál. Zadní mlhovka je složena z laserových diod a umí fungovat i jako výstražný trojúhelník promítaný na vozovku. Zajímavostí je i světelný pás pod okny po straně vozu, který funguje jako obrysové osvětlení vozu pro jeho lepší viditelnost i jako velký blinkr.
O elektromotoru, který koncept pohání, žádné informace doposud nemáme. Jeho výkon má být dostačující a dojezd na jedno nabití akumulátorů dlouhý, čili klasická nic neříkající konceptová mantra . Bližší specifikace a technické parametry jsou totiž dosud tajné, možné také je že Audi ani podrobná technická data zveřejňovat nehodlá.
Známo je už ale to, že řízení a brzdy nepotřebují mechanickou vazbu mezi ovládacím prvkem ve vozidle a koly. Přenos se děje elektronickou cestou (drive-by-wire).
Bílá studie má tmavou prosklenou střechu, která se stiskem tlačítka změní na průhlednou. Vstup do útrob konceptu je bezklíčkový a nepotřebujete ani kartu v kapse, senzory dokáží detekovat řidiče na dálku podle jeho gest a vůz odemknou.
Interiér pojme čtveřici cestujících. Řidič ovládá některé funkce pomocí dotykové plochy na vnitřní straně volantu. Prostor pro posádku vyplňují obrazovky. Největší je před řidičem, po stranách od ní najdeme rychloměr a ukazatel aktuálního stavu nabití baterií. Uprostřed palubní desky je další displej.
A2 má plochou podlahu. Středová konzola je připevněna k místu řidiče, její zadní část se rozšiřuje a pokrývá prostor mezi dvojicí sedadel ve druhé řadě. Lze ji vyjmout a vměstnat do prostoru bicykl, pochopitelně s odmontovaným předním kolem. Pod všemi čtyřmi skořepinovými sedačkami z vyfukovaného plastu jsou úložné prostory, sedáky se dají bez problémů sklopit. Dveře jsou čalouněny polyuretanem, podlaha pak žebrovaným materiálem vyrobeným z recyklovaného polyesteru. Vzhled kokpitu dotvářejí hliníkové prvky.