Audi A4 Allroad quattro: Ceny na českém trhu začínají na 1,1 milionu Kč
Audi zaznamenalo s modelem A6 Allroad quattro obrovský úspěch a zdá se, že právě teď je ta správná doba uplatnit stejnou filozofii o třídu níž. Na základě A4 Avant proto vniklo „terénní kombi“ s analogickým názvem A4 Allroad quattro.
Design snad nemůže nikoho překvapit. A4 Avant dostal vyšší světlou výšku, větší kola a všechny doplňky, které dělají Allroad Allroadem – to znamená především plasty kolem celé karoserie, nerezové ochranné prvky vpředu a vzadu a masku se svislým žebrováním leskle šedé barvy. V zadním nárazníku se navíc objevují malé odrazky.
Světlá výška A4 Allroad quattro je díky delším pružinám, tlumičům a novým kolům celých 180 mm. Tím se proti výchozímu modelu zvětšila i celková výška, a to o 6 cm. Úpravami narostly také ostatní vnější rozměry – délka o 18 mm a šířka o 15 mm. Rozvor 2,81 m je shodný s A4 Avant, menší z allroadů tak za A6 Allroad quattro zaostává jen o 2 cm (!), přestože rozdíl v délce je 21 cm. Objem zavazadlového prostoru je jako u A4 Avant 490 až 1430 litrů.
Audi A4 allroad quattro - srovnání rozměrů s nejbližšími modely | |||
Model | A4 allroad quattro | A4 Avant | Q5 |
Délka [mm] | 4721 | 4703 | 4629 |
Šířka [mm] | 1841 | 1826 | 1880 |
Výška [mm] | 1495 | 1436 | 1653 |
Rozvor [mm] | 2805 | 2808 | 2807 |
Objem zav. prostoru [l] | 490 | 490 | 540 |
Rozchod kol vzrostl o 20 mm na 1583/1574 mm. Standardem jsou 17palcová kola s pneumatikami 225/55, za nimi se skrývají 16palcové brzdové kotouče. Pohon všech kol quattro má výchozí poměr 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Podle aktuální jízdní situace může na přední kola směřovat až 65 % a na zadní až 85 % momentu.
Audi nabídne tři motory. Jediným agregátem spalující benzín bude 155kW čtyřválec 2,0 TFSI. Točivý moment 350 Nm v rozpětí 1500 až 4200 ot./min stojí za výbornými parametry – zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s a kombinovaná spotřeba 8,1 l/100 km.Na Výběr je mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovým S-tronikem.
Turbodiesely zastupují dva motory common-rail. 2,0 TDI má výkon 125 kW a bude zřejmě nejžádanější motorizací, díky nejnižší ceně a akceptovatelné spotřebě. Standardem je v tomto případě šestistupňová manuální převodovka. Vrcholem nabídky bude šestiválcové 3,0 TDI se 176 kW a standardně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Kombinovaná spotřeba turbodieselů je 6,4 l, respektive 7,1 l/100 km. Všechny tři motory vyhovují emisní normě Euro 5.
Audi A4 allroad quattro - ceny na českém trhu (kalkul. pro kurz 27,25 Kč/Euro) | |||
Motor | 2,0 TFSI | 2,0 TDI | 3,0 TDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 1968 | 2967 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 155/4300-6000 | 120/4200 | 176/4000-4400 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 350/1500-4200 | 350/1750-2500 | 500/1500-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 230 | 213 | 236 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,9 | 8,9 | 6,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,1 | 6,4 | 7,1 |
Cena s man. přev. [Kč] | 1.125.400,- | 1.091.000,- | 1.287.700,- |
Cena S-tronic [Kč] | 1.187.400,- | - | 1.349.700,- |
Standardní výbava zahrnuje 17palcová litá kola, přední mlhovky, ostřikovače světlometů, automatickou jednozónovou klimatizaci, rádio s CD přehrávačem a elektromechanickou parkovací brzdu. Základní cena v této konfiguraci je stanovena na 1.091.000,- Kč (2.0 TDI). Z příplatkové výbavy bude možné vybírat například xenonové světlomety se světelnými diodami pro denní svícení (+23.500,-Kč), panoramatickou střechu (+40.400,-Kč), adaptivní tempomat (+38.600,-Kč), MMI s hlasovým ovládáním, 505W audiosystém a další.