Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A5 Sportback: Oficiální informace

Ondřej Láník
Diskuze (46)
Audi zveřejnilo základní informace o novém přírůstku do rodiny vozů A4/A5.

K sedanům A4, kombi A4 Avant, kupé A5 a kabrioletům A5 Cabrio se brzy přidá pátý model, kombinující od každého z předešlých trochu. Určitou výjimečnost hodlá automobilka deklarovat zařazením modelu mezi vozy zatím dvoudveřové řady A5. Jde však o automobil se čtyřmi bočními dveřmi a zadní výklopnou stěnou. Dveře mají mít bezrámovou konstrukci, ale karoserie jako taková bude praktičtější než základní sedan A4.

Audi o voze prohlašuje, že bude tak emotivní jako kupé, stejně komfortní jako sedan a přitom tak praktické jako kombi. A5 Sportback se začne prodávat v září 2009, premiéru tedy výrobce zorganizuje možná až na IAA ve Frankfurtu. Základní cena za naftový čtyřválec 2.0 TDI (125 kW) má začínat na 36.050 euro, tj. cca 970 tisících korun. Další motorizace s atraktivnějšími cenovkami mají následovat v průběhu roku 2010.

Sportovní silueta připomínající jedněm kupé, jiným liftback, je o 36 mm nižší než u sedanu A4. Ke dlouhému rozvoru (2810 mm) designéři naordinovali krátké převisy karoserie vpředu i vzadu.

Za označením Sportback se v případě řady A3 schovává praktičtější provedení klasického hatchbacku. U A5 Sportback jde buď o praktičtější alternativu k sedanu A4 nebo o stylovější variantu k A4 Avant, záleží na úhlu pohledu. Výklopná záď odkrývá snadný přístup k zavazadelníku s objemem 480 l, který lze zvětšit až na 980 l po sklopení zadních opěradel.

Všechny motory v Audi A5 Sportback budou plnit emisní normu Euro 5, jejíž platnost se už přiblížila. Zpočátku bude v nabídce dvojice zážehových a trojice vznětových motorů. Zatím základní zážehový čtyřválec není nic menšího než motor z Golfu GTI, zde označovaný jako 2.0 TFSI (155 kW, 350 Nm), nad ním je pak šestiválec 3.2 FSI (195 kW).

Naftové portfolio má známou skladbu: 2.0 TDI (125 kW, 350 Nm) se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem start/stop, 2,7 TDI (140 kW, 400 Nm) a 3.0 TDI (176 kW, 500 Nm) dodávaným výhradně s pohonem všech kol quattro.

Audi nabídne v A5 Sportback tu nejlepší dostupnou techniku, známou ze stávajících A4 a A5 - systém Audi drive select, adaptivní tlumiče, aktivní řízení, nebo pohon všech kol quattro se sportovním diferenciálem pro modely 3.0 TDI a 3.2 FSI.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/SZL43R3N-5U&hl=cs&fs=1&" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (46)
Avatar - Pierro
18. 6. 2009 08:42
Re: Zadnou paniku
a vieš kde sa predávajú pemprsky?? Na to nepotrebuješ majsterskú profésiu ale len to pozorné voko, aby si nezabudol, kde je u vás na sídlisku drogéria... ;-)
18. 6. 2009 06:50
Re: Zadnou paniku
...jednotlive kategorie a jednorocni vitez je jedna vec, leader v motorech ma stale ve znaku modrobilou vrtuli ;-). Z preplnovanych ctyrvalcu vidim jako spicku 1,6THP od BMW a PSA, ktery nema tolik vazanou spotrebu na styl jizdy jako 1,4TSI od VW.
18. 6. 2009 06:28
A ako Audi
No tak konečne po čase aj niečo zaujímavé od Audi. Svieži vietor v inak pomerne sterilnom ovzduší značke jedine prospeje. Liftback v mainstreme je vpodstate bežná vec, možno, tak ako kombi, sa usadí aj medzi luxusnejšími autami. Príspevok od Audi vyzerá nadmieru dobre, a nie iba vzhľadom na ostatné modely značky. CLS alebo CC by som sem nemiešal, toto je niečo celkom iné.
V opačnom zmysle len jediná poznámka: trochu života v prednej časti by určite neškodilo, tváre dnešných Audín sú až zúfalo nudné.
Avatar - Vampix(Diesel Power)
18. 6. 2009 02:02
Re: NOVINKA ROKA
jako Audi co se mi libi, jakože ještě se mi libi ta R8 ale tu nepočitam mezi obvykle "Audi" >:D jsem to napsal složitě, jenom jsem měl takovou myšlenku v hlavě >:D Jakože A5 je prostě jedine audi (+ teda ta R8) co se mi libi :-) to neřeeeeeš >:D
Avatar - Vampix(Diesel Power)
17. 6. 2009 23:42
Re: NOVINKA ROKA
motory roku přijdou, počkej na ty 3 valce ;-\ od bmw přišti rok....fuj se mi třepe kuže, je potřeba kupovat než to přijde, ale oceněni jim za to zase spadnou do klina...

Každopadně A5 je jedine Audi jako Audi (nemluvim o R8 ta je snad jasna) co se mi libi a tak si myslim že i tahle variace by mohla byt ok. A konečně možna z tímhle vozem někteři pochopi i význam X6, která poskytuje podobny cestovni komfort (hlavně teda zadni sedadla) ale jenom je "trošičku" vyšší :-)

A5 ano :yes: