Audi A5 Sportback: Oficiální informace
K sedanům A4, kombi A4 Avant, kupé A5 a kabrioletům A5 Cabrio se brzy přidá pátý model, kombinující od každého z předešlých trochu. Určitou výjimečnost hodlá automobilka deklarovat zařazením modelu mezi vozy zatím dvoudveřové řady A5. Jde však o automobil se čtyřmi bočními dveřmi a zadní výklopnou stěnou. Dveře mají mít bezrámovou konstrukci, ale karoserie jako taková bude praktičtější než základní sedan A4.
Audi o voze prohlašuje, že bude tak emotivní jako kupé, stejně komfortní jako sedan a přitom tak praktické jako kombi. A5 Sportback se začne prodávat v září 2009, premiéru tedy výrobce zorganizuje možná až na IAA ve Frankfurtu. Základní cena za naftový čtyřválec 2.0 TDI (125 kW) má začínat na 36.050 euro, tj. cca 970 tisících korun. Další motorizace s atraktivnějšími cenovkami mají následovat v průběhu roku 2010.
Sportovní silueta připomínající jedněm kupé, jiným liftback, je o 36 mm nižší než u sedanu A4. Ke dlouhému rozvoru (2810 mm) designéři naordinovali krátké převisy karoserie vpředu i vzadu.
Za označením Sportback se v případě řady A3 schovává praktičtější provedení klasického hatchbacku. U A5 Sportback jde buď o praktičtější alternativu k sedanu A4 nebo o stylovější variantu k A4 Avant, záleží na úhlu pohledu. Výklopná záď odkrývá snadný přístup k zavazadelníku s objemem 480 l, který lze zvětšit až na 980 l po sklopení zadních opěradel.
Všechny motory v Audi A5 Sportback budou plnit emisní normu Euro 5, jejíž platnost se už přiblížila. Zpočátku bude v nabídce dvojice zážehových a trojice vznětových motorů. Zatím základní zážehový čtyřválec není nic menšího než motor z Golfu GTI, zde označovaný jako 2.0 TFSI (155 kW, 350 Nm), nad ním je pak šestiválec 3.2 FSI (195 kW).
Naftové portfolio má známou skladbu: 2.0 TDI (125 kW, 350 Nm) se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem start/stop, 2,7 TDI (140 kW, 400 Nm) a 3.0 TDI (176 kW, 500 Nm) dodávaným výhradně s pohonem všech kol quattro.
Audi nabídne v A5 Sportback tu nejlepší dostupnou techniku, známou ze stávajících A4 a A5 - systém Audi drive select, adaptivní tlumiče, aktivní řízení, nebo pohon všech kol quattro se sportovním diferenciálem pro modely 3.0 TDI a 3.2 FSI.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/SZL43R3N-5U&hl=cs&fs=1&" style="auto"}