Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 L e-tron a Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro: Dva hybridní speciály pro Asii

David Bureš
Diskuze (0)
Oba představené plug-in hybridy jsou poháněny kombinací elektromotoru a dvoulitrového benzinového čtyřválce.

Plug-in hybridy jsou pro automobilky zajímavým řešením, jak splnit stále přísnější emisní normy. Audi na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji představí hned dva vozy s tímto pohonem – A6 L e-tron a Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro. Oba jsou primárně určené pro asijské trhy.

Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro je dříve avizovaným vozem, který bude na vybraných trzích nabízen místo dříve prezentovaného naftového plug-in hybridu Q7 e-tron 3.0 TDI quattro. Automobil je poháněn kombinací přeplňovaného benzinového čtyřválce 2.0 TFSI (183 kW a 370 N.m) a elektromotoru (94 kW a 350 N.m), který je integrován do osmistupňového automatu. Síla jednotek je posílána na všechna čtyři kola.

Výsledkem tohoto ústrojí jsou parametry 270 kW a 700 N.m. Díky takové síle Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro zrychlí z 0-100 km/h za 5,9 sekundy a jede maximální rychlostí 220 km/h, přičemž podle čínského normovaného cyklu spotřebuje jen 2,5 litru paliva na 100 kilometrů.

Elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 17,3 kWh. Kapalinou chlazených 168 článků umožní autu ujet jen na elektřinu 53 kilometrů. Celkový jízdní dosah této Q7 činí 1.020 kilometrů. Po nastartování vozu se spustí čistě elektrický mód, spalovací motor se připojí až po výraznějším sešlápnutí plynového pedálu.

Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro se začne prodávat na začátku roku 2016, vedle čínského trhu bude dostupný také v Singapuru nebo Japonsku.

A6 L e-tron je nejen speciálně vyvinut podle požadavků čínských zákazníků, ale také se bude v nejlidnatější zemi světa vyrábět. Jeho zdejší výroba v závodě v městě Čchang-čchun začne na začátku příštího roku.

Základem auta je prodloužená verze A6. Benzinový čtyřválec 2.0 TFSI je v tomto případě naladěn na 155 kW a 350 N.m, k čemuž se přidává elektromotor s parametry 91 kW a 220 N.m. Tato kombinace znamená, že A6 L e-tron nabízí kombinovaný výkon 180 kW a maximální točivý moment 500 N.m. Také plug-in hybridní A6 L používá osmistupňovou automatickou převodovku.

Plug-in hybridní prodloužená A6 váží zhruba 2.000 kilogramů. Vůz zvládne akcelerovat z 0-100 km/h za 8,4 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h. Podle kombinovaného čínského normovaného cyklu potřebuje A6 L e-tron na ujetí stovky kilometrů jen 2,2 litru paliva.

Čistě na elektřinu auto ujede 50 kilometrů, maximální rychlost v elektrickém módu činí 135 km/h. Lithium-iontový akumulátor se skládá ze 104 článků o celkové kapacitě 14,1 kWh. Baterie jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru, jeho objem proto klesl na 340 litrů.


David Bureš
Diskuze (0)