Audi A6 L e-tron concept: Full-hybrid pro Čínu
Audi A6 L e-tron concept je, jak již napovídá jeho jméno, založeno na sériovém modelu A6 L, který je obchodně nejúspěšnějším zástupcem německé značky na čínském trhu a je vyráběn ve společném podniku se společností FAW (First Automobile Works) v Čchang-čchunu.
K pohonu předních kol 5,02 m dlouhého prémiového sedanu s rozvorem náprav 3,01 m slouží hybridní systém, který využívá přeplňovaný zážehový čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem 155 kW (211 k) a elektromotor o výkonu 70 kW (95 k).
Kapalinou chlazené lithium-iontové baterie jsou uloženy v zadní části vozidla a k jejich dobíjení slouží i rekuperace kinetické energie. V čistě elektrickém režimu, může Audi A6 L e-tron concept ujet až 80 km při konstantní rychlosti 60 km/h.
Řídící modul hybridního systému vybírá nejvhodnější provozní režim s ohledem na co nejdelší dojezd a podle toho se vůz pohybuje pouze na elektřinu nebo za pomoci spalovacího motoru a může samozřejmě využívat i obou motorů společně.
Součástí výbavy Audi A6 L e-tron concept je elektronická uzávěrka diferenciálu, která je rozšířením funkcí ESC.
V interiéru se změny oproti sériovému modelu odehrávají prakticky jen v oblasti přístrojového štítu, kde tachometr nahrazuje tzv. powermeter, který na stupnici od 0 do 100 ukazuje celkový výkon pohonného systému. Přístroje zobrazují i stav nabití akumulátorů a tok energie se může zobrazovat na displeji systému MMI Navigation Plus. Ten je navíc schopen rozlišit 29.000 čínských znaků.
Na hybridní pohonný systém ukrytý pod sériovou karoserií upozorňuje maska chladiče, jejíž provedení je již jedním z charakteristických rysů spojujících některé z konceptů s označením e-tron. K specifickým úpravam A6 L e-tron patří i design vstupů vzduchu v předním nárazníku, zadní difuzor a vzhled 21-palcových kol.
Automobilka Audi při představení Audi A6 L e-tron na autosalonu v Pekingu nezapomněla připomenout modely Q5 hybrid quattro, A6 hybrid, A8 hybrid a především A3 e-tron, jehož sériové podoby se máme dočkat v roce 2014.