Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-tron Sportback láká na svou premiéru. Takové světlomety jsme tu ještě neměli!

Stanislav Kolman
Diskuze (9)

Elektrická ofenziva čtyř kruhů pokračuje. Na blížícím se autosalonu v Los Angeles odhalí Audi sériovou podobu modelu e-tron Sportback, stylovější varianty svého elektrického SUV.

Už dlouho se ví, že prémiová značka Audi nabídne vedle klasického elektrického SUV e-tron také jeho atraktivnější variantu se svažující se zádí ve stylu kupé. Jmenuje se e-tron Sportback a brzy se konečně představí ve finální podobě. Stane se tak na blížícím se autosalonu v Los Angeles, ještě před jeho startem nám ale automobilka naznačuje, na co se můžeme těšit.

Dozvídáme se, že e-tron Sportback bude prvním sériově vyráběným automobilem, jenž dostane inovativní světlomety Digital Matrix. Svítilny jsou osazeny přibližně milionem mikroskopických malých zrcadel, která umožňují osvětlování prostoru před vozem s obrovskou precizností. Systém pohonu, stejně jako výrobní závod v Bruselu, sdílí novinka společně s e-tronem. Sportback se představí 19. listopadu v 18:00 tamního času, v předvečer zámořského autosalonu. Premiéru můžete sledovat online, ale nezapomeňte na časový posun. U nás debut odstartuje 20.11. ve tři hodiny ráno.

Nepůjde však o jedinou světovou premiéru čtyř kruhů. Tou další bude odhalení Audi RS Q8, vrchol produktové řady Q. Automobilka potvrzuje, že vůz dostane osmiválec se dvěma turbodmychadly, který bude díky 48V hlavní elektrické síti mild hybridem. Prostřednictvím řemenem poháněného generátoru s funkcí spouštěče probíhá při zpomalování rekuperace kinetické energie o výkonu až 12 kW, která zajišťuje nabíjení lithium-iontových akumulátorů.

Nové RS Q8 umí v rychlostech 55 až 160 km/h plachtit s vypnutým motorem po dobu až 40 sekund. Nechybí ani systém deaktivace válců, který je aktivní při částečném zatížení a nízkých otáčkách. Tohle všechno jsou berličky k tomu, aby Audi i s takovou strojovnou pod kapotou eliminovalo produkci CO2 a vyhovělo zpřísňujícím se emisním normám.

Stanislav Kolman
Diskuze (9)
15. 11. 2019 20:43
Re: Světla
No to je taky cesta. :-! Akorát aby za měsíc nepřišel k autu a byl bez světel, protože je potřeboval někdo jinej... :D
15. 11. 2019 20:40
Re: Světla
A nebo prijdes na vrakac, zeptaji se te co potrebujes? Reknes led matrix na BMW 7. Reknou nemame, prijdte zitra budou za tretinu....
15. 11. 2019 20:36
Re: Světla
Presne tak, ale pri tej 7er to este ako tak chapes, lebo drahe auto. Kdezto mas auto nizsej strednej a tie LEDky tam stoja rovnako a to ma k matrixu daleko. Este pridam k tomu prednemu narazniku - radar, kamera a do buducnosti bude mnamka aj termokamera.
15. 11. 2019 15:19
Re: Světla
Z hodne levneho kraje :) bi-xenony (ne LED) na 5er stoji 40 tis. bez DPH. LED na R8 80 tis. bez DPH a nejake laser matrix svetlo (neznam presny obchodni nazev) na novou 7er stoji peknych 100 tis. :-) vlastni zkusenosti za posledni ca. dva roky.

Bez havarijni pojistky podobna auta neni uplne mozne (nebo spis chytre) provozovat. Znamy boural zezadu do auta pred sebou s 2018 7er a oprava jeho auta stala temer presne 500 tis. CZK - viditelne autu nic moc nebylo, ale obe laser svetla, kaopta, naraznik, senzory, laky, prace a hotovo.
15. 11. 2019 14:51
Re: Světla
Jsi z levného světa. Těch 50 tisíc už stojí stávající matrix světla Q7. Těším se na nářky druhomajitelů, co si koupí ojetou Q7, aby udělali dojem na vesnici před Máňou v místní coopu, samozřejmě si nezaplatí havarijko, protože oni přece nebourají (a na to už hlavně nejsou prachy, co by mohli každý rok pustit) a pak srazí nějaký lesní dobytek. :-!
A druhovýroba pro takto sofistikované věci samozřejmě neexistuje, protože vývoj by byl tak nákladný, že by byli dražší než originál.